Finansai

Lietuvos oro uostai ir „Mitnija“ susitarė nutraukti sutartį dėl Vilniaus oro uosto terminalo statybos, bus ieškoma naujo rangovo

Lietuvos oro uostai ir statybų bendrovė „Mitnija“ sutarė nutraukti rangos sutartį dėl naujo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo statybos. Toks sprendimas priimtas dėl to, kad pandemijos sukelti finansiniai iššūkiai aviacijos sektoriui apsunkino projekto finansavimo paieškas ir neleido projekto pradėti laiku – Vilniaus oro uosto terminalo statybos darbai buvo sustabdyti daugiau nei keturis mėnesius. Savo ruožtu Lietuvos oro uostai planuoja nedelsiant skelbti naują tarptautinį viešąjį pirkimą rangovui atrinkti ir užtikrinti projekto tęstinumą.

Anot Lietuvos oro uostų generalinio direktoriaus Mariaus Gelžinio, sunkumus dėl naujo išvykimo terminalo statybų finansavimo nulėmė pandemijos sukelti iššūkiai aviacijai, tame tarpe – ir Lietuvos oro uostams. Tačiau, M. Gelžinio teigimu, šiuo metu jau yra užtikrintas dalinis projekto finansavimas iš Šiaurės investicijų banko. Su Susisiekimo ministerija intensyviai bendraujama dėl likusio finansavimo, sprendimo laukiama artimiausiu metu.

„Naujasis išvykimo terminalas Vilniaus oro uostui ir visos šalies susisiekimo gerinimui yra labai svarbus projektas, lemsiantis mūsų konkurencingumą regione atsigaunančios aviacijos kontekste. Todėl „Mitnijai” sustabdžius dalyvavimą projekte, esame pasirengę tęsti pasiruošimo darbus ir nedelsiant skelbti naujo rangovo paiešką“, – sako M. Gelžinis.

„Mitnijos“ generalinis direktorius Julius Gendvilis teigia, kad sprendimas dėl pasitraukimo iš Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybų priimtas dėl to, kad projektas sustabdytas, daugiau nei keturis mėnesius statybų darbai nevyksta dėl užsitęsusios pandemijos ir su tuo kilusių iššūkių.

„Esam nusiminę ir apgailestaujame, kad turime atsisakyti Vilniaus oro uosto keleivių terminalo statybos. Šio projekto labai norėjome ir buvom rimtai pasiruošę. Deja, daugiau nei keturis mėnesius trukusi pauzė per daug kainuoja: be darbo laikėme projektui dedikuotą komandą, negavome numatytų pajamų ir pelno, negalėjome įsipareigoti naujiems klientams. Dabartinė situacija mums yra per daug rizikinga, ypač šiuo metu, kai pasaulis vis dar gyvena pasaulinės pandemijos sukeltoje ekonominėje ir socialinėje įtampoje. Nuoširdžiai linkime, kad ateityje projektas gautų tvirtą finansavimą ir būtų įgyvendintas. Jis labai svarbus ir reikalingas“, – teigė Julius Gendvilis.

Lietuvos oro uostai tikisi, kad būsimo tarptautinio viešojo pirkimo procedūros vyks sklandžiai, todėl planuoja, kad su konkurso keliu atrinktu naujuoju rangovu sutartis bus pasirašyta dar iki šių metų pabaigos.

Naujas A++ energinio naudingumo klasės keleivių išvykimo terminalo modulis Vilniaus oro uoste bus statomas šiaurinėje uosto dalyje, tarp naujojo VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo terminalo. Pastačius naująjį keleivių terminalą, bendras Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei dvigubai (nuo 900 iki 2 400 keleivių per valandą).

Naujasis terminalas bus dviejų aukštų. Pirmame aukšte veiks keleivių registracijos ir viešosios erdvės, kavinės, aviakompanijų biurai. Antrame aukšte ketinama įrengti jaukią saugumo patikros zoną ir išvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams.

Pastate bus įrengtos būtinos techninės erdvės – bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos. Su dabartiniu keleivių terminalu naujasis bus sujungtas erdvia galerija, kuri užtikrins patogų susisiekimą tarp terminalų.

Apie Lietuvos oro uostus

 

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. 2020 metais Lietuvos oro uostuose aptarnauta 1,8 mln. keleivių ir 30 tūkst. Skrydžių. 

Daugiau naujienų apie Lietuvos oro uostus rasite adresu: https://www.ltou.lt/lt/ziniasklaidai  

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum“
Lietuvos oro uostai ir „Mitnija“ susitarė nutraukti sutartį dėl Vilniaus oro uosto terminalo statybos, bus ieškoma naujo rangovo

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)