Finansai

Augimas sudėtingomis mados rinkos sąlygomis: didžiausia plėtra DEICHMANN grupės istorijoje

Atidaromos parduotuvės Kinijoje, Dubajuje, Estijoje ir Latvijoje bei planuojama didelio masto plėtra JAV

Nepaisant sudėtingų sąlygų rinkoje, didžiausias Europos batų pardavėjas „Deichmann“ 2018 m. augo. Įmonių grupė pranešė, jog padidėjo tiek parduotų batų, tiek parduotuvių skaičius, o kartu ir bendra apyvarta. 2019 m. „Deichmann“ numato tolimesnį augimą – tiek fizinių parduotuvių, tiek interneto versle, taip pat ir plečiantis naujose rinkose. Įmonių grupė JAV atliko didžiausią istorijoje plėtros žingsnį, kuomet įsigijo avalynės tinklą, turintį daugiau nei 60 parduotuvių laisvalaikio aprangos ir sporto avalynės segmente.

Esene, Vokietijoje įsikūrusio „Deichmann SE“ apyvarta per praėjusius metus sudarė 5,8 mlrd. eurų (5 mlrd. eurų grynųjų pajamų) 25 Europos šalyse ir JAV – pakoregavus valiutos kursus, apyvartos padidėjimas siekė 2 proc. 2018 metais fizinėse ir internetinėse parduotuvėse buvo parduota 178 mln. batų porų – apie 1 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Apyvarta taip pat išliko stabili ir vos padidėjo per 0,1 proc. „Deichmann“ įmonių grupės 60 proc. apyvartos sudaro pardavimai už Vokietijos ribų. 2018 m. gruodžio 31 d. iš viso veikė 4053 įmonės parduotuvės (2017: 3,989), taip pat 40 internetinių parduotuvių (2017: 36), įmonėje dirbo 40 698 darbuotojai (2017: 39,564).

„Europoje 2018 metai mažmeninei mados prekybai buvo labai sunkūs. Nuolatinis šiltas klimatas ypač neigiamai paveikė pardavimus“, – sako „Deichmann SE“ valdybos pirmininkas Heinrichas Deichmannas. Todėl praėjusieji metai „Deichmann“ grupei taip pat buvo sudėtingi. Be nenuspėjamų oro sąlygų, bendrovė konkuravo su internete prekiaujančiomis parduotuvėmis bei kitais prekės ženklais, siūlančiais platų batų asortimentą. „Tačiau net ir tokiomis sąlygoms mes sėkmingai sugebėjome išlaikyti stabilumą ir, nepaisant bendrų rinkos tendencijų, užtikrinome stabilų įmonės augimą“, – sako H. Deichmannas. „Tai yra mūsų prekės ženklo misija – pasiūlyti nebrangius, madingus ir aukštos kokybės batus. Tačiau vien to nepakanka, kad atlaikytumėme konkurenciją. Šiandieniame kontekste mūsų išskirtinumas slypi tame, jog gana anksti sutelkėme savo dėmesį į elektroninę prekybą, tačiau tuo pat metu ir toliau plėtojome savo daugiakanalę veiklą “, – priduria įmonės valdybos pirmininkas.

Bendrovės pelnas, kaip teigia H. Deichmannas, patenkino lūkesčius. „Tai leis bendrovei išlikti ekonomiškai nepriklausomai ir toliau plėtotis be išorės finansavimo“, – teigia įmonės valdybos pirmininkas. „Praėjusieji metai mums dar kartą parodė, kad mūsų palaipsniui kontroliuojamas ir auginamas šeimos verslas eina teisingu keliu.“

Investicijos rekordiniu lygmeniu: plėtra Kinijoje ir Arabijos pusiasalyje

Atsižvelgiant į dabartinę ekonominę situaciją, 2019 metų įmonės darbotvarkėje yra parengti išsamūs augimo planai. Planuojamos investicijos visoje grupėje siekia 285 mln. eurų. 102 mln. eurų nuo šios sumos bus skiriama Vokietijai: investuojama į parduotuvių tinklo modernizavimą, tiek į naujų fizinių, tiek internetinių parduotuvių atidarymą, taip pat į internacionalizaciją ir skaitmenizavimą. 2019 m. grupė planuoja atidaryti 229 naujas ir modernizuoti 256 parduotuves visame pasaulyje.

Grupė atverčia naują savo istorijos lapą pradėdama plėtrą Artimuosiuose Rytuose. Pirmoji „Deichmann“ parduotuvė bus atidaroma Dubajuje šią vasarą – pirmą kartą įmonės istorijoje su franšizės partneriu „AZADEA Group“. Tai yra pirmaujanti mažmeninės prekybos įmonė, veikianti šiame regione jau 40 metų ir šiuo metu vykdanti daugiau kaip 50 pirmaujančių tarptautinių franšizės koncepcijų, apimančių mados ir aksesuarų, maisto ir gėrimų, namų tekstilės, sporto įrangos, multimedijos ir grožio sritis. „Mes matome, kad mums labai naudinga plėstis regione žingsnis po žingsnio, kartu su vietos partneriais“, – sako H.Deichmannas. Jei šie veiksmai bus sėkmingi, planuojama plėstis ne tik visame Arabijos pusiasalyje, bet, galbūt, ir Šiaurės Afrikos regione.

Pirmąjį 2019 m. pusmetį bendrovė taip pat pradės vykdyti savo veiklą Kinijoje, pasiekdama savo klientus internetu per „T-Mall Global“. Tarp „Deichmann“ planų šiais metais yra ir įžengimas į Estijos bei Latvijos rinkas. „MyShoes“ formatas, šiuo metu esantis tik Vokietijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje, bus dar labiau internacionalizuotas ir netrukus bus atidarytos pirmosios parduotuvės Lenkijoje.

Augimas JAV

Plėtra JAV sėkmingai įvykdyta – čia „Deichmann“ grupė perėmė „KicksUSA“ prekės ženklą. Ši kompanija buvo įkurta 2002 m. Filadelfijoje ir šiuo metu rytinėje pakrantėje, daugiausiai Filadelfijos ir Niujorko miestuose, Niudžersio valstijoje, veikia 64 jų parduotuvės, taip pat ir internetinė parduotuvė. Ateityje jos  bus valdomos po „Snipes“ prekės ženklo vardu. Nuo 2011 m. „Snipes“ priklauso „Deichmann“ grupei ir nuolat plečiasi. Šis prekės ženklas devyniose Europos šalyse turi daugiau nei 230 parduotuvių ir orientuojasi į panašią tikslinę grupę kaip ir JAV. „JAV rinkoje mes nemažai investavome, nes, remdamiesi daugelio metų rinkos žiniomis, esame įsitikinę, kad galime daryti įtaką šiame segmente, kuris žada ilgalaikį augimą“, – didžiausią plėtrą įmonės istorijoje paaiškina H. Deichmannas.

„Deichmann“ grupė pirmą kartą pradėjo veikti JAV dar 1984 m., perėmusi „Lerner Shoes“. Tai išsivystė į „Rack Room Shoes“ prekės ženklą, kur buvo išvystyta batų matavimosi parduotuvėse ir savitarnos koncepcija bei parduotuvės asistentų paslaugos – visa tai „Deichmann“ atnešė į Europą. Tuomet kompanija ją pritaikė Vokietijoje ir vėliau visoje Europoje kaip standartą, kuris jau seniai tapo įprasta avalynės mažmeninės prekybos praktika. Kartu su „Off Broadway“, kurią įsigijo 2001 m., „Deichmann“ grupė tuo pačiu metu valdo daugiau nei 520 parduotuvių JAV (2018 m. gruodžio mėnesio duomenimis).

Naujos skaitmeninės tendencijos stiprina daugiakanalę koncepciją

Vokietijos rinkoje esanti internetinė parduotuvė yra visiškai nauja tiek techninių funkcijų, tiek išvaizdos požiūriu. Taip pat planuojama įdiegti „Click&Collect“ sistemą, kuri leis klientams įsigyti prekes iš internetinės parduotuvės ir tada jas atsiimti bet kurioje fizinėje parduotuvėje. 2000 m. „Deichmann“ buvo pirmasis batų mažmenininkas, įsteigęs internetinę parduotuvę. Nuo tada kompanija toliau nuosekliai plėtojo savo elektroninę prekybą. Šiuo metu grupė parduoda prekes per 40 savo internetinių parduotuvių bei 4 kitose e-parduotuvėse ir šiame segmente augimo tempai išlieka dviženkliai.  

„Mums svarbu sumažinti atotrūkį tarp fizinių parduotuvių ir mažmeninės prekybos internetu. Mes matome savo ateitį kaip visapusiško paslaugų teikėjo ir norime pasiūlyti savo klientams nepriekaištingą patirtį su mūsų prekės ženklu“, – sako Heinrichas Deichmannas. „Mes siekiame, kad klientai galėtų su mumis tiesiogiai ir patogiai apsipirkti visais jiems patogiais kanalais, rasti įkvėpimą bei pasimėgauti unikalia apsipirkinėjimo patirtimi.“

Siekdami toliau didinti savo patirtį skaitmeniniame pasaulyje, „Deichmann“ taip pat dirbs su papildomais išorės ekspertais šioje srityje. Ateityje bendrovė toliau stiprins savo, kaip patrauklaus darbdavio, įvaizdį, kuris siūlo įdomias tarptautines plėtros galimybes korporacijoje, kurioje šiuo metu yra 40 internetinių parduotuvių 26 šalyse. Netrukus taip pat bus pristatyta nauja „Deichmann Digital“ svetainė.

Taip pat „Deichmann“ vėl pristatys tarptautinį prekės ženklo ambasadorių rudens/žiemos sezonui. Šio ambasadoriaus vardas kol kas neatskleidžiamas.

Vokietija: Esene atidarytas naujasis administracinis pastatas

Vokietijoje, kur 2018 metais sąlygos mados mažmeninei prekybai buvo ypač sunkios, „Deichmann“ grupė beveik sugebėjo pasiekti ypač gerą praėjusių metų lygį. Pernai grupė iš viso pardavė 73,4 mln. porų batų 1 461 fizinėse parduotuvėse bei internetu – pardavimai ir 2,3 mlrd. eurų apyvarta beveik siekė praėjusių metų lygį.

2018 m. pabaigoje „Deichmann“ grupėje Vokietijoje dirbo 16 271 darbuotojas (2017: 15 977), įskaitant apie 3 000 naujokų, o 2019 m. planuojama priimti apie 400 naujų darbuotojų. 2018 m. 1253 jauni žmonės pradėjo stažuotes bendrovėje; bendrovė taip pat pirmą kartą pasiūlė galimybę kelti kvalifikaciją elektroninėje prekyboje. Šiais metais vėl bus įdarbinta daugiau nei 1000 naujų stažuotojų.

„Deichmann SE“ centrinė būstinė yra Esene, Vokietijoje, šalia batų projektavimo ir gamybinių dirbtuvių, kurios buvo įmonės branduolys nuo 1913 m. Šiuo metu šioje buveinėje dirba daugiau nei 900 darbuotojų. Po maždaug 16 mėnesių trukusių statybos darbų, 2018 m. rudenį buvo baigtas statyti naujasis biuras ir administracinis pastatas, kuris suteiks apie 120 papildomų darbo vietų. „Deichmann“ į šį projektą investavo daugiau nei šešis milijonus eurų.

2019 m. „Deichmann“ grupė planuoja 30 naujų parduotuvių ir 110 parduotuvių modernizavimą bei atnaujinimą Vokietijoje. Ypatingas dėmesys bus skiriamas pavyzdinei parduotuvei Miunchene, kuri turėtų būti atidaryta šią vasarą. „Joseph Pschorr Haus“ prekybos centre, adresu Neuhauser Straße 19–21, „Deichmann“ sukurs individualią koncepciją, į kurią įtrauks naujus ir išskirtinius elementus, didelius ekranus bei patrauklią daugiakanalę zoną. Platus asortimentas bus išeksponuotas daugiau nei 2 000 m² ploto pardavimo plote, kuris bus išdėstytas dviejuose aukštuose.

Socialinė atsakomybė per asociaciją ir fondą

„Bendrovė turi tarnauti žmonėms“ – tokia buvo „Deichmann“ įmonių grupės filosofija nuo pat pradžios. Todėl savininkų šeima ir pati įmonė aktyviai dalyvauja įvairiuose socialiniuose projektuose tiek Vokietijoje, tiek užsienyje.

Įgyvendinti šiuos tikslus labai padeda „wortundtat“ – 1977 metais Dr. Heinz-Horst Deichmann († 2014) įkurta krikščioniška paramos asociacija. Šios organizacijos atsiradimą paskatino jos įkūrėjo susitikimas su raupsų ligoniais nepakankamai išsivysčiusiuose Indijos pietuose. Nedidelis projektas ilgainiui išaugo į paramos organizaciją, kuri jau padėjo daugiau nei 250 000 socialiai remtinų žmonių Indijoje, Tanzanijoje, Moldovoje, Graikijoje ir Vokietijoje, o pagrindiniai šios organizacijos veiksmai susiję su švietimui ir medicinine priežiūra. Kadangi pagrindinė šių veiksmų misija yra padėti žmonėms tam, kad jie galėtų padėti patys sau, visos iniciatyvos vykdomos tik su vietiniais specialistais. 2015 m. Heinrichas Deichmannas tapo tėvo įpėdiniu ir perėmė šios pelno nesiekiančios organizacijos pirmininkavimą.

Be „wortundtat“ teikiamos reguliarios pagalbos, Heinrichas Deichmannas pernai iš kompanijos fondo suteikė paramą daug įvairių projektų. Daug dėmesio buvo skiriama pabėgėliams jų gimtosiose šalyse. Remiamos labdaros organizacijos Jemene, Pietų Sudane ir Libane, teikiančias humanitarinę pagalbą gyventojams, ypač pabėgėliams.

Daugiau informacijos galima rasti:

www.wortundtat.de

www.facebook.com/wortundtat/

Pranešimą paskelbė: Goda Diečkutė, UAB Headline agency

(Perskaityta per mėnesį: 8, iš jų šiandien: 1.)