Prieš daugiau nei septynerius su puse metų pradėjusi veiklą Lietuvoje, konsultavimo įmonė „CRC Consulting“ Baltijos šalių rinkai pristatė naują paslaugą – organizacijos tvarumo (angl. sustainability) strategijos kūrimas bei pagalba šią strategiją įgyvendinant. „CRC Consulting“ kartu su partnerių įmone „CRC Projects“ Lietuvoje teikia verslo konsultavimo paslaugas strategijos klausimais. Įmonių klientais per paskutinius keletą metų buvo „DPD Lietuva“, „Gera Dovana“, „BIOK Laboratorija“, „Arginta Engineering“, „Girteka Logistics“ bei daugelis kitų stambių Lietuvos verslo įmonių ir organizacijų.
„CRC Consulting“ akcininkas ir vadovas Donatas Ramonas tvirtino, kad tvarumo tema gimė labai natūraliai. „Konsultuojant Baltijos šalių įmones vis dažniau pastebėdavome, kad joms rūpi aplinka, klientai, ekonomikos gerovė ir jos siekia prisidėti prie darnaus šalies vystymosi. Kad galėtų prisidėti tiesiogiai, turėjome galvoti kur organizacijos strategijoje turėtų būti įtraukti tvarumo elementai. Džiaugiamės, kad bendradarbiaujant su Londone įsikūrusia konsultacine įmone “Sancroft“, galėjome praplėsti savo paslaugų krepšelį ir integruoti tvarumo temą į organizacijų strategijos kūrimo bei įgyvendinimo veiklas.“
„Esame pirmieji Baltijos šalyse, galintys drąsiai teigti, jog turime galimybę organizacijoms padėti sukurti ir įgyvendinti tvarumo strategiją arba jos elementus integruoti į esamą strategiją“ – teigė Donatas Ramonas. „Esame pasiruošę kartu su organizacijomis prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir kurti bei padėti įgyvendinti organizacijų tvarumo strategijas. Kurti tvarią organizaciją – reiškia dirbti taip, kad organizacija kuo mažiau kenktų ir kuo labiau padėtų ekonomikai, gamtai ir žmonėms. Tvarios organizacijos yra nusiteikusios gyvuoti ilgai, todėl stengiasi tenkinti savo šiandienos poreikius nemenkindamos savo ir supančios aplinkos galimybių tenkinti tų poreikių ateityje.“
Prie „CRC Consulting“ komandos prisijungė tvarumo konsultantė Ieva Vilkė, tinklaraščio apie ekologiją ir minimalizmą „Dar kas nors“ kūrėja. Pasak Ievos, ją imtis organizacijų konsultavimo tvarumo tema paskatino siekis daryti pokytį Baltijos šalių vadovų galvose bei širdyse. „Verslas pridarė daug ekologijos bėdų – jis pajėgus jas ir išspręsti. Tikiu, kad didėjant žmonių sąmoningumui, žmonės pradės rinktis ir tvarų verslą. Tikiu, kad tos įmonės, kurios pirmosios imsis tvaraus ir atsakingo verslo, išliks, o beatodairiškai besivaikančias pelno jauni vartotojai nubaus ir kad tokios įmonės išnyks anksčiau, nei spės sunaikinti Žemę.“
Organizacijos, integravusios tvarumo principus į kasdienę veiklą, neabejoja tvarumo kuriama verte. Esama daug pavyzdžių, kad tvarumo strategijos įgyvendinimas padeda organizacijoms:
- Įgyti konkurencinį pranašumą. Siekdamos suprasti, kaip veikia aplinką, organizacijos nuolat komunikuoja su suinteresuotomis šalimis, todėl geba greičiau už konkurentus numatyti rinkos ar reguliavimo pokyčius bei prie jų prisitaikyti.
- Geriau valdyti rizikas. Organizacijos numato ir geriau pasiruošia visoje vertės grandinėje slypinčioms staigiausiai ir stipriausiai galinčioms užklupti ekologinėms bei socialinėms rizikoms.
- Skatinti inovacijas. Produktų ar paslaugų kūrimas pagal naujus aplinkosaugos standartus ar socialinius poreikius atveria organizacijoms naujų verslo galimybių.
- Didinti klientų lojalumą. Skaidriai apie savo veiklą komunikuojančios ir teigiamą socialinę ar aplinkosauginę vertę kuriančios organizacijos taikosi į vis augantį atsakingų vartotojų segmentą.
- Pritraukti ir motyvuoti darbuotojus. Į kompanijos strategiją integravus tvarumo siekius, labiau įtraukiami ir darbuotojai, kurie jaučiasi užsiimą prasminga veikla.
- Gerinti veiklos (finansinius) rezultatus. Tvaresnės organizacijos pasiekia geresnių veiklos rezultatų ir yra patrauklesnės investuotojams.
Pranešimą paskelbė: Lineta Ramonienė, CRC Projects, UAB