Finansai

Atoslūgiui po šventinio bumo reikia pasiruošti jau dabar

Artėjantis vienas gražiausių šventinių laikotarpių – Kalėdos – tampa ir malonus, ir kartu galvos skausmas ne tik tiems, kurie ieškos artimuosius pamaloninančių dovanų, bet ir tas dovanas parduodantiems. Tai ypač aktualu į šventinį laikotarpį orientuotam verslui. Todėl būtina gerai pasiruošti, kad šoktelėję pardavimai lapkritį–gruodį neleistų stresuoti atėjus atoslūgio laikui.

Verslo ciklų supratimas ir tinkamas pasiruošimas jiems leidžia išgyventi kritinius momentus – ir tuomet, kai veikla pasiekia piką, ir tuomet, kai pardavimai sumažėja ar jų visai nebūna.

Nėra laiko stagnacijai

Po pardavimų antplūdžio atėjęs atoslūgis ne retam verslininkui kelia stresą, bet iš anksto tinkamai pasiruošus to galima lengvai išvengti.

Pirmiausiai būtina kruopščiai suplanuoti apyvartines lėšas ir, jeigu reikia, jų sukaupti. Laikotarpiu, kai negaunama pajamų arba jų yra kur kas mažiau, įmonė vis tiek turės mokėti už patalpų nuomą, komunalines paslaugas, atlyginimus darbuotojams ar mokesčius valstybei. Todėl reikia suformuoti pakankamus pinigų atidėjimus, kad galima būtų padengti šias išlaidas net ir negaunant ar gaunant mažiau pajamų.

Pasverti rezultatus bei efektyviau pasiruošti ateičiai pagelbėja išsaugoti išsamūs pardavimų duomenys. Jie leis atsigręžti į 2–3 pastaruosius veiklos metus ir nustatyti konkrečius verslui būdingus ciklus bei atitinkamai paskirstyti pinigus, o svarbiausia – pasimokyti iš klaidų.

Pavyzdžiui, kai kurie verslininkai, tinkamai neįvertinę pardavimų piko apsukų, netgi ima paskolas, kad gautų greitą finansavimą laikiniems darbuotojams samdyti. Visgi iš anksto pasirūpinus reikiamu personalu, to daryti nereikėtų. O dar naudingiau susirasti darbuotojų, kurie gali sugrįžti kiekvieną sezoną.

Naujų rinkų galimybės

Ramus laikotarpis ypač tinkamas ne tik finansų analizei ar darbuotojų mokymams, bet ir inovatyvių metodų ar technologijų pritaikymui bei naujų produktų kūrimui ar paslaugų teikimui. Kitaip tariant, sezonui pasibaigus, nereikėtų stabdyti aktyvumo.

Atvirkščiai, tai puikus laikas palaikyti ryšius su klientais bei megzti naujus santykius. Variantų apstu: organizuoti renginius, pristatymus, suteikti sezonines nuolaidas bei daryti išpardavimus.

Pravartu pasižvalgyti ir į naujas rinkas. Galbūt galima pardavinėti kitas su pagrindiniu verslu susijusias prekes arba užsiimti aptarnavimo paslaugomis. Pavyzdžiui, banglenčių instruktoriai gali bendradarbiauti su žiemos sporto treniruočių organizatoriais arba sniego valymo verslas gali teikti kraštovaizdžio gražinimo paslaugas likusį metų laiką.

Taip pat naudinga investuoti į inovatyvias technologijas, kurios padės dar geriau pažinti klientų poreikius bei atliepti juos net ir pardavimų antplūdžiui pasibaigus.

„Užrakintų“ lėšų problema dažna, bet sprendžiama

Natūralu, jog savų lėšų, leidžiančių finansuoti neaktyvaus laikotarpio veiklos, o juo labiau – plėtros, išlaidas, pakanka ne visuomet. Verslo paskolos yra vienas iš būdų papildomoms pajamoms gauti, tačiau šis finansavimas prieinamas ne visiems, o ypač problemiškas smulkiam ir vidutiniam verslui. Todėl pravartu iš anksto pasidomėti bei paieškoti alternatyvių finansavimo šaltinių.

Tiesa, neretai taip reikalingi pinigai yra „užrakinti“ klientų neapmokėtose sąskaitose. Laukimas, kol bus apmokėta sąskaita, gali būti skausmingas. „Jei klientai sąskaitą apmoka po dviejų, trijų ar daugiau mėnesių, įmonė gali susidurti su sunkumais vykdant įsipareigojimus kreditoriams, darbuotojams, susigadinti kreditingumo istoriją bei verslo reputaciją. Sąskaitų faktūrų finansavimas padeda išvengti tokių problemų, nes pasinaudojus faktoringo paslauga iki 90 proc. sąskaitos sumos gaunama nedelsiant. Naudojantis sąskaitų finansavimu įmonės savininkas neprivalo laukti kelis mėnesius ar ilgiau, kad sąskaitos būtų apmokėtos. Šią finansavimo priemonę galima panaudoti veiklos išlaidoms padengti ar skirti strateginiam augimui. Be to, priešingai nei banko paskolos atveju, nereikia įkeisti turto ar įsipareigoti ilgam laikotarpiui“, – pataria faktoringo paslaugas teikiančios bendrovės „Factris“ Rizikos skyriaus vadovas Edmundas Volskis.

„Factris“ duomenimis, spalio–sausio laikotarpiu verslininkų poreikis faktoringo paslaugai pastebimai auga. Tai reiškia, kad dabar jiems labiausiai reikia apyvartinių lėšų sėkmingai veiklai užtikrinti. Šventinio bumo metu dažniausiai faktoringo paslaugos poreikis išauga transporto, elektroninės prekybos, medienos, maisto produktų, renginių organizavimo sektoriuose veikiančiose įmonėse.

Pranešimą paskelbė: Liudmila Dobilienė, UAB Debitum fori

(Perskaityta per mėnesį: 33, iš jų šiandien: 1.)