Finansai

„Circle K“ investicijų į mažmeninę prekybą spurtas Amerikoje suteikia impulsą ir Lietuvoje veikiančiam prekybos tinklui

Tarptautinį degalinių tinklą „Circle K“ valdanti Kanados bendrovė „Alimentation Couche-Tard“ investuoja į maisto produktų mažmeninę prekybą – paskelbta apie 25 mln. JAV dolerių investiciją į San Franciske teikiamą greito maisto produktų pristatymo paslaugą „Food Rocket“, taip pat neseniai bendrovė įsigijo internetinės maisto prekių parduotuvės „Farmstead“ akcijų paketą.

COVID-19 pandemijos metu išaugęs apsipirkimas internetu turėjo reikšmingos įtakos ne tik patogaus ir greito apsipirkimo įpročių augimui, bet ir ženkliai pagreitino maisto ir būtiniausių prekių pristatymo ar užsakymų atsiėmimo paslaugų vystymąsi. Tarptautinės vadybos konsultavimo įmonės „McKinsey“ duomenimis, vien per pirmąją koronaviruso pandemijos bangą internetu perkančių maisto produktus pirkėjų skaičius išaugo 41 proc. Tuo pačiu įsitvirtino ir nauji vartotojų įpročiai užsisakyti paruošto maisto į namus ar atsiimti jį paslaugos teikimo vietoje.

„Ši tendencija nesvetima ir Lietuvai – mūsų degalinių parduotuvių klientų lūkesčiai greitai paruošiamam ir šviežiam maistui auga, todėl nuolat plečiame šviežių vietoje ruošiamų sumuštinių, dešrainių, mėsainių bei kitų užkandžių asortimentą. Jei anksčiau degalinės būdavo tik vieta įsipilti degalų ar nuplauti automobilį, jos jau tampa ne vien poilsio stotele kelionės metu, bet ir tikslinga vieta užsukti ir įsigyti norimo maisto bei gėrimų“, – komentuoja „Circle K“ Rinkos vystymo direktorius Renatas Alekna.

2021 m. Kalifornijoje veiklą pradėjusi „Food Rocket“ planuoja sukurti daugiau nei 2 tūkst. darbo vietų. Šiuo metu startuolis pradėjo pristatyti maisto produktus Čikagoje, o bendradarbiavimas su „Circle K“ leis plėsti pristatymo paslaugą kituose JAV miestuose bei tobulinti užsakymo programėlę.

Tuo tarpu internetinė maisto prekių parduotuvė „Farmstead“, kurios akcijų paketą neseniai įsigijo „Alimentation Couche-Tard“, JAV rinkoje siūlo nemokamą šviežios vietinės produkcijos pristatymą į namus. Tikimasi, kad abiejų kompanijų bendradarbiavimas leis atverti naujus el. prekybos formatus JAV priemiesčiuose, didinant „Circle K“ produkcijos pristatymą klientams.

„Alimentation Couche-Tard“ investicijos į maisto produktų mažmeninę prekybą turėtų pagerinti degalinių parduotuvių klientų patirtį, įsitikinęs tarptautinės kompanijos rinkodaros direktorius Kevin Lewis.

„Circle K“ degalinės nuolat testuoja ir diegia naujoves, siekiant kasdien palengvinti mūsų klientų gyvenimą, todėl nuolat ieškome įvairių ir novatoriškų būdų, kaip užtikrinti gerąją vartotojo patirtį“, – sako jis.

Tarp diegiamų naujovių – ir unikalus „Mashgin“ užsakymų priėmimo ir savitarnos mokėjimo terminalai, kurie automatiškai nuskaito prekes, šias tik sudėjus ant prekystalio. Dirbtinio intelekto įgalinta sistema, išvystyta „Mashgin“, padidina klientų atsiskaitymo greitį 400 proc.. „Alimentation Couche-Tard“ paskelbė, kad įdiegs „Mashgin“ įrangą daugiau nei 7000 parduotuvių. Šiuo metu ji sėkmingai įdiegta beveik 500 parduotuvių Jungtinėse Valstijose bei Šiaurės Europos šalyse.

„Circle K Lietuva“ viena iš pirmųjų įgyvendina naujoves, o dažnai tampa ir testine rinka. Šviežio maisto, gėrimų ir būtiniausių prekių pristatymas vykdomas ir Lietuvoje – nuo 2020 m. pavasario šalies gyventojai gali užsisakyti norimų patiekalų bei gėrimų per „Bolt Food“ programėlę ar užsisakius atsiimti degalinėje.

Į greitesnį klientų aptarnavimą ir į savitarnos plėtrą „Circle K Lietuva“ vien pastaraisiais metais jau investavo apie 500 tūkst. eurų. Įmonė viena pirmųjų pasiūlė savitarnos atsiskaitymus už degalus ar plovyklą, o taip pat ir savitarnos atsiskaitymą parduotuvėje už maistą ar gėrimus.

„Degalinių paskirtis ženkliai keičiasi – jos tampa maitinimo įstaiga, greito ir patogaus apsipirkimo parduotuve ne vien degalams ar automobilių prekėms, bet ir maisto produktams, vietoje ruošiamam greitam šviežiam maistui. Siekdami užtikrinti geriausią pirkėjų patirtį, „Circle K“ maisto pristatymo į namus paslaugai ir greitam apsipirkimui vietoje ketiname skirti dar daugiau dėmesio. Planuojame toliau plėsti šiuolaikiškas atsiskaitymo priemones ir tikimės dar šiais metais pristatyti unikalią „Mashgin“ sistemą“, – teigia R. Alekna.

Visos „Alimentation Couche-Tard“ kapitalo investicijos į mažmeninę maisto produktų prekybą vykdomos per fondą „Circle K Venture Fund“. Šiuo metu kompanijos valdoma „Circle K“ turi beveik 14,5 tūkst. parduotuvių JAV, Kanadoje ir 23 kitose šalyse.

Pranešimą paskelbė: Inga Vaitkevičiūtė, UAB „Idea Prima“
 „Circle K“ investicijų į mažmeninę prekybą spurtas Amerikoje suteikia impulsą ir Lietuvoje veikiančiam prekybos tinklui

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)