Finansai

Keičiasi pranešimų apie nelaimingus atsitikimus darbe teikimas

Valstybinė darbo inspekcija (VDI) informuoja, kad nuo 2021 m. sausio 1 d. keičiasi pranešimų apie nelaimingus atsitikimus darbe teikimo tvarka.

Pranešimus apie lengvus nelaimingus atsitikimus darbe bei apie nelaimingus atsitikimus, įvykusius pakeliui į darbą ar iš darbo, darbdaviai turės pateikti tik VDI. Atskirai Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos (Sodros) skyriams nelaimingų atsitikimų darbe ir nelaimingų atsitikimų pakeliui į darbą ar iš darbo tyrimo dokumentų teikti nebereikės.

VDI teritoriniams skyriams turės būti pateikiami lengvų nelaimingų atsitikimų darbe N-1 formos ir nelaimingų atsitikimų pakeliui į darbą ar iš darbo N-2 formos aktai (originalai) kartu su patvirtintomis tyrimo dokumentų kopijomis. Šiuos aktus pildyti ir dokumentus pateikti galima elektroniniu būdu, prisijungus prie VDI Elektroninių paslaugų darbdaviams sistemos, pasirašant elektroniniu parašu.

VDI primena, kad asmuo, nukentėjęs nelaimingo atsitikimo darbe metu, ar asmuo, matęs įvykį, privalo apie tai nedelsdamas pranešti padalinio ar įmonės vadovui. Pastarasis pirmiausia turi užtikrinti pirmosios pagalbos suteikimą, o įvykio vietą išsaugoti nepakeistą.

Darbuotojo traumos sunkumą nustato asmens sveikatos priežiūros įstaiga. Jeigu paaiškėja, kad trauma nepriskirtina prie sunkių, t. y. jeigu trauma lengva, darbdavys sudaro nelaimingą atsitikimą tirsiančią įmonės dvišalę komisiją, sudarytą iš darbdavio atstovo ir darbuotojų atstovo saugai ir sveikatai. Tyrime gali dalyvauti ir pats nukentėjusysis ar jo atstovas.

Dvišalė komisija, tirdama nelaimingą atsitikimą darbe, privalo apžiūrėti ir nufotografuoti įvykio vietą, apklausti šalia dirbusius ar įvykį mačiusius asmenis bei patį nukentėjusįjį, išsiaiškinti įvykio aplinkybes, darbų organizavimo ir atlikimo eiliškumą, surinkti informaciją, ar darbuotojas buvo apmokytas atlikti tą darbą, kurį vykdant įvyko nelaimingas atsitikimas, ar darbuotojas naudojo jam išduotas asmenines apsaugos priemones, nustatyti nelaimingo atsitikimo priežastis ir numatyti prevencines priemones panašiems nelaimingiems atsitikimams išvengti. Apibendrinus surinktus duomenis, susijusius su nelaimingo atsitikimo tyrimu, surašomas nelaimingo atsitikimo formos aktas, kuris ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, įmonės vadovui pasirašius dokumentą, turi būti išsiųstas VDI teritoriniam skyriui, nukentėjusiajam asmeniui ar jo atstovui, draudimo įstaigai.

Lengvas nelaimingas atsitikimas darbe turi būti ištirtas per 10 darbo dienų nuo įvykio dienos.

2019 m. VDI gavo 4757 pranešimus apie lengvus nelaimingus atsitikimus darbe. Per 2020 m. gauti 3482 pranešimai.

Pranešimą paskelbė: Audronė Guigaitė, Valstybinė darbo inspekcija

(Perskaityta per mėnesį: 7, iš jų šiandien: 1.)