Finansai

Ekspertų įvertintoje Lietuvos pašto strategijoje – į besikeičiančią rinką orientuoti pokyčiai

Lietuvos pašto strategija pirmą kartą didelių valstybės valdomų įmonių kategorijoje įvertinta kaip viena iš pačių geriausių. Kasmet tokį vertinimą atliekantis Valdymo koordinavimo centras Lietuvos pašto 2022–2024 metų strategijai skyrė 9,88 balo iš 10.

Pasak Lietuvos pašto generalinės direktorės Astos Sungailienės, šis įvertinimas rodo, kad įmonėje vyksta pozityvūs pokyčiai. Įmonė mato save kaip e-komercijos ir tradicinių siuntų bei laiškų siuntimo bendrovę, jungiančią Lietuvą su pasauliu, atveriančią kelią tarptautinių siuntų srautams. Be iki šiol turėtų veiklos optimizavimo, automatizavimo ir skaitmenizavimo, e-komercijos sprendimų klientams plėtros, finansų tvarumo didinimo, motyvuojančios darbo aplinkos kūrimo ir kokybiško pašto paslaugų teikimo, naujojoje strategijoje įtraukta nauja kryptis – poveikio klimato kaitai mažinimas.

„Strategija apima įmonės vertybes, kultūrą, elgesį. Šis įvertinimas mums svarbus tuo, kad patvirtina, jog einame teisingu keliu, turime aiškų veiklos planą ir numatytas priemones jam pasiekti. Tačiau pati strategija yra tik dokumentas, viską lems tai, kaip mes ją paversime realiais darbais. Siekiame bendradarbiauti, prisiimti atsakomybę už tai, ką darome, ir keistis, orientuodamiesi į naujus klientų poreikius, teikti jiems paklausias ir kokybiškas paslaugas“, – sako A. Sungailienė.

Rinka sparčiai keičiasi – laiškų srautai mažėja, o siuntų kiekis, ypač siunčiamas per paštomatus, sparčiai auga. Dėl to, atliepdamas klientų poreikius, keičiasi ir Lietuvos paštas. Planuose – prisitaikant prie vartotojų lūkesčių plėtoti dar didesnį paštomatų tinklą, gerinti savitarnos klientų patirtį. Numatyti ir kiti veiksmai, stiprinantys pozicijas šalies e-komercijos rinkoje.

„Jau daugelį metų stengiamės orientuotis į savo klientą, gerinti jo patirtį ir atliepti poreikius. Per paskutinius keletą metų padarėme reikšmingų pokyčių – siekdami automatizuoti, lengvinti ir greitinti procesus, atsisakėme rankinio darbo ir perėjome prie išmanaus siuntų skirstymo. Tokiu būdu pagerinome paslaugų kokybę savo klientams“, – akcentuoja A. Sungailienė.

Praėjusiais metais startavęs išmanus siuntų skirstymas ne tik optimizavo procesus, bet ir atvėrė galimybę fiksuoti ir analizuoti siuntų duomenis, o tai padeda įgyvendinti proaktyvius kokybės gerinimo veiksmus.

Svarbi 2022–2024 m. strategijos kryptis – poveikio klimato kaitai mažinimas, organizuojant įmonės veiklą taip, kad ji būtų darni ir tvari. Tokie sprendimai įmonėje diegti ir anksčiau, o naujojoje strategijoje tam skirta atskira kryptis, taip rodant stiprų įpareigojimą įgyvendinti klientų ir darbuotojų lūkesčius. Dėmesys darbuotojams – dar viena svarbi strateginė sritis, apimanti motyvuojančios darbo aplinkos kūrimą, tęstinį darbo sąlygų gerinimą, investicijas į darbuotojų kompetencijų ugdymą.

Be jau minėtų strateginių krypčių, Lietuvos paštas ir toliau didelį dėmesį skirs veiklos optimizavimui, automatizavimui ir skaitmenizavimui, finansų tvarumo didinimui.

Pranešimą paskelbė: Agnė Augustinaitė, AB Lietuvos paštas

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)