Finansai

Įdarbina visus norinčius, bet vairuotojų vis tiek trūksta

Šiais metais visuose ekonominiuose sektoriuose įdarbinama daugiau žmonių, negu atleidžiama, o vieni geriausių rezultatų fiksuojami transporto ir saugojimo įmonėse, teigia didžiųjų transporto įmonių atstovai.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovo Povilo Drižo, remiantis „Sodros“ duomenimis, per šių metų dešimt mėnesių transporto ir saugojimo įmonėse įsidarbinusių buvo 4,8 tūkstančio daugiau negu atleistųjų.

„Palyginti su 2020 metais, šis rodiklis yra dukart aukštesnis. Juolab kad pernai tarp visų ekonominių sektorių transporto ir logistikos įmonės išsiskyrė didžiausiu teigiamu darbuotojų priėmimų ir atleidimų balansu“, – pažymi P. Drižas.

Statistikos departamento duomenimis, per 2021 metų pirmąjį pusmetį transporto ir saugojimo sektoriuje darbuotojų buvo priimta 9 proc. daugiau nei atleista, tuo tarpu didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriuje šis rodiklis siekė 5 proc., žemės ūkyje, miškininkystėje ir žuvininkystėje – 3 proc., švietime – 2 proc.

Drižo teigimu, transporto ir logistikos verslas, palyginti su kitomis veiklomis, per pastaruosius du metus pasižymėjo itin stabiliu teigiamu darbuotojų priėmimų ir atleidimų balansu bei normalia darbuotojų kaita. „Tai reiškia, kad įtemptoje darbo rinkoje transporto ir logistikos verslas deda visas pastangas išlaikyti darbuotojus įmonėse – priešingai nei pateikia kai kurios valstybės institucijos. Vairuotojams motyvuoti darbdaviai taiko įvairias finansines skatinimo bei papildomas sveikatos priežiūros priemones“, – sako P. Drižas.

TTLA vienijamų įmonių pateiktais duomenis, vairuotojams atliekamas kasmetinis sveikatos patikrinimas, darbdavys moka papildomas įmokas į darbuotojų trečiosios pakopos pensijų fondą. Vairuotojams taip pat apmokamos gyvybės ir sveikatos, kelionių draudimo paslaugos, jie draudžiami nuo nelaimingų atsitikimų, dengiamos jų gydymo užsienyje išlaidos.

„Sodros“ duomenimis, sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininio transporto vairuotojai sudaro didžiausią apdraustųjų asmenų dalį Lietuvoje – 77,7 tūkstančius. Pasak P. Drižo, nors vilkikų vairuotojai ir sudaro didžiausią profesiją šalyje, tačiau verslas susiduria su gilėjančia jų trūkumo problema, kurios masto ir galimų neigiamų pasekmių Vyriausybė iki šiol nenori pripažinti.

„Transporto sektorius su nerimu laukia 2022-ųjų, kadangi nuo naujųjų metų reikšmingai išaugs verslo sąnaudos komandiruojamiems vairuotojams. Be to, nuo ateinančio vasario įsigalios Mobilumo paketo nuostatos dėl komandiravimo reikalavimų taikymo ir vilkiko grąžinimo į įmonės veiklos centrą, o tai neigiamai paveiks periferinių ES šalių vežėjų verslo konkurencingumą“, – sako P. Drižas.

„Sodros“ duomenimis, per šių metų sausį-spalį darbuotojų priėmimų skaičius iš viso šalyje siekė 507 tūkstančius, arba 59 tūkstančiais daugiau, negu fiksuota atleidimų. Darbuotojų priėmimų ir atleidimų balansas šiais metais išlieka teigiamas visuose ekonominiuose sektoriuose. Didžiausias teigiamas priėmimų-atleidimų balansas minimu laikotarpiu buvo apdirbamojoje gamyboje, statyboje, didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje, administravimo-aptarnavimo veikloje bei transporte ir saugojime.

TTLA vienija 24 didžiausias šalyje tarptautinio transporto ir logistikos įmones, kuriose dirba per 36 tūkstančius darbuotojų, o bendra apyvarta siekia daugiau kaip 80 proc. viso šalies krovininio kelių transporto pajamų. Asociacijos narės išskirtinai vykdo tarptautinių krovinių operacijas visomis transporto rūšimis, apimančiomis kelių, aviacijos, vandens ir geležinkelių transportą. Asociacijos nariai veiklą vykdo Europoje, Azijoje bei kituose pasaulio regionuose.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum”

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)