Metų pabaiga ne veltui vadinama intensyviausiu periodu siuntų bendrovėms. Pernai šiuo laikotarpiu „DPDgroup“ visoje Europoje pristatė 200 milijonų siuntų, o šiemet vien gruodžio 2 dieną prognozuojamo piko metu jų skaičius turėtų siekti 10 milijonų. Panašaus aktyvumo laukiama ir savaitę prieš Kalėdas.
Didžiuliai skaičiai neturėtų labai stebinti, nes elektroninė komercija Europoje demonstruoja įspūdingus rezultatus – prognozuojama, kad mažmenininkai savo klientams šiemet išsiųs 621 mlrd. eurų vertės prekių. Tai yra 13,6 proc. punktų daugiau, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Didžiausio pirkėjų srauto laukiama lapkritį, kuris ne veltui yra tapęs internetinio vartojimo siautulio sinonimu. Be to, vis didėjantys pardavimų „Juodojo penktadienio“ (lapkričio 29 d.), „Kibernetinio pirmadienio“ (gruodžio 2 d.) ir kalėdinio laikotarpio skaičiai kiekvienais metais auga ir sumuša praėjusių metų rekordus.
„Negana to, aktyvus siuntimo laikotarpis dabar įprastai prasitęsia ir iki sausio vidurio, kuomet dar vyksta internetinis dovanų perpardavimas ir grąžinimas. „DPDgroup“ duomenimis, prekes grąžina nuo 10 iki 40 proc. apsiperkančių e. parduotuvėse europiečių“, – apibendrina „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Remdamasi ilgametėmis tendencijomis „DPDgroup“ prognozuoja, kad siuntų skaičius visoje Europoje šiuo laikotarpiu augs net penktadaliu, palyginti su įprastomis darbo dienomis. Piko dienomis – net 100 procentų: numatoma, kad „Kibernetinį pirmadienį“ ir kitą piko dieną savaitę prieš Kalėdas pristatys po beveik 10 milijonų siuntų visame Senajame žemyne.
Vertinant siuntų kiekio sezoniškumą, jų kiekis gruodį Europoje vidutiniškai padidėja 35 proc., Lietuvoje – net 40 proc., lyginant su metų vidurkiu. Tad namų darbus turėtų atlikti tiek siunčiantys prekes, tiek jas pristatantys.
„Tam, kad visi procesai vyktų kuo sklandžiau, prekių siuntėjai turi tinkamai jas supakuoti ir pažymėti. Taip pat, kalbant apie prekių logistiką, svarbu kuo anksčiau, nepaisant išaugusių krūvių išsiųsti prekes, kad jos adresatą pasiektų kuo įmanoma greičiau. Padidėjusius krūvius jaučia ir siuntų bendrovės, kurios atsakingai ruošiasi šiam laikotarpiui – išaugusiais siuntų skaičiais piko savaitėmis Lietuvoje rūpinsis daugiau „DPD“ kurjerių. Visoje Europoje daugiau nei 1000 siuntų rūšiavimo centrų ir sandėlių dirbs ilgiau nei įprastai“, – apie „DPDgroup“ veiklos pasikeitimus pasakoja G. Bilevičius.
Apie „DPD Lietuva“:
UAB „DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. Įmonė yra siuntų pristatymo / kurjerių verslo Lietuvoje lyderė. „DPD Lietuva“ paslaugos – siuntų pristatymas į 220 pasaulio valstybių ir nuolat plečiamas „Pickup“ savitarnos terminalų tinklas. „DPD Lietuva“ tinkle šiuo metu dirba per 600 darbuotojų.
Apie „DPDgroup“:
„DPDgroup“ yra antras didžiausias tarptautinis siuntų pristatymo tinklas Europoje. Grupėje dirba daugiau kaip 75 000 siuntų pristatymo ekspertų, yra įrengta daugiau kaip 42 000 „Pickup“ siuntų taškų. Kasdien „DPDgroup“ į 230 šalių pristato 5,3 milijonus siuntų. Per 2017 metus buvo pristatyta per 1,2 mlrd. siuntų visame pasaulyje. „DPDgroup“ turi tris prekės ženklus visoje Europoje: DPD, „Chronopost“ ir SEUR.
„DPDgroup“ priklauso „GeoPost“, kurios pajamos 2018 metais siekė 7,3 mlrd. Eur. „GeoPost“ yra kontroliuojančioji kompanija, kurią valdo „Le Groupe La Poste“.
Pranešimą paskelbė: Rita Rauluševičiūtė, UAB „Gravitas Partners”