Finansai

„Road to the Future 2025“: Vilniuje tęsiasi diskusijos apie transporto sektoriaus ateitį

Vilniuje tęsiasi tarptautinė Baltijos šalių kelių konferencija ir paroda „Road to the Future 2025“. Didžiausias kelių infrastruktūros forumas Baltijos regione šiemet sutraukė daugiau kaip pusę tūkstančio ekspertų, politikos formuotojų ir inovatorių iš daugiau kaip 25 šalių. Šiandien konferencijos dėmesio centre – kelių sektoriaus ateities iššūkiai ir galimybės. 

Diskusijų ir pranešimų įvairovė apims temas nuo dirbtinio intelekto taikymo kelių infrastruktūros modernizacijoje, intermodalumo plėtros iki dirbtinio intelekto ir žmonių lyderystės įtakos ateities įgūdžių ugdymui. Vieną iš diskusijų moderuos Susisiekimo ministerijos Darnaus judumo ir inovacijų grupės vadovė Gintarė Janušaitienė. Šios diskusijos dalyviai dalinsis įžvalgomis ir nuomone apie tai, kaip Lietuvoje galėtų būti diegiamos išmaniosios transporto sistemos ir kokią naudą jos suteiktų transporto sektoriui, verslui ir visuomenei. 

Konferenciją atidaręs laikinasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis pabrėžė kelių sektoriaus svarbą valstybės ekonomikai, verslo konkurencingumui ir nacionaliniam saugumui.  Pasak ministro, svarbu užtikrinti ne tik patogų ir saugų judėjimą, bet ir karinio mobilumo galimybes bei kelių infrastruktūros atsparumą hibridinėms ir karinėms grėsmėms. 

„Ypatingai džiaugiuosi, kad šiais metais Europos Komisija pagaliau išgirdo ir suprato susisiekimo sektoriaus svarbą visai Sąjungai, todėl projektuojamame naujame daugiamečiame biudžete yra numatytos didžiulės investicijos į susisiekimo sektorių, jo atsparumą“, – kalbėjo E. Sabutis.  Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad ateities iššūkiams spręsti būtina derinti įvairias transporto rūšis, skatinti intermodalumą bei išnaudoti naujausias technologijas.  

Nuo kitų metų pradėsiančio veikti Valstybinio kelių fondo galimybes ir perspektyvas forume pristatęs susisiekimo viceministras Roderikas Žiobakas akcentavo, kad su šio fondo įsteigimu pradėtas naujas etapas Lietuvos kelių sektoriuje: kitais metais šalies kelių finansavimas pasieks istorines aukštumas – beveik 1 mlrd. eurų. Iš jų apie 400 mln. eurų bus skiriama iš naujojo fondo lėšų.  Jis džiaugėsi, kad šiai Vyriausybei šį svarbų uždavinį pavyko įgyvendinti per pusmetį. 

R. Žiobakas akcentavo pagrindinę žinutę: visi pinigai, surenkami iš kelių, į juos ir sugrįš. Kelių fondo pinigai keliaus tik į valstybinės reikšmės kelius, nes jie yra svarbiausios „visų mūsų, verslo ir turizmo arterijos“.  Pasak viceministro, pasiekti realų proveržį ir sustabdyti kelių degradaciją tikimasi 2027-2028 metų laikotarpyje. 

Tai jau 31-asis renginys, į Lietuvą sugrįžęs po dvylikos metų pertraukos. Renginį organizuoja Baltijos šalių kelininkų asociacija (BRA) ir jai pirmininkaujanti įmonė „Via Lietuva“.

Pranešimą paskelbė: Ligija Kliunkienė, LR Susisiekimo ministerija

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)