Finansai

Dveji prancūzų investuotojo „Dassault Systemes“ metai Kaune: pusės milijono eurų investicija į naują biurą ir trečdaliu augusi apyvarta

Birželio 1 d. sukako dveji metai, kai prancūzų investuotojas, antroji pagal dydį Europoje IT technologijų milžinė „Dassault Systemes“, įsigijo Kaune veikiančią kompaniją „No Magic Europe“. Lietuviškojo padalinio integravimąsi į pasaulinę korporaciją lydėjo ne tik dosnios investicijos, bet ir išaugę algų biudžetai bei daugiau kaip trečdaliu (38 proc.) augusi apyvarta. O didžiausias laimėjimas, pasak įmonės vadovės Gitanos Strazdauskės, yra aukšti darbuotojų pasitenkinimo savo darbo vieta rodikliai ir juos patvirtinusi rekordiškai žema kolektyvo kaita.  

Paklausta, kas pasikeitė per tuos dvejus metus, kai lietuviškasis „No Magic“ virto pasaulinio „Dassault Systemes“ dalimi, G. Strazdauskė sako, kad, iš pirmo žvilgsnio, lyg ir nedaug kas: įmonėje liko tas pats žmonių branduolys, dirbantis su tais pačiais produktais ir aptarnaujantis tuos pačius klientus.

„Bet, žinoma, keitėsi vidiniai administravimo ir operaciniai dalykai, nemaža dalis darbo principų – natūralu, kad didžiulė korporacija turi visur vienodai galiojančias taisykles bei tvarkas, kurias mes privalėjome perimti. Turbūt vienas didžiausių iššūkių, tenkančių tokiais pokyčių periodais, yra paversti tą integraciją natūraliu ir normaliu dienos procesu. Didžiulis dėmesys tenka komunikacijai – kad ji būtų nuosaiki, užtikrinta, rami ir kartu savalaikė. Daug dirbome kalbėdami, aiškindami ir tai davė atitinkamų rezultatų: pernai metais fiksavome rekordiškai mažą, vos kelis procentus siekiančią darbuotojų kaitą kolektyve – vadinasi, integravimosi metai ne tik nesumažino žmonių noro čia dirbti, bet netgi padidino mūsų patrauklumą tiek esamiems darbuotojams, tiek padeda pritraukti naujų talentų,“ – pasakoja vadovė.

Kauno padalinys priskirtas prabangiausiam prekės ženklui

Ne mažiau svarbūs buvo ir investuotojo priimti strateginiai sprendimai, labai aiškiai parodę pokyčių kryptį ir tai, kaip savo lietuviškąjį padalinį „Dassault Systemes“ mato bendrame korporacijos kontekste: kauniečiai buvo priskirti prestižiškiausiam ir prabangiausiam iš dvylikos DS valdomų prekės ženklų – „Catia“. Atitinkamai buvo nuspręsta persikelti į naująjį kompanijos veidą atspindinčias patalpas naujame verslo centre, į kurias buvo investuota daugiau kaip 500 tūkst. eurų Taip pat peržiūrėti atlyginimai ir net šiuo kriziniu laikotarpiu laikytasi kasmetinio algų pakėlimo tradicijos. Suteiktos patrauklios papildomos naudos darbuotojams, kurios gražiai atrodo ne tik darbo skelbimuose, bet ir teikia realią vertę. Pagaliau, į sprendimų priėmimą buvo labai aktyviai įtraukti darbuotojai, siekiant aiškiai parodyti, kad personalas yra didžiausias įmonės turtas. Nenuostabu, kad visa tai atsispindėjo ir pirmuosiuose po susijungimo „Great Place To Work“ vertinimo rezultatuose, parodžiusiuose, kad darbuotojai aukštai vertina savo darbo vietą, didžiuojasi įmone ir visa korporacija.

„Jei iki tol darbuotojus patraukdavome savo kūrybinga dvasia ir įdomiais produktais, tai dabar prie šio paketo prisidėjo ir didelės, galingos korporacijos privalumai. „No Magic“ niekada nestigo pasitikėjimo savimi ir tikėjimo tuo, ką darėme, tačiau po susijungimo su DS dalyvaudami įvairiuose renginiuose visame pasaulyje, jau spėjome pastebėti dar labiau išaugusį klientų pasitikėjimą mums. Ir tai nenuostabu: juk dabar turime didžiulį ir galingą technologijų milžino užnugarį – korporacijos, ne tik gebančios kurti miestų skaitmeninius dvynius, bet ir dirbančios prie medicininio žmogaus skaitmeninio dvynio projekto! “ – sako G. Strazdauskė, pabrėždama atsivėrusias kaip niekad plačias galimybes daryti didesnius projektus, kuriems anksčiau galbūt pritrūkdavo pajėgumų, žmonių, laiko.

Naujasis biuras atidarytas – bet vis dar laukiantis įkurtuvių

„Nors sakome, kad su naujojo mūsų biuro atsidarymu integraciją baigėme, tačiau iš tiesų turime dar daug ką nuveikti: na, kad ir suorganizuoti oficialias įkurtuves, kurias teko atšaukti dėl pasaulį sukausčiusios pandemijos ir karantino! Tad kol darbuotojai dirba iš namų, mūsų namai stovi tušti – tikimės į biuro ritmą grįžti pamažu, per artimiausias savaites,“ – sako vadovė.

Beje, darbas iš namų buvo absoliučiai nauja praktika tiek Lietuvos padaliniui, tiek visam pasauliniam DS ir, kaip parodė vidinės apklausos, būtent Lietuvos darbuotojai buvo vieni tų, kurie palankiausiai įvertino tokius pokyčius ir ateityje norėtų išsaugoti galimybę bent dalį laiko dirbti iš namų. O štai, tarkime, paryžiečiams, gyvenantiems mažesniuose plotuose, patogumo dirbti iš namų buvo kur kas mažiau. Tam, kad darbuotojai jaustųsi kuo komfortiškiau, kompanija skyrė pinigų sumą namuose įsirengti darbo vietą – įsigyti baldus, pvz., darbo stalą.

Pasak G. Strazdauskės, darbų šį laikotarpį nemažėjo, o darbuotojų produktyvumas ne tik kad nekrito, bet netgi augo: „Klientų nepraradome, keliones pakeitė webinarai, online dirbtuvės, į kurias susirenka po kelis šimtus dalyvių/žiūrovų. Darbuotojų atrankos taip pat nebuvo sustabdytos ir vyksta virtualiai. Taigi, veikti turime ką, ir vasara nusimato darbinga“.

  

Prancūziško kapitalo programinės įrangos kūrėjai „Dassault Systemes“ veikia 40 šalių visame pasaulyje ir valdo 12 prekinių ženklų: Lietuviškasis „Dassault Systemes“ padalinys priskirtas prestižiniam ir prabangiausiam „Catia“ prekės ženklui.

Produktai iš viso kuriami 66 laboratorijose, o jais naudojasi apie 25 milijonai vartotojų. Iš viso korporacijoje dirba per 19 tūkstančių darbuotojų. 2019 m. kompanija gavo 4 milijardus eurų pajamų.

Pranešimą paskelbė: Bernadeta Buzaitė, BURO LT
Dveji prancūzų investuotojo „Dassault Systemes“ metai Kaune: pusės milijono eurų investicija į naują biurą ir trečdaliu augusi apyvarta

(Perskaityta per mėnesį: 17, iš jų šiandien: 1.)