Finansai

AI revoliucija: iššūkiai ir galimybės finansų, sveikatos ir verslo sektoriuose

Pora minučių vietoj poros dienų – tiek laiko sutrumpėja darbas prie sandorių ir klientų atitikties procedūrų vertinimo banke pasitelkiant AI technologijas, apie dirbtinio intelekto technologijų integraciją savo versluose pasakoja „Freedom Holding Corp.“ vadovas Timūras Turlovas.

Pasak jo, AI gali žymiai pagerinti darbo efektyvumą ir kokybę, tačiau pagrindinė jo užduotis yra padėti specialistams, o ne juos pakeisti – galutinis sprendimas visada turėtų likti žmogaus rankose, ypač kalbant apie finansinių paslaugų sferą.

Dirbtinio intelekto integracija versle: „Freedom Holding Corp.“ patirtis

„Kol AI veiksmingai sprendžia tam tikras sudėtingas užduotis, ši technologija vis dar yra toli nuo pilno jos integravimo į verslo procesus. Mano manymu, sparčiai besivystančios technologijos diegimas ir pritaikymas gali užtrukti ilgiau nei tikimasi, tad daugelis įmonių imasi pačios aktyviai nagrinėti AI galimybes, kad padidintų savo paslaugų kokybę ir efektyvumą“, – sako T. Turlovas.

Jis atkreipia dėmesį į ryškėjančią tendencija, kuomet verslo korporacijos ir šalių vyriausybės kuria savo AI sistemas. Duomenų dalinimasis „OpenAI“ platformose kelia vis daugiau su saugumu susijusių klausimų, tad informacijos apdorojimas vidinėse sistemose suteikia gerokai daugiau kontrolės.

Timūras Turlovas sako besitikintis, jog per ateinančius trejus-penkerius metus vietinių AI sprendimų skaičius turėtų šauti į viršų. „Vyriausybės ir korporacijos turėtų daugiau dėmesio skirti nacionalinėms AI sistemoms ir jų integracijai į valdymo, analitikos ir vidaus procesus. Tai logiškas žingsnis, kadangi darbui su jautriais asmens duomenimis reikia pasitikėjimo ir tik uždara infrastruktūra gali užtikrinti geresnį saugumą“, – sako jis.

AI gali padėti standartizuoti medicinos paslaugų kokybę

Dar viena ne mažiau progresyvi AI panaudojimo galimybė – medicinos sektorius. Sveikatos priežiūros srityje dirbtinis intelektas gali tapti neatsiejamu pagalbininku siekiant suvienodinti medicinos paslaugų kokybę.

Tarkime, jog su retos ligos atveju regioninėje ligoninėje susiduriantis gydytojas kreipiasi į AI, kuris jam iškart suteikia prieigą prie geriausios tarptautinės praktikos ir naujausių gydymo protokolų. Tai padėtų kelti paslaugų kokybę – pacientai iš regionų galėtų gauti tokio paties lygio diagnostiką, kaip ir didžiosiose ligoninėse, o daugiau laisvo laiko turintis gydytojas galėtų sutelkti dėmesį į pacientų priežiūrą vietoj rutininių užduočių.

T. Turlovo valdoma „Freedom Holding Corp.“ įmonė aktyviai investuoja į perspektyvius AI naudojančius startuolius, vienas tokių – „CerebraAI“. Šis startuolis kuria greitai insulto diagnostikai skirtą dirbtiniu intelektu pagrįstą programinę įrangą, kuris turėtų padėti nustatyti insultą per 10 minučių ir taip gerokai padidintų tolimesnio gydymo sėkmę. Pasitelkdamas AI galimybes, startuolis taip pat interpretuoja kompiuterinės tomografijos nuotraukas bei analizuoja medicininius duomenis.

Kaip keisis darbo rinka

Yra skeptikų, manančių, jog AI neigiamai paveiks žmonių užimtumą. Tačiau tiesa yra kita – tai, ką anksčiau žmonės atlikdavo įdėdami daug pastangų ir laiko, dabar dirbtinio intelekto modeliai padės atlikti greičiau ir geriau. Tačiau šių dienų realybė yra kitokia – kuo daugiau technologijų diegiame, tuo daugiau darbuotojų reikia, ypač kalbant apie finansų sektoriaus įmones.

„Dirbtinio intelekto plėtra lems didesnį kvalifikuotų specialistų poreikį, tačiau yra ir kita medalio pusė – tie, kurie neprisitaikys prie naujų technologijų, gali susidurti su nedarbo rizika. Mano nuomone, šiais laikais svarbiausia yra išsiugdyti mokymosi mąstyseną. Žmonės, kurie greitai įvaldo naujas technologijas, bus labai paklausūs darbuotojai. Norint išlikti konkurencingiems, nebūtina patiems kurti didelių kalbos modelių; tereikia žinoti, kaip juos veiksmingai naudoti“, – pastebi T. Turlovas.

Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service (UAB PIAR)

(Perskaityta per mėnesį: 3, iš jų šiandien: 1.)