Auganti ekologiškų prekių paklausa Lietuvos gamintojus skatina siūlyti naujoves

Sveiko gyvenimo būdo ir natūralių produktų tendencija sparčiai plečiasi Lietuvoje jau kelintus metus iš eilės. Prieš keletą metų pradėjusi augti ekologiškų produktų paklausa šiemet nesustojo – lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ ji augo ketvirtadaliu, palyginti su praėjusiais metais. Prekybininkai teigia, kad taip sparčiai auganti natūralių produktų paklausa skatina plėsti ekologiškų prekių asortimentą ir ieškoti vietos gamintojų, galinčių pasiūlyti naujovių.

 

Prekybos tinklo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė teigia, kad šiuo metu daugiausiai pirkėjų dėmesio sulaukia ekologiškos maisto prekės – pieno produktai, vaisiai, daržovės, duonos gaminiai ir prekės kūdikiams. Pasak jos, didžiausią ekologiškų prekių asortimentą sudaro lietuviškos kilmės produktai, kurie ir yra paklausiausi tarp Lietuvos pirkėjų.

Ekologiškų prekių paklausa auga kasmet

„Sparčiai augant ekologiškų prekių paklausai, stengiamės plėsti natūralių produktų asortimentą. Ekologiškų prekių pasirinkimas šiemet yra bemaž ketvirtadaliu didesnis nei pernai, o šių prekių pardavimai šiemet jau viršijo 9 milijonus – tai yra kone trečdaliu didesni negu pernai.

Savo asortimente turime daugiau nei 1000 ekologiškų prekių, iš kurių didžioji dalis yra lietuviškos kilmės maisto produktai. Reguliariai vykdomos pirkėjų apklausos parodė, kad pirkėjams net tik svarbu, jog prekė – ypač iš maisto produktų kategorijos – būtų ekologiška. Papildomas akstinas pirkėjui ją pirkti yra ir kilmės šalis. O mūsų pirkėjai labiausiai vertina lietuviškos kilmės produktus, sieja juos su natūralumu, šviežumu. Tad ekologiška ir lietuviška yra ta produkto savybių kombinacija, kuri tiesiog užprogramuoja didesnę paklausą“, – teigia „Maximos“ komercijos vadovė V. Drulienė.

Anot jos, šiais metais iš ekologiškų prekių asortimento Lietuvos pirkėjai daugiau pirko pieno produktų, duonos gaminių, raugintų, sūdytų, marinuotų, troškintų bei virtų daržovių.

Tyrimų bendrovės „Nielsen Lietuva“ duomenimis, didžioji dalis, t.y. 50 proc. pirkėjų, tvirtina atkreipiantys dėmesį į tai, ką perka, o net 28 proc. teigia nuolat ieškantys tik sveikų pasirinkimų.

„Sveikų ir ekologiškų produktų paklausą taip pat skatina augantis žmonių rūpestis savo ir savo vaikų sveikata. Tarp auginančių 4–6 metų vaikus, nuolat sveikų produktų teigia ieškantys net 36 procentai gyventojų, kai susidomėjimas sveiku maistu namų ūkiuose be vaikų yra gerokai mažesnis. Šiek tiek daugiau dėmesio sveikiems produktams skiria 30–39 metų amžiaus gyventojai, gaunantys vidutines pajamas, didžiųjų miestų gyventojai“, – pastebi „Nielsen Lietuva“ verslo plėtros ir įžvalgų skyriaus vadovė Baltijos šalims Daiva Buckonytė.

Auganti ekologiškų produktų paklausa jos gamintojus taip pat skatina kurti naujoves. Pasak ekologiškų produktų liniją kuriančios bendrovės „AUGA group“ rinkodaros vadovo Gedimino Judzento, ekologija yra viena iš verslo šakų, kurioje fiksuojamas didžiausias augimo tempas, tad natūralu, kad daugėja tiek ekologiškų produktų paklausa, tiek ir pasiūla.

„Ekologijos sektorius plečiasi sparčiai, tad gamintojai stengiasi neatsilikti nuo kasmet augančios paklausos. Dabar patys prekybininkai, matydami kad to nori vartotojai, ieško naujų ekologinės produkcijos tiekėjų. Štai vien „Maximos“ prekybos tinkle vos per porą metų išplėtėme savo asortimentą nuo 2 iki 25 produktų. O tai, kad per metus sulaukiame po keletą užklausų dėl naujovių, rodo, kad didžiausias lietuviškas prekybos tinklas suinteresuotas patenkinti augančią ekologiškos produkcijos paklausą tarp pirkėjų“, – sako G. Judzentas.

Kiek išleidžia sveikuoliai pirkėjai?

Prekybos tinklo duomenimis, sveikuolišką gyvenimo būdą propaguojantys pirkėjai, besirinkdami maisto produktus, linkę išleisti daugiau nei kiti. Anot „Maximos“ komercijos vadovės, tokie pirkėjai per mėnesį apsipirkdami išleidžia vidutiniškai 98 eurus – tai yra  bene 10 eurų daugiau nei taupantis pirkėjas, kuris nuolat ieško pigiausių prekių. Beveik trečdalį sveikai linkusio maitintis pirkėjo krepšelį sudaro šviežio maisto prekės, o mažiausiai – vos 4 proc. – šaldyti maisto produktai.

„Gali atrodyti netikėta, tačiau akcines prekes sveiką gyvenimo būdą propaguojantis pirkėjas renkasi gan dažnai – ypač, kai akcijos nuolaidos taikomos konservuotai bakalėjai, prieskoniams bei aukštesnės kainos produktams. Tokiems pirkėjams akcijos tampa gera proga išbandyti siūlomas naujoves. Jei palyginsime su taupančiu pirkėju, tai sveikuolio krepšelyje pigiausi produktai sudaro vos penktadalį visų prekių, kai taupančiojo – beveik pusę. Pastebime, kad sveiką gyvenimo būdą propaguojančių pirkėjų dalis kasmet didėja“, – tvirtina V. Drulienė.

Ekologiškos prekės – ir perkamos, ir įperkamos

 

Prekybos tinklo atstovės teigimu, anksčiau vyravo nuomonė, kad ekologiškas prekes ir priemones gali įsigyti tik aukštesnes pajamas gaunantys žmonės. Tačiau jau kurį laiką pastebime, jog didėjanti pasiūla bei mažėjanti kaina pritraukia vis didesnį pirkėjų ratą.

 

„Ekologiškų prekių tiekėjai aktyviai investuoja į naujoves ir rinkai pristato vis didesnę produktų įvairovę. Pavyzdžiui, lietuviška bendrovė „AUGA group“ savo siūlomą maisto prekių asortimentą mūsų parduotuvėse vos per porą metų išplėtė 10 kartų. Pirkėjams pradėjo siūlyti ne tik ekologiškų pievagrybių, bet ir pieno, kiaušinių, miltų, sriubų, daržovių bei paukštienos. Vien šios bendrovės ekologiškų produktų paklausa per šiuos metus mūsų tinklo parduotuvėse vidutiniškai augo apie 300 proc.“, – teigia V. Drulienė.

„AUGA group“ rinkodaros vadovas priduria, kad augant produktų pasiūlai, ekologiška produkcija tampa prieinama vis platesniam pirkėjų ratui.

„Natūralumą ir ekologiškus ūkininkavimo būdus mums padeda puoselėti naujos kartos technika ir inovatyvūs sprendimai. Žinome, kaip pagaminti ekologiškus produktus už teisingą kainą, pasitelkiant naujausias technologijas, masto ekonomiją ir sinergiją tarp skirtingų ūkio šakų. Auganti gaminamos produkcijos paklausa tik įrodo, kad ekologiški ir sveiki produktai jau kuris laikas nebėra itin mažos, sveikuoliškai pasiryžusios gyventi žmonių grupės privilegija. Didėjanti ekologiškų produktų pasiūla leidžia kurtis masto ekonomijai, tad ir ekologiškos produkcijos kainos tampa vis labiau prieinamos pirkėjams“, – sako „AUGA group“ rinkodaros vadovas.

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, vienos paklausiausių „AUGA group“ siūlomos prekės yra vartojimui paruoštos ekologiškos daržovių sriubos – jų paklausa vos per metus augo per 600 proc. Taip pat populiarumo tarp pirkėjų susilaukia marinuotos daržovės bei viso grūdo speltų miltai.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Aistė Gražytė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)