Finansai

Lietuvišką Galimybių paso tikrinimo programėlę pritaikė ir Latvijoje: skenuoja Rygos „Akropole“ lankytojų COVID pažymėjimus

Programėlę greitam Galimybių paso skenavimui sukūrusi Lietuvos įmonė UAB „Raso“ ją pritaikė ir Latvijoje, kuri nuo spalio 11 dienos taip pat apribojo lankytojų srautus didžiuosiuose prekybos centruose. Įvedus nepaprastąją padėtį, į ne būtiniausių prekių parduotuves gali patekti tik gyventojai, turintys galiojančius COVID pažymėjimus.

Lietuvoje toks apribojimas įsigaliojo mėnesiu anksčiau – nuo rugsėjo 13 dienos, kai į didesnes nei 1500 kv. metrų prekybos vietas ir parduotuves, esančias didžiuosiuose prekybos centruose, galima patekti tik turint Galimybių pasą ar kitą atitinkamą dokumentą. Visą šį laiką Lietuvos įmonės sukurtas sprendimas naudojamas 50-yje parduotuvių „Maxima“ visoje Lietuvoje ir leidžia itin greitai nuskanuoti Galimybių pasą specializuotu delniniu kompiuteriu su brūkšninių kodų skaitytuvu.      

„Lietuvoje jau išbandytą technologinį sprendimą pritaikėme Latvijoje, reikėjo tik adaptuoti programėlę pagal Latvijos reikalavimus. Pagrindinis skirtumas tas, kad mūsų kaimynai neturi susikūrę atskiro latviško Galimybių paso, jie tiesiog adaptavo savo tvarką, tikrindami Europos Sąjungos skaitmeninį COVID pažymėjimą“, – sako Vitalijus Garbauskas, prekybos, logistikos, gamybos sistemų kūrimo bendrovės „Raso“ direktorius.

Tai, kad jau buvo sukurta programėlė ir pritaikytas mobilusis „Honeywell“ kompiuteris, leido sprendimą paleisti labai greitai – prekybininkai Latvijoje turėjo vos tris dienas pasirengti naujai tvarkai. Latviškoji COVID pažymėjimų tikrinimo programėlė taip pat veikia per viešojo rakto infrastruktūros (angl. Public Key Infrastructure – PKI) technologiją ir mažiau nei per sekundę pateikia atsakymą, ar pažymėjimas galioja.       

„Mums reikėjo itin greitai pasiruošti naujai įsigaliojusių ribojimų įgyvendinimui – apie nepaprastosios padėties įvedimą Latvijoje buvo pranešta ketvirtadienį, detalesnė informacija paskelbta tik penktadienį, o nuo pirmadienio naujoji tvarka jau įsigaliojo. Jau turėjome veikiantį ir patikrintą  sprendimą Lietuvoje, tad galėjome jį pritaikyti ir Latvijai, kad galėtume toliau sklandžiai priimti lankytojus“, – sako Dominykas Mertinas, „Akropolis Group“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas.

Pasak D. Mertino, Latvijoje taip pat reikėjo sprendimo, kuris COVID pažymėjimus galėtų skenuoti greičiau nei įprasto telefono vaizdo kamera.

Pagal Latvijos Vyriausybės sprendimą, savaitgaliais ir švenčių dienomis didžiuosiuose prekybos centruose galės veikti tik būtiniausių prekių parduotuvės ir bus teikiamos tik tokios svarbios paslaugos kaip batų taisymas ar cheminis valymas. Visos kitos parduotuvės galės veikti tik darbo dienomis.

Nepaprastoji padėtis Latvijoje paskelbta trims mėnesiams. Šis laikotarpis apims ir kalėdinės prekybos bumą, kai pirkėjų srautai būna didesni. Pasak V. Garbausko, 98 tūkst. kv. m ploto gausiai lankomam Rygos „Akropoliui“ buvo svarbu, kad skenavimo įrenginiai būtų atsparūs smūgiams, kad jų baterija neišsikrautų po kelių valandų darbo.

„Specializuotam delninukui nieko neatsitiks netyčia jį išmetus ant žemės. Taip pat jo baterija laikys visą dieną net ir nuolat skenuojant pažymėjimų QR kodus. Verslui tai ypač svarbu, nes nereikia pakaitinių telefono aparatų, taip pat net ir ekonomiška, nes nereikia keisti sudaužytų įrenginių. O pasibaigus pandemijai, kai nebereikės tikrinti COVID pažymėjimų, delninį kompiuterį galima pritaikyti kituose procesuose – atsargų valdymui, prekių surinkimui, sandėliuose. Tereikia instaliuoti kitas programėles“, – sako V. Garbauskas.

Tai ne pirmas šiemet Lietuvos įmonės projektas kaimyninėje šalyje – šią vasarą „Raso“ Latvijoje įdiegė prekybos sistemas čia įžengusio prekybos tinklo „Mere“ parduotuvėse. Įmonė Latvijoje sertifikavo savo sukurtą „Raso Retail“ kasos programą ir planuoja tolesnę plėtrą šioje šalyje.

„Iki šiol Latvijoje buvome tik įrangos pardavėjai, o šiemet žengiame ir kaip sprendimų kūrėjai. Esame stiprūs mažmeninės prekybos sprendimuose bei automatinio identifikavimo (Auto ID) technologijose, todėl per artimiausius metus siekiame tapti Auto ID segmento lyderiai ir iškovoti ženklią mažmeninės prekybos sprendimų rinkos dalį”, – sako Edgars Kišuro, „Raso“ pardavimų vadovas Latvijoje.    

Prieš trisdešimt metų veiklą pradėjusi Lietuvos įmonė kuria, tiekia ir aptarnauja kasų, elektroninių etikečių ir kitokią prekybinę, technologinę įrangą įmonėms, yra sukaupusi didelę tokios veiklos patirtį.

„Lietuvoje Galimybių paso tikrinimui pasirengti turėjome mėnesį, Latvijoje – vos tris dienas. Džiaugiuosi, kad turime gerus ilgalaikius santykius su įrangos gamintojais ir patyrusią mūsų programuotojų bei inžinierių komandą. Šiuo metu versle tai svarbu kaip niekad anksčiau“, – sako V. Garbauskas.     

Pranešimą paskelbė: Rita Saunorytė Norutienė, Komunikacijos agentūra „Chestnut“ (MB „Žydintis kaštonas“)

(Perskaityta per mėnesį: 11, iš jų šiandien: 1.)