Kasdien augant norinčiųjų išsitirti dėl koronaviruso skaičiui, viešoje erdvėje aktyviai diskutuojama, ar šią procedūrą galima atlikti iki mobiliojo patikros punkto vykstant su pavežėjais. Nors Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) taksi vairuotojams ir pavežėjams nuo šiol nebedraudžia vežti galimai koronavirusu užsikrėtusio žmogaus į mobilųjį punktą, Europoje pirmaujanti transporto platforma „Bolt“ keleivius perspėja, jog pavežėjai turi pasirinkimo laisvę ir rekomenduoja juos iš anksto informuoti apie kelionės tikslą.
Praėjusį penktadienį SAM atnaujinus rekomendacijas dėl keleivių vykimo į mobiliuosius tyrimų punktus, pabrėžiama, kad vykti su pavežėju arba taksi nebėra draudžiama. Vis dėlto, pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus, pavežėjai gali patys spręsti, ar sutinka aptarnauti klientą, todėl šioje vietoje būtina įsidėmėti platformos siūlomas rekomendacijas.
„Esame socialiai atsakinga įmonė, todėl mums svarbi ir keleivių, ir vairuotojų gerovė. Norėdami užtikrinti visų saugumą, labai prašome keleivių, kurie, neturėdami galimybės į patikros punktą vykti asmeniniu automobiliu ar savivaldybių organizuojamu transportu, vis tik nori vykti su Bolt, rinktis „Protect“ kategoriją – šiuose automobiliuose yra įrengta plastikinė pertvara tarp vairuotojo ir keleivio. Vairuotojui patvirtinus iškvietimą mobiliojoje programėlėje, prašome su juo susisiekti ir informuoti, kad vykstama į mobiliųjį punktą tyrimui. Vairuotojas turi tai žinoti iš anksto“, – teigia A. Pacevičiaus.
Anot jo, keleiviai turėtų suprasti, jog platformos pavežėjais dirba ir jaunesnio, ir vyresnio amžiaus, taip pat tam tikras negalias turintys ir rizikos grupei priklausantys vairuotojai, todėl sprendimą kiekvienas vertina vadovaudamasis rekomendacijomis ir asmeniniu sąmoningumu.
„Norėčiau akcentuoti, jog patvirtinus iškvietimą galioja trijų minučių taisyklė, per kurias galima kelionę atšaukti ir išvengti pinigų nuskaitymo. Pasinaudokite šiuo laiku ir informuokite savo pavežėją apie situaciją bei būkite pakantūs, jei iškvietimas bus atšauktas. Neinformavus pavežėjo apie kelionės tikslą, šis turi teisę mandagiai išlaipinti keleivį ir nutraukti kelionę bet kuriuo metu“, – perspėja „Bolt“ vadovas.
„Bolt“ vadovas taip pat tikina, kad su naujaisiais saugumo reikalavimais platformos pavežėjai yra supažindinti. Pavežėjai turi po kiekvienos kelionės automobilio saloną išvėdinti, dezinfekuojančia priemone nuvalyti durų rankenas ir kitus dažnai liečiamus paviršius.
Primenama, jog kiekvienos kelionės metu tiek pavežėjai, tiek keleiviai turi dėvėti burną bei nosį dengiančias apsaugines veido kaukes. Vykstant į patikros punktą, keleiviams rekomenduojama sėsti ant galinės automobilio sėdynės.
„Suprantame, kad šiuo metu visoje Lietuvoje siaučia pandemija, o aplinkybės yra tokios, jog tikrai ne kiekvienas turi galimybę nuvykti tyrimui nuosavu transportu ar su artimųjų pagalba. Stengiamės, kad mūsų paslaugos prisidėtų prie situacijos palengvinimo ir bandome užtikrinti paslaugų prieinamumą, tačiau labai svarbus tiek keleivių, tiek pavežėjų sąmoningumas, atsakingas elgesys ir visų įmanomų saugumo priemonių taikymas“, – pabrėžia A. Pacevičius.
Apie „Bolt“
„Bolt“ – Europoje lyderiaujanti susisiekimo platforma, kurios pagrindinis tikslas – įperkamas, patogesnis ir patikimesnis keliavimas mieste. Kompanijos teikiamų paslaugų sąraše – pavėžėjimas ir mikromobilumą gerinantys elektriniai paspirtukai bei dviračiai, maisto į namus ir siuntų pristatymas. „Bolt“ paslaugomis šiuo metu naudojasi daugiau nei 30 mln. klientų 35 šalyse Europoje ir Afrikoje. Įmonė veikia pagal „Žaliąjį planą“ ir yra įsipareigojusi mažinti savo automobilių paliekamą ekologinį pėdsaką, tad kiekviena kelionė su „Bolt“ – draugiška aplinkai.
Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB