Prekybos ir pramogų centrus bei biurų pastatus Lietuvoje ir Latvijoje valdanti „Akropolio“ įmonių grupė, praėjusiais metais atidariusi „Akropole“ Rygoje, audituotais duomenimis, 2019 metais pasiekė 75,8 mln. eurų apyvartą – 25 proc. didesnę nei 2018-aisiais.
Bendri Vilniaus, Klaipėdos, Šiaulių ir Rygos „Akropolių“ prekybos ir pramogų centrų nuomininkų pardavimai palyginamuoju laikotarpiu išaugo 22 proc. iki 697,9 mln. eurų.
Bendrovės „Akropolis Group“ valdybos pirmininko Manto Kuncaičio teigimu, išaugusią apyvartą lėmė plėtra Rygoje, kur atidarytas naujas prekybos ir pramogų centras „Akropole“. Taip pat – užbaigtas Vilniaus „Akropolio“ atnaujinimo projektas, į kurį investuota 14 mln. eurų, ir kartu su nuomininkais modernizuota beveik 50 proc., arba 49 tūkst. kvadratinių metrų pastato ploto.
„Rygoje pernai atidarytas naujas prekybos ir pramogų centras yra vienas reikšmingiausių pastarojo dešimtmečio komercinio nekilnojamojo turto projektų Baltijos šalyse, bendrą mūsų valdomų centrų skaičių padidinęs iki 4-ių ir leidęs pradėti aktyvią veiklą Latvijos mažmeninės prekybos ir biurų patalpų nuomos rinkose. Praėjusių metų pajamų augimą iš esmės siejame su Rygos projektu, tačiau prie rezultato reikšmingai prisidėjo ir pokyčiai Lietuvoje veikiančiuose „Akropoliuose“. Pernai Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ naujai atsidarė ar atsinaujino 134, arba daugiau nei penktadalis mūsų nuomininkų, tarp kurių buvo ir visiškai naujų rinkoje prekės ženklų“, – sako M. Kuncaitis.
Vienas svarbiausių praėjusių metų darbų – Vilniaus „Akropolio“ atnaujinimo projektas „Akropolis persirengia“. Šiame prekybos ir pramogų centre atidaryta vienintelė Baltijos šalyse „Maxima XXXX“, analogų Lietuvoje neturintis sporto baras ir restoranas „O‘Learys“, erdvė vaikams „Kakės Makės pasaulis“, atsinaujinusi ir didžiausia šalyje „Zara“, 3 kartus plotą padidinusi ir didžiausia Baltijos šalyse tapusi „Reserved“, didelio formato „Topo centras“, naujos koncepcijos „Eurovaistinė“, „Lindex“, „Bershka“, „Deichmann“ ir daugelis kitų parduotuvių.
Daugiausiai naujų ar atsinaujinusių prekybos ir paslaugų vietų pernai buvo Vilniaus „Akropolyje“ – iš viso 69, Klaipėdoje duris atvėrė bei atsinaujino 41, o Šiauliuose – 24 nuomininkai.
Per 2019 metus Vilniaus, Klaipėdos, Šiaulių ir Rygos „Akropoliai“ sulaukė 38,9 mln. lankytojų – 16,5 proc., arba 5,5 mln. daugiau nei 2018 metais.
Pernai „Akropoliuose“ sparčiausiai augo dovanų ir aksesuarų bei knygų, spaudos ir kanceliarijos pardavimai – po 10 proc., kosmetika, parfumerija ir vaistai – 9 proc., taip pat kavinės ir restoranai – 7 proc.
„Nors 2019 metai buvo neblogi, šiais metais situaciją mažmeninės prekybos sektoriuje iš esmės pakeitė COVID-19 pandemija. Šiuo metu pagrindinį dėmesį skiriame Lietuvos ir Latvijos „Akropolių“ darbuotojų bei klientų saugumo užtikrinimui, taip pat pirkėjų srautų susigrąžinimui palaipsniui švelninant karantiną“, – sako M. Kuncaitis.
„Akropolių“ įmonių grupės rezultatai skelbiami be bendrovės „Ozo boulingas“, kuri buvo parduota 2019 m. pradžioje, apyvartos. Paskutinį 2019 metų ketvirtį taip pat buvo parduotos įmonės, valdančios 20 ha sklypą Sofijoje, Bulgarijoje, akcijos (sandorio suma šalių susitarimu – neskelbiama).
Apie „Akropolis Group“:
Baltijos šalyse pirmaujanti prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo bendrovė „Akropolis Group“ valdo prekybos centrų vystymo ir valdymo paslaugų įmones Lietuvoje ir Latvijoje. Lietuvoje „Akropolis Group“ valdo prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose, Latvijoje – „Akropole“ Rygoje.
Pranešimą paskelbė: Ernesta Karalienė, UAB „Idea Prima”