Finansai

Augintiniai renkasi e-maistą: pandemija formuoja naujus įpročius gyvūnų maisto rinkoje

Gargždai, 2020 m. rugsėjo 17 d. — Gargžduose įsikūrusi maisto gyvūnams augintiniams gamintoja „Mars Lietuva“,  praėjusiais metais investavusi 400 tūkst. eurų į  produkcijos, skirtos elektroninei prekybai, pakavimo liniją, šiemet sparčiai didina gamybos apimtis šiame segmente. Bendrovės teigimu, segmento augimas atspindi  COVID-19 nulemtus esminius pokyčius pasauliniame maisto gyvūnams augintiniams sektoriuje – posūkis į elektroninę erdvę yra ne tik neišvengiamas, bet ir ilgalaikis. 

2019 m. antrąjį pusmetį „Mars Lietuva“ per 4 savaičių bendrovės gamybos ciklą prekybai internetu supakuodavo vidutiniškai po 400 tonų produkcijos. Šiemet pirmąjį pusmetį šis rodiklis užkopė iki 700 tonų, tai yra, elektroninei prekybai pakuojamos produkcijos kiekis per gamybos ciklą minimu laikotarpiu išaugo 75 proc. Iš viso per gamybos ciklą gamykloje pagaminama vidutiniškai 6500 tonų produkcijos.

„Kad mūsų pasirinkta nauja gamybinės veiklos kryptis pasiteisino, matėme jau praėjusiais metais, kai tik pradėjome produkciją pakuoti įvairioms pasaulinėms interneto platformoms. Šiemet stipriname pajėgumus šioje srityje ir tuo pačiu metu stebime ne tik verslo, bet ir žmogiškąsias tendencijas – kad ir kas bebūtų, Vakarų pasaulyje žmonės rūpinasi ir rūpinsis augintiniais, tiesiog keičiasi maisto jiems įsigijimo būdas. Mūsų pastangos atsiperka ir dėl to, kad pandemijos nulemti saviizoliacijos, socialinės distancijos reikalavimai daugelyje rinkų paskatino žmones skirti daugiau dėmesio ištikimiausiems palydovams – keturkojams augintiniams“, – pažymi „Mars Lietuva“ generalinė direktorė Aušra Žemaitienė

Pasak įmonės vadovės, „Mars Lietuva“ gamykla Gargžduose šiemet, tiek prieš karantiną, tiek jam pasibaigus dirba visu pajėgumu, tokio tempo tikimasi visus šiuos metus.

„Remiantis rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, nuo šių metų pradžios iki liepos mėnesio, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, maisto gyvūnams augintiniams pardavimai Lietuvoje išaugo beveik 8 proc. Visose Baltijos šalyse pardavimai išaugo 6,8 proc. Kačių maisto pardavimai minimu laikotarpiu augo beveik 10 proc., o šunų maisto – 2 proc.“, – nurodo Mindaugas Gutauskas, „Mars“ pardavimų vadovas Baltijos šalims.

Tarptautinės „Mars“ korporacijos atlikta analizė  rodo, kad milijardai žmonių visame pasaulyje, dėl pandemijos likę namuose, atkreipė dėmesį į tai, jog gyvūnai augintiniai padeda palaikyti gerą nuotaiką saviizoliacijos metu. Tai lėmė kai kuriose rinkose išaugusį poreikį globoti augintinius – prognozuojama, kad tai gali tapti ilgalaike tendencija, nulemsiančia didesnę gyvūnų augintinių populiaciją.

Kita vertus, daugybė žmonių pasaulyje dėl COVID-19 patyrė finansinių ir su darbu susijusių sunkumų, jų darbo valandų kiekis sumažėjo ar darbo vietos apskritai buvo prarastos. Nepaisant to, gyvūnų augintinių šeimininkai optimistiškiau vertina ateities perspektyvas, palyginti su visų grupių vartotojais –   29 proc. turinčiųjų augintinius nuotaika dėl ateities perspektyvų yra gera, 16 proc. – neutrali. Visų vartotojų kategorijoje šie rodikliai siekia 24 ir 12 proc.

Nauja pandemijos realybė lėmė, kad 30 proc. vartotojų visame pasaulyje produktus augintiniams perka internetu.  

Šiemet atliktame „Euromonitor International“ tyrime pastebima, kad maisto gyvūnams augintiniams sektorius buvo palyginti atsparus sukrėtimams pastarosios 2009-ųjų recesijos laikotarpiu, panašios dinamikos tikimasi ir dabartinės pandemijos akivaizdoje. „Euromonitor International“ teigimu, tą lemia Vakarų šalyse stiprėjanti tendencija gyvūnus augintinius laikyti lygiaverčiais šeimos nariais – net ir krizės akivaizdoje žmonės yra linkę taip planuoti savo išlaidas, kad išlaikytų ir kokybišku maistu aprūpintų augintinį.

Gargžduose įsikūrusios „Mars Lietuva“ pagrindinės eksporto rinkos – ES šalys, taip pat Šveicarija, Norvegija, Turkija, Ukraina, Australija, Tailandas. Bendrovė eksportuoja 99 proc. produkcijos.

Bendrovės „Mars Lietuva“ pardavimų apimtys pernai, palyginti su ankstesniais metais, augo 2,8 proc. ir sudarė 171,2 mln. eurų.

Apie „Mars Lietuva“: 

UAB „Mars Lietuva“ yra tarptautinės bendrovės „Mars, Incorporated“ antrinė įmonė, veikianti Lietuvoje nuo 1993-iųjų metų. Gargžduose bendrovė turi maisto gyvūnams augintiniams gamyklą, o Vilniuje pardavimų ir rinkodaros padalinį. Šiuo metu įmonėje „Mars Lietuva“ dirba apie 800 darbuotojų.

Per metus gamykloje pagaminama apie 75 tūkst. tonų WHISKAS®, EXELCAT®, SHEBA® produkcijos gyvūnams augintiniams. „Mars Lietuva“ gamykla yra viena didžiausių šalies eksportuotojų – joje gaminami 400 rūšių ir porūšių produktai tiekiami į daugiau kaip 30 Europos šalių. Lietuvoje bendrovė organizuoja prekybą „Mars, Incorporated“ gaminamais saldainiais ir ledais MARS®, SNICKERS®, BOUNTY®, TWIX®, MILKY WAY®, M&M’S®, ryžiais ir padažais UNCLE BEN‘S®, gyvūnų augintinių priežiūrai skirtais PEDIGREE®, CHAPPI®, WHISKAS®, SHEBA®  ir NATUSAN® produktais. 

Dėl papildomos informacijos prašome kreiptis: 

MINDAUGAS RUPŠYS

KORPORACINIŲ REIKALŲ VADOVAS REGIONUI

UAB „MARS LIETUVA“

T: +370 46 394 820

E: MINDAUGAS.RUPSYS@EFFEM.COM

Pranešimą paskelbė: Rūta Slušnytė, UAB „Publicum“
Augintiniai renkasi e-maistą: pandemija formuoja naujus įpročius gyvūnų maisto rinkoje

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)