Nekilnojamojo turto (NT) ir statybų sektorius pernai lydėjo nuožmūs iššūkiai – Rusijos sukeltas karas Ukrainoje, infliacijos augimas bei energijos išteklių kainų šuolis. Tačiau konstrukcinius elementus šiai rinkai teikiančio ir gaminančio, vartų, durų bei krovimo įrangos gamybos lyderio Europoje, – koncerno „Hormann“ atstovui Baltijos šalyse – „Hormann Baltic“ – 2022-ųjų išbandymus pavyko amortizuoti. Pernai bendrovė fiksavo 14,2 proc., iki 15 mln. eurų, išaugusius metinius pardavimus. Jie, lyginant su 2021-aisiais, kilo tiek privačiame, tiek pramoniniame sektoriuose, abiejose įmonės atstovaujamose rinkose – Lietuvoje ir Latvijoje.
„Hormann Baltic“ vadovo Tomo Radzevičiaus teigimu, NT ir statybų sektoriams 2022-ieji buvo išties neramūs metai. Pasak jo, dėl permainingos geopolitinės situacijos augo infliacija, didėjo energijos išteklių kainos, brango statybinės medžiagos, strigo pastarųjų tiekimas.
Todėl, pažymi T. Radzevičius, statytojai buvo priversti pergalvoti numatytus planus, stabdyti ne vieną pradėtą projektą, o pirkėjai tapo atsargesni ir dar 2021-aisiais rekordus fiksavusi rinka atšalo.
„Tačiau mes radome išeitį iš šios situacijos. Pernai matėme kitą rinkos pusę, kuri parodė joje vis labiau augantį poreikį kokybiškesniems, įdomesniems, nestandartiniams sprendimams. Todėl tiek privatus, tiek pramoninis sektoriai šiuo metu tampa reiklesni, kompetentingesni. Be to, pernai ypač aktualus buvo ir energetikos išteklių taupymas, taigi mūsų gaminiams kelti aukšti šiluminių savybių reikalavimai. Savo klientams taip pat užtikrinome esminius verslo prioritetus: tiekėjų patikimumą, produkcijos garantinius terminus, kokybišką gaminių aptarnavimą, priežiūrą. Taigi, susitelkę į šiuos poreikius, 2022-uosius galime pavadinti bendrovės augimo metais“, – sako T. Radzevičius.
Tai rodo ir metiniai įmonės rezultatai. Pernai bendrovė iš viso pardavė daugiau nei 4 tūkst. vienetų vartų. Individualių namų garažo vartų pardavimai ūgtelėjo 8 proc., nors ir medžiagų tiekimas strigo, o tai prailgino gamybos terminus. Pastebimai augo įėjimo į namus durų pardavimai, padidėję 23 proc. Tačiau didžiąją dalį įmonės pajamų sudarė pramoniniai projektai, logistikos centrai.
Tuo metu serviso ir paslaugos augo 50 proc. Serviso tarnybos specialistai atliko daugiau nei 1,5 tūkst. garantinio ir pogarantinio aptarnavimo užduočių, prijungė virš 120 naujų objektų. Ugdant technikų komandą, įmonė surengė 20 profesinių mokymų.
Savo ruožtu augimas fiksuotas ir Latvijos rinkoje, kurioje buitinių vartų pardavimai didėjo 10 proc., įėjimo į namus durų – net 60 proc. Pernai rudenį bendrovė šioje šalyje įgyvendino ir plėtrą – jos filialas buvo perkeltas į naujas patalpas. Savo biurą ir 1000 kv.m. sandėlį įmonė atidarė neseniai Rygoje duris atvėrusiame logistikos parke „Ulmaņa Parks II“.
Šios patalpos, T. Radzevičiaus teigimu, leidžia bendrovės filialui Latvijoje aptarnauti klientus pagal aukščiausius koncerno standartus. Čia kuriama nauja pramonės sektoriaus produktų ekspozicija, kuri leis patogiau parodyti įmonės gaminių privalumus vartotojams bei partneriams.
„Visiems įmonės rodikliams pernai ūgtelėjus, tokių rezultatų tikimės ir 2023-aisiais. Šiemet verslo sektoriuje planuojame išlaikyti tą patį aukštą praėjusių metų lygį. Jo stabilumą turėtų užtikrinti didesni pramoniniai objektai, jau pradėti anksčiau. Tai rodo turimos pasirašytos sutartys, planuojamos bei įgyvendinamos statybos. Tik prognozės privačiam sektoriui nėra tokios šviesios – mažėjimo tendencijos jau buvo pastebėtos metų pabaigoje. Visgi verslo užsakymai, tikėtina, atsvers praradimus.
Todėl toliau stengsimės pateisinti savo klientų lūkesčius, siūlydami kokybiškus, gerus sprendimus ir nepriekaištingą aptarnavimą. 2023-uosius pasitinkame su naujais iššūkiais, tačiau produktų kokybė, patikimumas, turimas įdirbis ir profesionali komanda leidžia į priekį žiūrėti pakankamai optimistiškai“, – reziumuoja T. Radzevičius.
Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“