Finansai

Dėl koronaviruso grėsmės kurjeriai keičia siuntų pristatymo tvarką – laikysis didesnio atstumo, nebepriims grynųjų pinigų

Atsižvelgdama į dabartinę situaciją Lietuvoje, kai dėl koronaviruso (2019-nCoV) iki kovo 30 dienos pabaigos visoje šalyje paskelbtas karantinas, „DPD Lietuva“ taip pat kiek įmanoma labiau mažina riziką savo klientams ir kurjeriams bei dėl to iniciuoja prevencinius veiksmus. Prie jų raginami prisidėti ir visi mažmenininkai.

Nuo pirmadienio „DPD Lietuva“ kurjeriai pradeda taikyti bekontaktį siuntų pristatymą – jos bus paliekamos 2 metrų atstumu nuo gavėjo, tiesiogiai su juo nekontaktuojant.
 

Vietoje to, kad privačiam asmeniui skirtos siuntos gavėjas pasirašytų kurjerio turimame skeneryje, jis tiesiog gali iš atstumo parodyti galiojantį asmens dokumentą ir įvesti paskutinius penkis dokumento numerio skaičius kurjerio skenerio ID patikros lange.

Jei gavėjas neturi dokumento ar atsisako jį pateikti, kurjeris turi pasiūlyti nufotografuoti gavėją šalia siuntos iš 2–3 metrų atstumo. Siuntos bus fotografuojamos jas pristačius ir į įmones. Apie proceso pasikeitimus privatūs gavėjai bus informuoti vakarą prieš pristatymą ar pristatymo rytą.
 

Galima nukreipti į paštomatus

„DPD Lietuva“ operacijų direktorius Arūnas Strazdas akcentuoja, kad naujos taisyklės yra būtinos, kad būtų kuo įmanoma labiau apsisaugota nuo galimo koronaviruso infekcijos plitimo.
 

„Esant dabartinei situacijai, jei būtų atsisakoma vadovautis naujomis taisyklėmis, deja, siuntos įteikti negalėsime. Jei atitiks išmatavimus, pasiūlysime ją nukreipti į artimiausią „DPD“ paštomatą. Prašome klientų suprasti šių veiksmų reikalingumą Lietuvai sudėtingu laikotarpiu ir tikimės, kad nepasitaikys nesusipratimų“, – viliasi A. Strazdas.
 

Taip pat jis primena apie galimybę siuntas dar prieš apsilankant kurjeriui nukreipti į minėtus DPD paštomatus. Iš jų užsisakytas prekes galima pasiimti ir viduryje nakties nesibaiminant kontakto su aplinkiniais.

„Paštomatai yra nuolat dezinfekuojami, jie dažnai įrengti lauke, tad yra kur kas mažesnė tikimybė susidurtu su užkratu, o platus jų tinklas leidžia iki artimiausio punkto nukeliauti ir pėsčiomis“, – akcentuoja „DPD Lietuva“ atstovas.

Atsiskaitymas – tik banko kortelėmis

Kitas svarbus pokytis siekiant užkardyti galimybę sklisti virusui – už siuntas bus galima atsiskaityti tik banko kortelėmis.
 

„Remiamės Sveikatos apsaugos ministerijos ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro parengtomis rekomendacijomis dėl teorinės viruso perdavimo tikimybės per pinigus ir siūlome rinktis elektronines atsiskaitymo priemones. Taip pat norime pabrėžti, kad, nors kurjerių turimi atsiskaitymo aparatai yra dezinfekuojami po kiekvieno pristatymo, tačiau, jei gavėjui tektų suvesti PIN kodą, iškart reikėtų atsakingai pasirūpinti rankų higiena“, – perspėja „DPD Lietuva“ operacijų direktorius.

Jis tikisi ne tik gyventojų, bet ir elektroninių parduotuvių supratingumo – jos taip pat turėtų skelbti šią informaciją matomose svetainės vietose.

Kurjeriai nebegalės užeiti į privačias patalpas

Siekiant kuo įmanoma labiau sumažinti galimybes plisti koronaviruso infekcijai, „DPD Lietuva“ kurjeriai negalės užeiti į butus ar privačius namus, išskyrus bendrojo naudojimo patalpas, t. y. koridorius, laiptines ir panašiai. Todėl užsakomieji krovos darbai bus vykdomi tik iki privačių patalpų durų.

„Tai aktualu tik fiziniams asmenims, į verslo įmones darbai vykdomi be pakeitimų. Tačiau jei siunta pažymėta kaip skirta verslo įmonei, bet pristatymas yra į privatų būstą, kurjeris turės laikytis reikalavimų krovos darbus vykdyti iki patalpų durų“, – naujas taisykles komentuoja A. Strazdas.

Ilgės dokumentų grąžinimo paslaugos trukmė
 

Dar vienas pasikeitimas yra susijęs su dokumentų grąžinimo paslauga – pasirašymui skirtuose dokumentuose turi pakakti vieno gavėjo parašo arba jie privalo būti rengiami su ryškiomis ir aiškiomis spalvinėmis žymomis parašo vietose.
 

„Gavėjas su tokiu dokumentu turi būti susipažinęs iš anksto, nes dėl jo pasirašymo kurjeris papildomai nekonsultuos ir grąžinamo dokumento netikrins. Taip pat dėl atsiradusių papildomų vidinių saugumo procedūrų paslaugos trukmė ilgėja mažiausiai dviem dienomis. Atsiprašome dėl galimų laikinų nepatogumų ir tikimės savo klientų supratimo šiuo sudėtingu valstybei laikotarpiu“, – sako „DPD Lietuva“ atstovas.

Apie „DPD Lietuva“:
 

UAB „DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. Įmonė yra siuntų pristatymo / kurjerių verslo Lietuvoje lyderė. „DPD Lietuva“ paslaugos – siuntų pristatymas į 220 pasaulio valstybių ir nuolat plečiamas „Pickup“ savitarnos terminalų tinklas. „DPD Lietuva“ tinkle šiuo metu dirba per 600 darbuotojų.
 

Apie „DPDgroup“:

„DPDgroup“ yra antras didžiausias tarptautinis siuntų pristatymo tinklas Europoje. Grupėje dirba daugiau kaip 75 000 siuntų pristatymo ekspertų, yra įrengta daugiau kaip 32 000 „Pickup“ siuntų taškų. Kasdien „DPDgroup“ į 230 šalių pristato 4,8 milijonus siuntų. Per 2018 metus buvo pristatyta per 1,3 mlrd. siuntų visame pasaulyje. „DPDgroup“ turi tris prekės ženklus visoje Europoje: DPD, „Chronopost“ ir SEUR.
 

„DPDgroup“ priklauso „GeoPost“, kurios pajamos 2018 metais siekė 7,3 mlrd. Eur. „GeoPost“ yra kontroliuojančioji kompanija, kurią valdo „Le Groupe La Poste“.
 

Kontaktai žiniasklaidai:

Tomas Vaišvila

„DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas

+370 686 38 553                       

tomas.vaisvila@dpd.lt

Ieva Janonytė

co:agency

+370 687 70303

ieva@coagency.lt

Pranešimą paskelbė: Ieva Janonytė, UAB „Gravitas Partners“

(Perskaityta per mėnesį: 5, iš jų šiandien: 1.)