Finansai

ECOMMPAY tyrimas: 45% respondentų Baltijos šalyse pakeitė mokėjimo įpročius

Mokėjimo paslaugų teikėjo ECOMMPAY atlikta apklausa Baltijos šalyse rodo, kad dėl Covid-19 pandemijos 51% Lietuvos gyventojų ir vidutiniškai 45% regiono gyventojų pakeitė mokėjimo įpročius: daugiau apsiperka internetu ir naudojasi mokėjimo kortele kur kas dažniau nei kada anksčiau. Tiek estai (25%), tiek lietuviai (24%), tiek latviai (20%) vis dažniau renkasi apsipirkimą internetu. Atsiskaitymą negrynaisiais dažniau renkasi lietuviai – 25% visų apklaustųjų. Tuo metu tokį atsiskaitymo būdą renkasi 20% Latvijos ir 14% Estijos pirkėjų.

Paprašyti įvertinti, kaip Lietuvos pirkėjai jaučiasi dalindamiesi mokėjimo kortelių duomenimis su internetinėmis parduotuvėmis ar paslaugų teikėjais, 33% respondentų teigia, kad jaučiasi nesaugiai, 18% labai nenoriai dalijasi kortelių duomenimis ir tik 16% jaučiasi visiškai saugūs. Nemaža dalis respondentų – net 26% teigia apie galimas rizikas nepagalvoję arba nekreipia į tai dėmesio.

„Tuos pačius klausimus uždavėme respondentams Jungtinėje Karalystėje ir paaiškėjo, kad 40 % pirkėjų jaučiasi visiškai ramūs, dalindamiesi savo mokėjimo kortelės duomenimis, tačiau didžioji dalis – 60 % vengia tai daryti, nesijaučia saugūs arba apie grėsmes nežino. Lietuvos respondentų apklausos duomenys atskleidė dar didesnį pirkėjų nepasitikėjimą – 16 % respondentų nurodo, kad jiems tai didelė problema“, – teigia ECOMMPAY verslo plėtros vadovas Vadimas Guskovas.

Kaip rodo yrimo rezultatai, atlikdami vietinius mokėjimus internetu ar užsienyje dėl saugumo nerimauja 39 % respondentų ir tik 42 % apsiperka dėl to nesijaudindami.

„Didelis skaičius žmonių, kuriems kelia susirūpinimą atsiskaitymų saugumas, atspindi aukštą gyventojų finansinio raštingumo lygį. Pastaruoju metu daugėja įvairių finansinių sukčiavimo atvejų, kurie turi įtakos ne tik apsipirkimo tendencijoms, bet ir finansų valdymui. Žiniasklaida atkreipia dėmesį į sukčiavimo atvejus, bankai aiškina, kaip apsaugoti savo pinigus – tai verčia žmones sunerimti. Stabili mokėjimų sistemos infrastruktūra, sistemos, užkertančios kelią sukčiavimui, tarptautiniu mastu patvirtinta mokėjimo platforma, mokėtojo tapatybės patvirtinimas – tai vieni svarbiausių internetinę prekybą vykdančio verslininko namų darbų. Tai svarbu tiek paslaugos teikėjui, tiek ir pirkėjui. Jei e-verslas pasirenka patikimus partnerius, pirkėjas gali saugiai apsipirkti“, – pastebi V. Guskovas.

Svarbiausios priežastys, kurios priverstų lietuvius atsisakyti ar sustabdyti mokėjimo už pirkinį procesą – brangus pristatymas ar aptarnavimo mokesčiai – taip teigia, 53 proc. respondentų. Antra priežastis, kurią įvardijo 55 proc. apklausos dalyvių – tai abejonės dėl mokėjimo platformos saugumo, patikimumo ar teisėtumo.

Tyrimas atskleidė, jog nesudėtingos atsiskaitymo procedūros, pirkėjams yra vienas svarbiausių dalykų. 56% respondentų nori palikti prekybininkui kuo mažiau informacijos apie save, 22% pirkėjų vargina per didelis veiksmų skaičius, 23% trikdo atsiskaitymo puslapio išvaizda, 18 % nenori kurti kliento profilio, o 17 % respondentų nurodė, esantys nepatenkinti prekybininkų siūlomais atsiskaitymo būdais.

„Pardavėjams, norintiems padidinti pasitikėjimą savo elektroninės prekybos internetiniu puslapiu, patartina prašyti kliento pateikti tik minimalią informaciją, kuri būtina užsakymui įvykdyti ir mokėjimo metu nebandyti parduoti nieko daugiau. Mūsų patirtis rodo, kad e-parduotuvės vizualinė išvaizda klientui labai svarbi, o prekės ženklas turėtų būti matomas ir mokėjimo metu. Perėjimas į kitą, nežinomą platformą pirkėjams sukelia nerimą, ir jie ima abejoti, ar tai saugu. Todėl verslams, planuojantiems tobulinti savo e-mokėjimo sprendimą, patarčiau į tai atsižvelgti. Įmonės stilių galima lengvai integruoti į mokėjimo sistemą, o tai padeda pagerinti klientų patirtį apsiperkant elektroninėje parduotuvėje“, – pataria V. Guskovas.

„Omnibus“ apklausą, kurioje dalyvavo 1 000 respondentų (18 -74 m.), atliko „Norstat Latvija“.

Apie ECOMMPAY

ECOMMPAY yra mokėjimų ekosistema, leidžianti atlikti mokėjimus internetu ir atsiimti pinigus visame pasaulyje. Įmonė teikia atsiskaitymų internetu paslaugas, daugiau nei 100 tarptautinių ir vietinių mokėjimo būdų, B2B bankininkystės, mokėjimo kortelių išdavimo paslaugas bei konsultacijas padedančias e. prekybos įmonėms augti. ECOMMPAY sprendimai pagrįsti analize, bendrovė nuolat stebi mokėjimo procesus, todėl klientams užtikrinama konversijų ir saugumo sinergija. ECOMMPAY buvo įkurta 2012 m. Londone, tais pačiais metais atidarė filialą Latvijoje. Ji turi 6 biurus įvairiose pasaulio šalyse – Jungtinėje Karalystėje, Latvijoje, Kipre, Rusijoje ir Singapūre. Kompanijoje dirba daugiau nei 700 darbuotojų, iš kurių 350 yra IT specialistai.

Pranešimą paskelbė: Ieva Šimkūnaitė-Jansonienė, KPMS ir partneriai
ECOMMPAY tyrimas: 45% respondentų Baltijos šalyse pakeitė mokėjimo įpročius

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)