Finansai

Iki 2020 m. pabaigos – naujos investicijos verslui: skatina spręsti COVID-19 išryškintas problemas

„Dabar yra atsakingas metas, kai bus skelbiamos investicijų priemonės, kurias Vyriausybė ir ministerijos specialiai suplanavo tam, kad pereitume į naują 2021–2027 m. laikotarpį. Per trumpą laiko tarpą verslas gali suplanuoti veiksmus dviem-trims metams į priekį“, – sakė Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) direktorius Aurimas Želvys. Anot jo, jei įmonė turi sprendimų COVID-19 situacijai spręsti, tai bus numatyta papildomų galimybių. Įmonės, ypač smulkaus ir vidutinio verslo, kurios nuolatos orientuojasi į geresnę klientų patirtį, taip pat galės pamąstyti apie naujas galimybes. Ši žinutė šalies verslo atstovams buvo perduota ketvirtadienį įvykusioje „Verslo žinių“ organizuotoje diskusijoje „Restart! Business 2020“.

Iki 2020 m. pabaigos – daugiau pagalbos priemonių verslui

Šiuo metu kartu su Ekonomikos ir inovacijų bei Energetikos ministerijomis LVPA planuoja priemones, pagal kurias bus laukiama paraiškų naujiems projektams.

Anot LVPA direktoriaus A. Želvio, planuojama priemonė „E-verslo modelis COVID-19“ jau sulaukė didelio šalies verslo atstovų susidomėjimo. Preliminariai planuojama, kad kvietimas teikti paraiškas pagal šią priemonę turėtų pasirodyti gruodžio mėnesį. Kvietimo biudžetas – 60 mln. Eur.

„Kalbame apie galimybes įdiegti naujus verslo modelius, kuriuose bus taikomi e-sprendiniai“, – teigė LVPA direktorius.

Dar vieną kvietimą ruošiamasi skelbti gruodį pagal priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“. Tai naujas daugeliui, ko gero, žinomos priemonės „Dizainas LT“ atitikmuo. Investicijos pagal šią priemonę – tai galimybė toliau stiprinti rinkodaros gebėjimus mokslo ir verslo kontekste, įtraukti kūrybines idėjas į verslo problemų sprendimą. Į dizainą orientuota priemonė, kurios kvietimo biudžetas 7 mln. Eur, padės bendrovėms kurti originalius produktų sprendinius ir juos įdiegti.

Taip pat planuojama, kad dar šį spalį bus skelbiami kvietimai pagal keletą priemonių, kurios taip pat orientuotos į COVID-19 problemų sprendimą.

„COVID-19 MTEP tyrimai“ nukreipta į MTEP (mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros) ir naujų produktų bei technologijų sertifikavimą. Ypač dėmesys bus teikiamas projektams, kurių poreikis išryškėjo pandemijai prasidėjus. Kvietimo planuojamas biudžetas – 30 mln. Eur.

Taip pat artimiausiu metu planuojama priemonė „COVID-19 produktai LT“, nukreipta į kovai su COVID-19 reikalingų produktų gamybą, kvietimo biudžetas sudarys 31 mln. Eur.

„Ruošiama priemonė „Smart FDI“ šiuo metu ypač aktuali kalbant apie Baltarusijos ar kitų šalių inovatyvių įmonių pritraukimą į Lietuvą. Suplanuotas kvietimo biudžetas siekia beveik 27 mln. Eur“, – pažymėjo A. Želvys.

Naujam periodui skatina ruoštis jau šiandien

Kita tema, kurią konferencijoje analizavo A. Želvys, tai naujasis ES investicijų periodas. Šiuo metu esame periodo pabaigoje. Kaip tik šiuo metu daug diskusijų sulaukia ir Ateities ekonomikos DNR planas, su kuriuo yra stipriai susijęs naujojo ES investicijų periodo planavimas. Taip pat daug diskusijų keliantis klausimas – kaip reikiamai pasiruošti, atsižvelgiant į tai, kad Lietuva bus traktuojama kaip du atskiri regionai?

„Sostinės regiono atotrūkis nuo likusios Lietuvos yra labai didelis, todėl ateities poreikis yra investuoti į Vidurio ir vakarų Lietuvos regioną. Šiuo metu esame naujojo ES investicijų laikotarpio planavimo derybų pabaigoje“, – sako LVPA direktorius.

Konferencijoje kalbėjęs A. Želvys skatino verslo atstovus sekti visus kvietimus, kurie bus paskelbti iki šių metų pabaigos. Anot jo, tai tam tikra prasme bus bilietai į ateitį verslui arba tramplinas į ateinantį periodą. Per trumpą laiko tarpą bus galima suplanuoti veiksmus dviem-trims metams į priekį.

„Jei įmonė turi sprendimų COVID-19 situacijai spręsti, tai tikrai bus numatyta papildomų galimybių. Smulkaus ir vidutinio verslo įmonės, kurios nuolatos orientuojasi į geresnę klientų patirtį, taip pat galės pamąstyti apie naujas galimybes. Mūsų tikslas – būti pasiruošusiems tas galimybes suteikti. Kaip agentūra nešame didžiąją dalį Lietuvos įsipareigojimų Europos Komisijai ir suprantame, kad turime padaryti viską, kas įmanoma, ir dar daugiau. Svarbu visiems išlaikyti tempą, stebėti, kaip sekasi verslui, ir kaip įmanoma mažinti administracinę naštą bei susikalbėti greitai“, – akcentuoja A. Želvys.

2014–2020 metų periodu šalies verslo atstovai, bendradarbiaudami su LVPA, į verslo, energetikos, MTEP ir turizmo krypties projektus jau investavo 1,149 mlrd. Eur ES investicijų. Įgyvendintų ir šiuo metu įgyvendinamų projektų skaičius kartu sudėjus yra daugiau nei 3 tūkst.

LVPA šiuo metu turi 1625 unikalius klientus. Didžiausią dalį jų, 43 proc., sudaro gamybos sektoriaus įmonės. Mokslinės ir tyrimų krypties klientai sudaro 12 proc. Informacijos ir ryšių srities bei prekybos sektoriaus įmonės – beveik po 10 proc.

Daugiausiai unikalių klientų yra iš Vilniaus – 44 proc. Kaune koncentruojasi 25 proc. LVPA klientų. Apie 7 proc. – Klaipėdoje, beveik tiek pat Šiauliuose ir mažiau kituose šalies miestuose.

Pranešimą paskelbė: Monika Visockytė, VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra
Iki 2020 m. pabaigos – naujos investicijos verslui: skatina spręsti COVID-19 išryškintas problemas

(Perskaityta per mėnesį: 10, iš jų šiandien: 1.)