Finansai

Lietuvos paštas: atkurti įprasti didžiosios dalies siuntų pristatymo terminai

Dėl daugiau kaip du kartus išaugusio siuntinių skaičiaus ir pereinamojo laikotarpio diegiant automatizuotą skirstymą dalis Lietuvos pašto klientų pirmosiomis kovo savaitėmis susidūrė su laikinais siuntų pristatymo vėlavimais, apie kuriuos bendrovė skelbė anksčiau. Įmonei pertvarkius vidinius procesus ir pasitelkus papildomus resursus situacija normalizavosi – laiškų ir siuntinių pristatymo terminai tolygiai mažėja, o per savaitę perskirstomų siuntų skaičius sparčiai auga.

„Kovo pradžioje perėjus prie automatizuoto ir centralizuoto siuntų skirstymo – per vieną dieną iš esmės pasikeitė pašto operacijos: procesai, logistikos sprendimai, IT sistemų sąsajos. Įgyvendinant šį didelės apimties projektą pirmosiomis savaitėms iškilo iššūkių, dėl kurių dalis siuntų buvo pristatoma vėliau nei įprastai. Atsiprašome klientų už patiriamus nepatogumus šiuo laikotarpiu ir dėkojame už supratingumą bei kantrybę“, – teigia Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė.

Anot įmonės vadovės, šių metų pradžia pasižymėjo šiam laikotarpiui neįprastai dideliais siuntų srautais, kuriuos išskirstyti ir laiku pristatyti net ir nevykdant transformacijos būtų sudėtinga. Bendrovė ėmėsi papildomų priemonių operatyviai spręsti kilusius iššūkius. Šiuo metu didžioji dalis siuntų jau keliauja įprastai, o pirmosiomis savaitėmis dėl techninių ir logistinių trikdžių susikaupusios siuntos didžiąja dalimi yra išskirstytos. Šiuo metu per parą išmanieji siuntinių skirstymo įrenginiai vidutiniškai išskirsto per 140 tūkst. siuntinių, keliaujančių paštais ir LP EXPRESS kurjeriais bei paštomatais. Tačiau dėl skirtingų priežasčių iššūkių vis dar kyla skirstant neregistruotus laiškus bei iš užsienio atkeliaujančias siuntas.

Pereinamuoju laikotarpiu bendrovė ėmėsi papildomų veiksmų

Šiuo metu bendrovė atlieka sistemų tobulinimo ir visų operacijų derinimo darbus. Kadangi Lietuvos paštas veiklą vykdo 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę, visi sistemos tobulinimo darbai turi būti įgyvendinami paraleliai, nestabdant einamosios veiklos.

„Išaugus vėlavimų skaičiui, operatyviai reagavome ir sutelkėme papildomus pajėgumus, peržiūrėjome procesus, atliekame reikalingus IT sprendimų patobulinimus. Šiuo metu didžioji dalis operacijų jau vyksta pagal planą, nepaisant pavienių techninių nesklandumų ir karantino iššūkių. Pastebime, kad įtampa palaipsniui atslūgsta – pristatymo terminai normalizuojasi, vėlavimų atvejų mažėja, gauname mažiau klientų užklausų“, – teigia A. Sungailienė.

Ženkliai išaugus siuntų srautams, atitinkamai padaugėjo ir neteisingai adresuojamų siuntų skaičius. Kadangi tokias siuntas reikia apdoroti rankomis, Lietuvos paštas padidino žmogiškuosius resursus logistikos centre. Taip pat didesni pajėgumai pasitelkti Kontaktų centre. Didžiuosiuose miestuose ir kai kuriuose regionuose paštai ir laiškininkai dirbo ir šventinėmis dienomis. Kurjerinės ir paštomatais keliaujančios siuntos didžiuosiuose miestuose pristatomos ir sekmadieniais.

Didžioji dalis siuntų keliauja įprastai, iššūkiai neregistruotų laiškų ir importo segmente  

LP EXPRESS siuntos, keliaujančios per kurjerius ir paštomatus, šiuo metu pristatomos įprastai. Didžioji dalis užsilaikiusių paštu keliaujančių vidaus siuntinių jau pasiekė gavėjus. Tiesa, dėl pandemijos nulemtų logistikos sutrikimų, netinkamo adresavimo ir techninių nesklandumų vėlavimų dar pasitaiko.

Kovo pradžioje dėl logistinių iššūkių, taip pat didelės dalies laiškų su neteisingai ar netiksliai nurodytais adresais, buvo sutrikęs laiškų skirstymo procesas. Šiuo metu registruotų laiškų skirstymas vyksta sklandžiai, tačiau dar pasitaiko trikdžių skirstant neregistruotus laiškus. Bendrovė pertvarko procesus, kad susikaupę neregistruoti laiškai gavėjus pasiektų kuo greičiau, bet ne vėliau nei kitą savaitę. 

Taip pat su iššūkiais susiduriama pristatant iš užsienio į Lietuvą siunčiamas siuntas bei laiškus – pandemija globaliu mastu paveikė visą logistikos sektorių, todėl siuntų iš užsienio pristatymas tapo nestabilus ir sunkiai prognozuojamas. Dalis siuntų keliauja naujais maršrutais – ne oro, bet antžeminiu transportu, užsienio paštai nuolat informuoja apie nesklandumus savo šalyje. Iš ES šalių siuntos karantino metu keliauja šiek tiek ilgiau nei įprastai, galimi pavieniai vėlavimai dėl netiksliai nurodyto adreso ar pan. Ilgiausi pristatymo terminai fiksuojami iš trečiųjų šalių, ypač Kinijos. Lietuvai skirti laiškai ir siuntos iš užsienio visada būdavo apdorojami gavimo šalyje tam tikrais terminais – dažniausiai iki trijų savaičių. Dėl pandemijos netolygiais srautais pristatomų siuntų ir padidėjusių jų kiekių šie terminai pailgėję visame pasaulyje.

Išmanieji įrenginiai padeda susitvarkyti su rekordiniais srautais 

Pasak Lietuvos pašto vadovės, bendrovė pandemijos metu susiduria su neįprastais iššūkiais, kai dėl karantino siuntų apimtys ženkliai išaugo ir dabar jų srautas prilygsta intensyviausiam kalėdiniam laikotarpiui.

Lietuvos pašto duomenimis, per šių metų sausio ir vasario mėnesius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, siuntinių keliaujančių Lietuvoje skaičius išaugo 66 proc. ir siekė daugiau kaip 2,2 mln. vienetų. Paštomatais ir kurjeriais keliavusių siuntų skaičius išaugo net  148 proc. Siuntų iš užsienio skaičius siekė beveik 2,5 mln. vienetų – tai 40 proc. daugiau nei praėjusių metų sausio-vasario mėnesiais.

„E. komercijos siuntų srautai, kuriuos prognozavome pasiekti per 3-5 metus, dėl pandemijos išaugo per metus. Išmaniųjų įrenginių pajėgumai bendrovei tapo kritiškai svarbūs tvarkantis su rekordiniais siuntų kiekiais visų pandemijos laikotarpiu. Nepaisant iššūkių dabartiniame etape, automatizavus procesus kovo mėnesį prognozuojame išskirstyti daugiau siuntinių nei išskirstėme sausį ir vasarį“, – sako A. Sungailienė.

Pranešimą paskelbė: Monika Pivoraitė, AB Lietuvos paštas
Lietuvos paštas: atkurti įprasti didžiosios dalies siuntų pristatymo terminai

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)