Profesinių paslaugų bendrovės EY tyrimas Baltijos šalyse atskleidė, kad Lietuvos gyventojai labiausiai pasitiki prekybos tinklais, technologijų kompanijomis ir gydymo bei sveikatos priežiūros paslaugų tiekėjais. Šie sektoriai daugiausia pasitikėjimo yra nusipelnę ir kitose Baltijos šalyse, tik Estijos ir Latvijos gyventojai pasitikėjimą išreiškė stipriau.
„Naujausias EY tyrimas apžvelgė gyventojų pasitikėjimą skirtingais verslo sektoriais, institucijomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis – iš viso 15 grupių. Apklausų rezultatai leidžia palyginti nuotaikas ir nuostatas regione, ypač kalbant apie organizacijų ir prekės ženklų reputaciją, santykį su vartotojais bei pastangas kurti pasitikėjimą“, – komentuoja Leonas Lingis, profesinių paslaugų bendrovės EY vykdantysis partneris Baltijos šalyse.
Aukštas pasitikėjimas prekybos tinklais ir technologijų bendrovėmis
Aukščiausius įvertinimus per apklausą Lietuvoje pelnė prekybos tinklus valdančios bendrovės. Net 77 proc. apklaustųjų nurodė, kad visiškai ar iš dalies pasitiki prekybininkais. Tuo metu nepasitikėjimą kiek mažiau negu 3 proc. respondentų.
Sparčiai augantis ir verslo vienaragius Lietuvoje auginantis technologijų sektorius pelnė 73 proc. gyventojų pasitikėjimą, o nepasitikėjo tik 3 procentai.
Gydymo ir sveikatos priežiūros paslaugų tiekėjai taip pat pateko ant pasitikėjimo pakylos – 71 proc. žmonių nurodė, kad tvirtai ar nuosaikiai šiomis įstaigomis pasitiki. Kita vertus, pastarųjų atžvilgiu 6 proc. gyventojų išreiškė nepasitikėjimą.
L. Lingis apibendrina, kad apklausos lyderiai visose Baltijos šalyse yra tie patys, skiriasi tik pasitikėjimo stiprumas. „Pavyzdžiui, Latvijoje technologijų sektoriumi pasitiki 82 proc., o Estijoje – 78 proc. gyventojų. Taip pat labiau išreikštas pasitikėjimas prekybos tinklais, maisto, gėrimų ir asmens higienos prekių ženklais, taip pat – sveikatos paslaugomis“, – konstatuoja EY vykdantysis partneris Baltijos šalyse. Kartu jis pastebi, jog panašios gyventojų nuostatos skirtingose valstybėse tarptautinėms įmonėms siunčia signalą, kad mūsų regionas yra vientisas, o pasitikėjimo lygis verslais – pakankamai aukštas.
Paaiškino, kas lemia pasitikėjimą
L. Lingio nuomone, stiprus regiono gyventojų pasitikėjimas technologijų kompanijomis rodo, kad žmonės jas priima kaip savo bendruomenės narius, palankiai vertina įvairias verslo iniciatyvas ir indėlį į ekonomiką, švietimą, sportą, kultūrą ir kitas sritis. Be to, visuomenė daug dėmesio skiria ir patiems produktams, kuriems verslas atstovauja ar kuria. „Pavyzdžiui, technologijų kūrėjai jau seniai įrodė, kad inovacijos palengvina kasdienį gyvenimą ir kuria aukštą pridėtinę vertę. Ne veltui skaitmeninius sprendimus gerai priima ir prekybos tinklų klientai, įpratę naudotis savitarnos kasomis ir kainas matyti elektroninėse etiketėse. Sklandžiai veikiantys skaitmeniniai sprendimai prideda pasitikėjimo prekybininkais“, – dalijasi L. Lingis. Anot jo, pasitikėjimo lyderiai sugeba užtikrinti nuoseklią vartotojų patirtį, kryptingai diegti naujoves ir aiškiai bei skaidriai bendrauti, taip pelnydami skirtingų gyventojų kartų lojalumą.
EY tyrimo duomenimis, aukštą pasitikėjimą (69 proc.) Lietuvoje taip pat pelnė maisto, gėrimų ir asmens higienos prekių ženklai. 66 proc. teigė, kad pasitiki elektroninės prekybos verslais.
Vertindamas aukščiausius pasitikėjimo rezultatus pelniusius sektorius, L. Lingis prieina prie išvados, jog visuomenė pirmiausia pasitiki sektoriais, kurie atlieka reikšmingus vaidmenis kasdieniame gyvenime. „Tiekdamas gyvybiškai svarbias, reguliariai naudojamas ir į klientus orientuotas paslaugas, verslas įtvirtina aplinkos saugumą ir nuspėjamą – du pagrindinius veiksnius, šiandien formuojančius pasitikėjimo pagrindą“, – sako L. Lingis.
Tyrimo duomenys taip pat parodė, kad finansinių paslaugų sektoriumi (bankais, draudimo bendrovėmis, investicijų įmonėmis) pasitiki beveik du trečdaliai (65 proc.) Lietuvos gyventojų. Palyginti, Estijoje ir Latvijoje – 3 iš 4 gyventojų (75 procentai). Farmacijos sektoriumi Latvijoje pasitikėjimą išreiškė 70 proc., Estijoje – 71 proc., o Lietuvoje – 58 proc. apklaustųjų.
Apie EY:
EY | Kuriame veiksmingesnį pasaulį
EY kuria veiksmingesnį pasaulį – naują vertę klientams, darbuotojams, bendruomenei ir visai planetai, kartu stiprindama pasitikėjimą kapitalo rinka.
Duomenų, dirbtinio intelekto ir pažangiųjų technologijų įgalintos EY specialistų komandos padeda klientams užtikrintai kurti ateitį ir rasti atsakymus į aktualius šiandienos ir rytojaus klausimus.
EY komandos teikia visą spektrą paslaugų audito, mokesčių, verslo strategijos, sandorių ir konsultacijų srityse. Pasitelkdama savo pasaulinio profesinių paslaugų tinklo ekspertus ir kitus verslo partnerius, remdamasi ūkio šakų įžvalgomis, EY teikia paslaugas daugiau nei 150 šalių ir teritorijų.
Kartu užtikrintai kuriame ateitį.
Nuoroda į EY yra nuoroda į pasaulinę organizaciją, o taip pat gali būti nuoroda į vieną ar kelias „Ernst & Young Global Limited“ įmones. „Ernst & Young Global Limited“, yra ribotos atsakomybės Jungtinės Karalystės bendrovė, kuri neteikia paslaugų klientams. Informaciją apie tai, kaip EY renka ir naudoja asmens duomenis, ir asmenų teisių pagal duomenų apsaugos teisės aktus aprašymą rasite adresu ey.com/privacy. EY įmonės narės nevykdo teisės praktikos ten, kur tai draudžia vietiniai įstatymai. Daugiau informacijos apie mūsų organizaciją rasite ey.com.
© 2025 Ernst & Young Baltic UAB.
Visos teisės saugomos.
EY – „Ernst & Young Global“ narė – yra profesinių paslaugų Baltijos šalyse lyderė. Daugiau nei 800 specialistų Baltijos šalyse vienijanti bendrovė teikia audito, mokesčių, apskaitos, strategijos, sandorių, teisines ir kitas verslo ir viešojo sektoriaus konsultacijų paslaugas.
ey.com
Informacija žiniasklaidai:
Elīna Meilarde
Brand, Marketing, and Communications
+371 29765705
elina.meilarde@lv.ey.com
Pranešimą paskelbė: Ugnė Benkunskaitė, Fabula Rud Pedersen Group