Finansai

Darbo pokalbis be CV: įmonės ieško naujų būdų užmegzti ryšį su kandidatais

Kai darbo pasiūlymai tampa vis vienodesni, išsiskirti darosi vis sunkiau. Lankstus darbo grafikas, hibridinis modelis, karjeros augimas ar papildomos naudos šiandien jau nebe išimtis, o standartas. Tarpusavyje konkuruoja ne tik įmonės, bet ir jų komunikacijos šablonai.

„Žmonės nebenori girdėti vien apie tai, ką darbdavys siūlo. Nes dauguma siūlo labai panašiai, todėl kandidatai renkasi industriją, darbo specifiką, nebe naudas ir pridėtinę vertę. Didžiausia pridetinė vertė tampa kultūra, ją pamatyti – pajusti ir nori būsimi darbuotojai, net dar prieš sprendimą kandidatuoti“, – pabrėžia „Ignitis grupės“ darbdavio įvaizdžio vadovė Ieva Venskuvienė.

 „Kultūra – tai ne dokumentas ar kampanija, o tie nerašyti ir neapčiuopiami dalykai, kuriuos galime pajusti, tik pabuvę organizacijos viduje. Todėl mes, užuot kūrę dar vieną kampaniją sudarėme sąlygas kandidatams ateiti ir patirti energetiką– per atvirų durų renginius“, – pasakoja Ieva Venskuvienė.

Kaip atsirado atvirų durų formatas

Atvirų durų renginių idėja „Ignitis grupėje“ gimė iš noro parodyti kokia yra ta šiuolaikinė energetika ir kaip atrodo darbas joje.

„Turime labai daug ką papasakoti, bet ne viskas telpa į skelbimą ar reklamą. Taip pat, daugumui energetika atrodo tik inžinierių ir elektrikų reikalas. Norėjome parodyti savo darbo aplinką, žmones, profesijas – kiek daug jų turim ir kokių skirtingų ir taip sukurti galimybę kandidatui pasitikrinti, ar jis mato save šalia mūsų“, – patirtimi dalijasi Ieva.

Pirmoji atvirų durų diena įvyko dar pernai metais, tačiau pamačius koks tai reikalingas renginys buvo kartota ir šių metų gegužę Vilniuje, o taip pat ir – liepą Elektrėnuose. Anot Ievos, abi sulaukė didelio susidomėjimo, tačiau renginiai nebuvo tradicinės karjeros mugės. 

„Labai aiškiai komunikavome tiek viduje, tiek renginių komunikacijoje, kad kviečiame atverti duris į energetiką. Nelaukėme kandidatų, tiesiog norėjome sudaryti galimybę pamatyti koks yra šiuolaikinio energetiko darbas. Taip pat, žinojome, kad visuomet darbo paieška kelia nerimą ir stresą, tad kvietėme, tiesiog turėti pokalbius su mūsų talentų pritraukimo komanda, be CV ir be jaudulio – ne į kažkokią poziciją, o bendrai – atsakant į kylančius klausimus, tai buvo labiau karjeros konsultacijos, ir buvo tikrai pats populiariausias renginio akcentas“, – sako I.Venskuvienė.

Renginių metu dalyviai galėjo rinktis, kaip nori pažinti įmonę: vieni ėjo į ekskursijas po Vilniaus biurą, vyko į Vilniaus kogeneracinę elektrinęar Elektrėnuose galėjo aplankyti Elektrėnų elektrinę, kiti klausė darbuotojų pranešimų apie jų profesinius kelius, treti registravosi karjerospokalbiui su talentų pritraukimo specialistu. Pokalbiai vyko be vertinimo – kaip konsultacijos, padedančios suprasti, kur kandidato kompetencijos gali tikti, ką dar reikėtų pasimokyti, kokie yra reikalavimai skirtingoms pozicijoms ir jei buvo noras – pasidalinant atviromis pozicijomis ir kvietimu kandidatuoti.

 „Turėjome tokią situacija, kuomet pokalbio metu paaiškėjo, kad į karjeros pokalbį atėjęs specialistas labai tiktų į vieną komandą, o tą dieną renginyje buvo ir tos komandos vadovas. Supažindinome juos, jie pasikalbėjo ir netrukus susitarė dėl oficialaus susitikimo. Vėliau tas žmogus prisijungė prie mūsų komandos. “, – dalijasi ekspertė

Greitesnės atrankos ir didesnis pasitikėjimas

Pasak I. Venskuvienės, svarbiausia nauda po atvirų durų dienų – ne tik sėkmingi įdarbinimai, bet ir gerokai artimesnis ryšys su potencialiais kandidatais: „Po kiekvieno renginio turime keletą žmonių, kurie labai greitai prisijungia prie mūsų komandų. Maždaug 40 procentų dalyvių virsta kandidatais artimiausiose atrankose. Dar daugiau – išsineša gerą įspūdį ir sugrįžta vėliau.“

Toks kontaktas keičia ir patį atrankos procesą. Įprastai sprendimas, ar žmogus tinka įmonei, priimamas iš kelių formalių ženklų – CV, motyvacinio laiško, nuotolinio pokalbio. O šiuo atveju pirmas įspūdis – abipusis ir žymiai autentiškesnis.

„Kai kandidatas turi galimybę susitikti akis į akį, pasikalbėti be spaudimo ir patirti atmosferą, daug greičiau paaiškėja, ar jam čia vieta. Taip sutrumpėja ir pats kelias nuo susipažinimo iki įdarbinimo“, – pasakoja „Ignitis“ atstovė.

Tai patvirtina ir tyrimai. 2024 m. „Glassdoor“ duomenys rodo, kad kandidatai yra 35 proc. labiau linkę priimti darbo pasiūlymą, jei visas atrankos procesas trunka ne ilgiau nei dvi savaites. Tuo tarpu „Deloitte“ skaičiavimais, vien savaitę sutrumpintas įdarbinimo laikas įmonei vidutiniškai sutaupo apie 4 tūkst. JAV dolerių vienam darbuotojui. Energetikos, IT ar inžinerijos srityse, kur dėl kandidatų konkuruojama nuolat, tokios priemonės tampa ne tik inovatyvios, bet ir ekonomiškai pagrįstos.

Trys pamokos, kurios veikia praktikoje

„Šitas formatas tapo mūsų parašu. Tai ne kampanija, o labiau būdas bendrauti su žmonėmis, kurį tikrai kartosime – planuojame renginius tiek Vilniuje, tiek kituose miestuose, įtraukdami ir skirtingus verslo padalinius“, – teigia I. Venskuvienė

Anot jos, kiekviena organizacija gali kurti savo kelią, bet kelios pamokos išlieka universalios. Pirma – nebijoti parodyti vidų anksčiau nei įprasta. Daugelis darbdavių laukia, kol kandidatas pateiks CV, išlaikys pokalbį ir tik tada parodo, kaip atrodo kasdienybė. „Ignitis Grupė“ pasirinko atvirkščią eigą – iš pradžių leisti pamatyti, o tik paskui siūlyti įsitraukti.

Antra – nuimti spaudimą ir leisti kandidatui būti žmogumi, o ne vertinamu objektu. Pokalbis be CV, konsultacija vietoj atrankos, ledai vietoj stresinės tylos laukiamajame – visa tai formuoja emociją, kuri lemia, ar žmogus norės sugrįžti: „Mes nespaudžiame priimti sprendimo vietoje. Bet kai spaudimo nėra – žmonės dažnai pasirenka greičiau“, – pastebi ekspertė.

Ir trečia – leisti kalbėti ne HR, o tiems, kurie daro darbą: „Atvirų durų dienose dalyvavo ir inžinieriai, ir IT specialistai, ir vadovai. Kiekvienas jų galėjo atvirai papasakoti apie savo patirtį, nes, visgi, kultūra – tai žmonės, o ne HR skyrius. Todėl jei nori ją parodyti, turi įtraukti ir komandą.“

Pranešimą paskelbė: Greta Mejerytė, UAB „INK agency“

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)