Finansai

Daugiau nei 46 proc. augę naujų automobilių pardavimai leido „Volkswagen“ ir „Audi“ atsigauti po pandemijos

Pirmi septyni 2021 metų mėnesiai parodė, kad „Audi“ ir „Volkswagen“ rezultatus ypač teigiamai paveikė atsigaunanti regiono ekonomika. „Audi“ rezultatai Lietuvoje bei Latvijoje ir „Volkswagen“ lengvųjų ir komercinių automobilių pardavimai Baltijos šalyse atskleidė, kad rinka ne tik atsigavo, bet ir sparčiai augo. Palyginus su pirmaisiais septyniais praėjusių metų mėnesiais, „Volkswagen“ ir „Audi“ pardavimai išaugo 46,5 proc., o naujų užsakymų skaičius daugiau nei padvigubėjo – pasiekė 108 proc. augimą.

Rinkos atsigavimui įtakos turėjo dvi pagrindinės priežastys.

Pirma, išaugęs klientų pasitikėjimas lėmė didesnį susidomėjimą „Volkswagen“ ir „Audi“ produktais. Ypač populiarūs visureigiai – šiemet jie sudaro 55 proc. visų parduotų automobilių, kai pernai ši dalis siekė 38 procentus. Populiariausiu „Volkswagen“ modeliu tapo „Tiguan“, įkandin seka „T-Cross“ ir „T-Roc“, kurie dominuoja populiariausiame mažų visureigių segmente. Populiariausiais „Audi“ modeliais tapo Q3, Q5 ir „Q5 Sportback“, taip pat daugiau dėmesio susilaukė Q7 ir Q8. Palyginti su pirmuoju praėjusių metų pusmečiu, „Audi“ savo rinkos dalį premium segmente išaugino nuo 14,2 iki 17,2 procento.

Antra, smarkiai išaugo susidomėjimas elektromobiliais ir hibridiniais automobiliais – Lietuvoje elektromobilių rinka išaugo 93,5 procento. „Volkswagen“ ir toliau išlaiko Baltijos šalių naujų elektromobilių pardavimų lyderio poziciją ir Baltijos šalyse užima beveik 28 proc. rinkos. „Volkswagen Light Commercial Vehicles“ taip pat pirmauja komercinių elektromobilių rinkoje, kur populiariausiu tapo „e-Crafter“. Dėmesys tvarumui ir augantis vairuotojų sąmoningumas lemia, kad Baltijos šalyse didėja ir hibridinių automobilių paklausa – prieš keletą mėnesių prekyboje pasirodęs naujasis „Tiguan eHybrid“ šio modelio pardavimus išaugino 20 procentų. Premium segmente parduodamų elektrinių ir hibridinių „Audi“ dalis išsiplėtė nuo 5 iki 22 procento.

„Nepaisant nestabilios situacijos tiek automobilių rinkoje, tiek visame pasaulyje, per pirmus septynis šių metų mėnesius mums pavyko pasiekti ambicingiausius tikslus, kokius sau kada nors esame išsikėlę. Matome, kad klientų pasitikėjimas grįžo ir esame dėkingi, kad jie nusprendė pasirinkti „Volkswagen“ ir „Audi“ automobilius. Tikimės, kad ši dinamika nepasikeis, nors, dėl puslaidininkių trūkumo pasaulyje sutrikus gamybai, tai gali būti sudėtinga. Dėkojame klientams už mums suteiktą pasitikėjimą ir nuolankiai prašome jų supratimo, jei jų automobilio pristatymas užtruks“, – teigė „Audi“ ir „Volkswagen“ importuotojo vadovė Ilze Grase-Kibilde.

Dėl palankių elektrinio mobilumo ir skaitmenizacijos tendencijų „Volkswagen“ rinkos dalis Baltijos šalyse paaugo šešiais procentais ir dabar siekia 15,8 procento. Palyginus su pirmais septyniais 2020 metų mėnesiais, „Volkswagen“ pardavimai išaugo 43 procentais.

„Volkswagen“ taip pat sustiprino elektromobilių segmento lyderio poziciją ir, palyginus su pernai, jų pardavimus Baltijos šalyse išaugino 30 procentų. Vienu populiariausių elektromobilių šiemet išlieka „Volkswagen ID.3“, kuris jau siūlomas su mažiausia 55 kWh baterija ir po valstybės subsidijos kainuoja nuo 29 900 EUR. „Volkswagen“ savo klientams siūlo vieną plačiausių elektromobilių asortimentų rinkoje – mažąjį „e-up!“, „Golf“ dydžio ID.3, ID.4 ir visais ratais varomą ID.4 GTX. Kitąmet rinkai bus pasiūlytas ir premium segmento elektrinis visureigis ID.5.

 „Crafter“, „e-Crafter“ ir „Multivan“ sėkmė „Volkswagen Commercial Vehicles“ leido pardavimus, palyginti su pirmais septyniais 2020 metų mėnesiais, išauginti 38 procentais. Labiausiai augo „Crafter“ (+74 proc.) ir „Multivan“ (+63 proc.) pardavimai, o užimama komercinių automobilių rinkos dalis pasiekė 11,4 procento. 

Svarbiausiomis „Volkswagen Light Commercial Vehicles“ naujienomis taps spalį prasidėsianti išankstinė „Multivan 7“ prekyba, po kurios seks pirmojo bendro „Volkswagen“ ir „Volkswagen Light Commercial Vehicles“ produkto – elektrinio „ID.Buzz“ – pristatymas 2022-aisiais.

Nors pasaulinis puslaidininkių trūkumas lėmė kuklesnius naujų „Audi“ pristatymus, užsakymai auga gerokai sparčiau nei pernai. Ypač populiarios visureigių ir elektromobilių gamos. Kaip ir „Volkswagen“, „Audi“ svariai prisideda prie elektromobilių segmento plėtros – Lietuvoje pradėjo iš tinklo kraunamų hibridų kampaniją ir pristatė „Audi Q4 e-tron“. Palyginti su pernai penkis kartus išaugusi pardavimų dalis reiškia, kad klientai yra pasirengę daugiau dėmesio skirti aplinką tausojančioms alternatyvoms.

Pranešimą paskelbė: Dominykas Jakštas, UAB „Fabula ir partneriai“
Daugiau nei 46 proc. augę naujų automobilių pardavimai leido „Volkswagen“ ir „Audi“ atsigauti po pandemijos

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)