Finansai

Lietuvos įmonių patirtys „Global Access Program“: dalyvavimas programoje padeda atsakyti į daug klausimų

Praėjusius 6 mėnesius šeši Lietuvos verslai dalyvavo „Global Access Program“ (GAP) Kalifornijos universitete Los Andžele. Bendradarbiaudami su verslo administravimo magistro studentų komandomis, verslai atliko rinkos analizę, rengė rinkodaros strategiją ir verslo planą. Trys programos dalyvių – „Doclogix“, „Oixio“ ir „OPTOMAN“ – atstovai sako, kad dalyvavimas programoje leido ne tik įsivertinti rinkos niuansus, bet ir savo galimybes. 

Inovacijų agentūros Tarptautinių partnerysčių skyriaus vadovės Indrės Balčiūnaitės teigimu, Lietuvos verslų dalyvavimas GAP programoje leidžia įmonėms pasiruošti įžengti į vieną didžiausių ir konkurencingiausių pasaulio rinkų.

„Ši programa yra plačiai pripažinta Europoje ir suteikia puikią galimybę išbandyti savo produktus ir paslaugas bei pasiruošti sklandžiai įeiti į JAV rinką. Esame dėkingi  Lietuvos Respublikos generaliniam konsulatui Los Andžele už šios programos partnerystę. Programa padeda stiprinti Lietuvos verslų tarptautiškumą ir eksporto galimybes, leidžia joms tapti dalimi aukštųjų technologijų ekosistemos ir dar labiau sustiprinti pozicijas JAV“, – sako ji.

Lietuvos Respublikos generalinė konsulė Los Andžele Sandra Brikaitė yra įsitikinusi, kad tokios programos ne tik padeda Lietuvos verslui išvengti brangiai kainuojančių klaidų, bet ir yra labai svarbios skatinant Lietuvos eksporto į JAV augimą, puoselėjant partnerystes ir pristatant Lietuvos verslo bendruomenės potencialą tarptautiniams partneriams. 

„Vertiname ilgametį bendradarbiavimą su Kalifornijos universiteto Los Andžele Andersono vadybos mokykla kuriant platformą, kuri sėkmingai sujungia Lietuvos talentus, jų kuriamas inovacijas ir didžiausią pasaulio rinką. Prestižinė UCLA GAP programa verslui ne tik suteikia unikalias galimybes Lietuvos įmonėms geriau susipažinti su JAV rinka ir įsivertinti plėtros pajėgumus, bet ir skatina tarpkultūrinį bendradarbiavimą, reikšmingų kontaktų tinklo plėtrą. Džiaugiamės, kad 2024-aisiais metais Lietuvos Inovacijų agentūra skyrė dalinį finansavimą Lietuvos įmonėms dalyvauti programoje ir taip pasitikrinti kuriamų produktų galimybes konkurencingiausioje rinkoje“, – teigia S. Brikaitė. 

Iššūkiu įvardija skirtingus reikalavimus

Dokumentų skaitmenizavimo sprendimus kuriančiai įmonei „Doclogix“ dalyvavimas GAP programoje tapo strateginiu žingsniu, padėjusiu praktiškai atsakyti į esminį verslo plėtros klausimą, ką daryti šiandien, siekiant konkurencingumo JAV rinkoje rytoj. 

„Įžvalgos apie JAV ir Europos rinkų skirtumus padėjo mums aiškiau suprasti, kaip adaptuoti savo vertės pasiūlymą JAV rinkai, kuriuos produkto aspektus labiau akcentuoti ir kokią komunikacijos strategiją rinktis. Turėdami duomenimis grįstą pagrindą, galime tikslingiau investuoti į produktų tobulinimą bei greitesnį sprendimų diegimą ir taip didinti savo konkurencingumą tarptautiniu mastu“, – dalijasi Žilvinas Kazlauskas, įmonės „Doclogix“ vadovas.

Kalbėdamas apie iššūkius jis neslepia, kad dokumentų valdymo srityje susiduriama su sunkumais dėl skirtingų reguliavimų: „JAV rinkoje, palyginti su Baltijos šalimis, galioja griežtesnės skirtingų valstijų taisyklės. Todėl norint pritaikyti sprendimus, reikia atlikti išsamesnę analizę ir prisitaikyti prie specifinių teisinių bei technologinių reikalavimų.“

O Remigijus Šliupas, lazerinės optikos gamintojos „OPTOMAN“ vienas įkūrėjų ir vadovas, vertina tai, kad programa suteikia galimybę atlikti daug išteklių reikalaujantį rinkos tyrimą vadovaujantis profesionaliu „Anderson School of Management“ modeliu, kuris atsako į esminius klausimus, kaip, kur, kada, kodėl ir kiek tai gali kainuoti. 

Jis pasakoja, kad GAP komanda atliko daugiau negu 100 interviu su žmonėmis iš fotonikos rinkos, o surinkta medžiaga tapo nepakeičiamu pirminiu šaltiniu formuluojant optimizuotą vertės pasiūlymą potencialiems įmonės klientams: „Atlikdami tyrimą gavome aiškias indikacijas dėl projektuojamo verslo modelio validumo JAV rinkoje, gauti duomenys ir rekomendacijos tapo labai vertingu informacijos paketu konstruojant vėlesnius verslo žengimo į JAV rinką etapus.“

Tačiau R. Šliupas atvirauja, kad vis dėlto būta ir iššūkių – „įsibėgėjus procesui supratome, jog vienas iš prioritetinių rinkos segmentų yra beveik nepasiekiamas, todėl teko operatyviai koreguoti projekto planą. Bet komanda puikiai susitvarkė su užduotimis.“ 

Ragina atlikti namų darbus

„Doclogix“ atstovas akcentuoja, kad bandymas eiti į JAV rinką yra brangus ir rizikingas žingsnis, kuriam svarbu kuo geriau pasiruošti iš anksto. Jo teigimu, nors iš Europos perspektyvos ši rinka atrodo milžiniška, tai nereiškia, kad vietos užteks visiems – konkurencija su įsitvirtinusiais žaidėjais gali būti iššūkis. 

„Dėl šios priežasties būtina gerai suprasti rinkos specifiką, aiškiai identifikuoti savo nišą ir pasitikrinti hipotezes dar prieš pradedant aktyvią veiklą. Todėl tokios programos kaip GAP suteikia vertingą grįžtamąjį ryšį iš potencialių klientų, padeda geriau suprasti jų poreikius ir įvertinti, ar verslo vertės pasiūlymas rezonuoja su tikslinės auditorijos lūkesčiais. Tai investicija į pasiruošimą, galinti padėti sutaupyti laiko, išteklių ir padidinti tikimybę, kad žingsnis į JAV rinką bus ne tik drąsus, bet ir sėkmingas“, – sako Žilvinas Kazlauskas.

Jam pritaria Dovydas Zinkevičius, verslo valdymo sistemas siūlančio „Oixio“ vadovas. Jo teigimu, dalyvavimas tokiose programose yra esminis verslo veiksmas, norint įvertinti, ar įmonė išvis turėtų žengti į JAV rinką: „Šiuo atveju vertėtų daryti takoskyrą tarp norų ir realybės, paremtos tam tikra analize. Ji gali parodyti, kad toks žingsnis bendrai arba bent jau šiuo metu nėra tikslingas, kad dar reikia atlikti tam tikrus darbus. Neatlikę namų darbų, galite padaryti sau meškos paslaugą.“ 

D. Zinkevičius atkreipia dėmesį, kad, žengiant į JAV, reikėtų „nusiteikti kultūriniams skirtumams, nusistovėjusioms vietos taisyklėms ir būti atviriems pokyčiams. Taip pat nesistebėti, kad bandymas „pardavinėti“ vyksta čia ir dabar, reikia formuoti savo „fasadą“ ir jį nuolat tikrinti.“

2018–2023 m. padedant Lietuvos Respublikos generaliniam konsulatui Los Andžele, GAP programoje iš viso dalyvavo 18 Lietuvos verslų. Šiemet joje dalyvauja „Doclogix“, „Feetsee“ (UAB „Diabetis), „Oixio“, „OPTOMAN“, „Reiz Tech“ ir „TeleSoftas“.

Įmonių dalyvavimas programoje dalinai finansuojamas Inovacijų agentūros projekto „InnoHUB Lithuania“ lėšomis, kurį kartu su šalies Ekonomikos ir inovacijų ministerija agentūra veikia nuo šių metų pradžios Silicio slėnyje. Už Atlanto vykdomo ,,InnoHub Lithuania“ projekto  tikslas – auginti lietuvišką verslą ir jo konkurencingumą JAV rinkoje.

Pranešimą paskelbė: Giedrė Buivydaitė, Inovacijų agentūra, Všį
Lietuvos įmonių patirtys „Global Access Program“: dalyvavimas programoje padeda atsakyti į daug klausimų

(Perskaityta per mėnesį: 4, iš jų šiandien: 1.)