Finansai

„Lidl Lietuva“ pelnė Nacionalinio atsakingo verslo apdovanojimą už tvarias iniciatyvas

„Lidl Lietuva“ sulaukė įvertinimo už kasdienėje veikloje žengiamus tvarius žingsnius. Nacionalinio atsakingo verslo apdovanojimo (NAVA) 2020 konkurse prekybos tinklas laimėjo „Aplinkai draugiškiausios įmonės“ nominaciją didelių įmonių kategorijoje.

NAVA  – tai valstybės institucijų vykdoma iniciatyva, kuria siekiama didinti žinomumą apie tvarios įmonių veiklos naudą verslui, valstybei ir kiekvienam žmogui, taip skatinant Lietuvos įmones diegti socialinės atsakomybės principus organizacijų viduje.

Iš viso į „Aplinkai draugiškiausios įmonės“ nominaciją didelių įmonių kategorijoje šiemet pretendavo 17 įmonių, iš kurių komisija išrinko du nugalėtojus. Tarp jų pateko ir „Lidl Lietuva“.

„Suprantame, kad norėdami kurti tvaresnę rytdieną, atsakingų priemonių turime imtis šiandien. Todėl mes, vienas didžiausių prekybos tinklų šalyje, nuolat stengiamės mažinti mūsų poveikį aplinkai. Nuolat įgyvendiname įvairias tvaraus verslo iniciatyvas, nuo plastiko mažinimo iki efektyvaus maisto atliekų valdymo. Šis apdovanojimas – didžiulis pripažinimas ir kiekvieno „Lidl Lietuva“ darbuotojo pastangų įvertinimas“, – sako „Lidl Lietuva“ generalinis direktorius Radostin Roussev-Peine.

Atsižvelgė į padarytą pažangą

Pasak NAVA komisijos pirmininkės Aušros Putk, vertindama kandidatus komisija atsižvelgė į paraiškoje nurodytus kriterijus ir kaip išsamiai į apdovanojimą pretenduojančios įmonės juos atitiko. Jos teigimu, „Lidl Lietuva“ konkurse dalyvavo ir pernai, tad šiemet komisija atsižvelgė į organizacijos padarytą pažangą.

„Lidl Lietuva“ šiemet nusipelnė pripažinimo dėl savo plastiko mažinimo strategijos, efektyvaus energijos taupymo, didžiulio dėmesio vaisiams ir daržovėms bei kitai žemės ūkio produkcijai. Sveikiname prekybos tinklą su šiuo įvertinimu ir tikimės, kad NAVA apdovanojimas įmonę paskatins dar labiau rūpintis mus supančia aplinka“, – pažymi A. Putk.

Tvarumo siekia įgyvendinant kruopštų veiksmų planą

„Lidl Lietuva“ siekia užtikrinti tvarią veiklą visame savo veiksmų spektre, nuo plėtros iki asortimento atrankos, darbuotojų gerovės ir bendradarbiavimo su partneriais. Skirtingi įmonės padaliniai įgyvendina su didesniu tvarumu susijusius tikslus, yra nusistatę konkrečius tikslus ir jų siekia.

Šiuo metu daugiausiai dėmesio prekybos tinklas rodo plastiko mažinimui ir perdirbamumui. Šie veiksmai yra derinami su „REset Plastic“ – tarptautinės „Schwarz“ grupės plastiko mažinimo strategija. Jos dalimi yra tapusi ir „Lidl Lietuva“.

Prioritetas skiriamas ir įvairių žaliavų, kurių tiekimo grandinėse identifikuojamos aplinkos apsaugos ir žmogaus teisių pažeidimų rizikos, tvariam auginimui, tarp jų – kava, kakava, arbata, palmių aliejus, žuvų asortimentas ir kiti produktai.

Mažina maisto švaistymą ir užtikrina atsakingai užaugintą produkciją

Prekybos tinklas taip pat siekia kaip įmanoma sumažinti susidarančių atliekų kiekius, o juos atsakingai rūšiuoti. Pavyzdžiui, dalį tinkamo vartojimui maisto prekybos tinklas perduoda „Maisto bankui“. Dalį netinkamo „Lidl Lietuva“ perleidžia ūkininkų gyvūnų šėrimui.

Be to, beveik visi prekybos tinklo vaisiai, daržovės, gėlės ir augalai auginami „GlobalG.A.P“. (global Good Agricultural Practice) – gerosios žemės ūkio praktikos standartus atitinkančiuose ūkiuose. Šis sertifikatas apima maisto saugą, higieną, atsekamumą, saugų ir teisėtą pesticidų naudojimą, atliekų, taršos ir kenkėjų valdymą, dirvožemio apsaugą, darbuotojų gerovę, atsakingą vandens naudojimą, derliaus apdorojimą ir energijos vartojimo efektyvumą.

Konkursas kasmet tampa vis aktualesnis

Anot Aušros Putk, NAVA apdovanojimo konkursu siekiama visuomenei ir Lietuvos įmonėms parodyti geruosius socialinės atsakomybės pavyzdžius ir taip paskatinti verslą imtis socialiai atsakingų iniciatyvų.

„Tai, kad įmonės turėtų suprasti savo daromą poveikį aplinkai ir dėti pastangas jį mažinant, yra numatoma tieknacionaliniu, tiek tarptautiniu lygmeniu, pavyzdžiui, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos gairėse daugiašalėms įmonėms. Manome, kad NAVA apdovanojimo konkursas prisideda prie verslo socialinės atsakomybės temos aktualizavimo – tai rodo ir faktas, kad šiemet sulaukėme net keliomis dešimtimis daugiau paraiškų nei pernai“, – sako NAVA apdovanojimų komisijos pirmininkė.

Šiuo metu Lietuvoje iš viso veikia 55 prekybos tinklo parduotuvės 22-uose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje bei Vilkaviškyje.

 

Pranešimą paskelbė: Eglė Girdauskaitė, UAB „Gravitas Partners“
„Lidl Lietuva“ pelnė Nacionalinio atsakingo verslo apdovanojimą už tvarias iniciatyvas

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)