Finansai

„McDonald‘s“ švenčia 25 metus Lietuvoje: nuo vieno restorano iki pirmaujančio greito aptarnavimo restoranų tinklo

„McDonald‘s“ Lietuvoje mini 25-erius veiklos metus, per kuriuos kartu su milijonais lankytojų išaugino ir toliau puoselėja šalies maisto ir aptarnavimo kultūrą. Šiandien 17 restoranų penkiuose Lietuvos miestuose sėkmingai valdantis tinklas yra tapęs neatskiriama bendruomenių dalimi ir įgyvendinęs daugybę įvairių programų. 

„Lietuva veržliai ir aktyviai kuria savo sėkmės istoriją, atskleisdama milžinišką savo potencialą. Todėl didžiuojamės, kad kartu esame jau 25 metus, suteikdami geriausią „McDonald’s“ patirtį savo lankytojams. Per šį laikotarpį pasikeitė ir Lietuva, ir „McDonald‘s“. Esu tikras, kad ateityje mūsų laukia dar daugiau galimybių ir įspūdingų projektų“, – sako Vladimir Janevski, „McDonald‘s“ restoranus Lietuvoje valdančios UAB „Premier Restaurants“ generalinis direktorius.

Pirmasis „McDonald‘s“ restoranas Lietuvoje buvo atidarytas 1996-ųjų gegužės 31 d., netoli Vilniaus geležinkelio stoties. Po metų duris atvėrė pirmasis tinklo restoranas Kaune. Visame pasaulyje žinomas prekės ženklas vėliau žengė į Klaipėdą, Šiaulius, Marijampolę.

Minėdamas veiklos Lietuvoje sukaktį „McDonald‘s“ skaičiuoja, kad tinklo restoranuose mūsų šalyje jau aptarnauta virš 160 mln. lankytojų. Per 25 metus paruošta beveik 120 mln. mėsainių, o „Big Mac“ buvo ir tebėra populiariausias lankytojų pasirinkimas.

Šiuo metu 17 „McDonald‘s“ restoranų Lietuvoje dirba daugiau kaip 1 tūkst. darbuotojų, kurie kasdien aptarnauja vidutiniškai 24 tūkst. lankytojų. Trylika „McDrive“ aptarnavimo vietų leidžia mėgstamą maistą ir gėrimus užsisakyti bei atsiimti neišlipant iš automobilio, o aštuoniuose restoranuose veikia „McCafé“.

2020 m. pajamos augo

UAB „Premier Restaurants“ duomenimis, 2020 metais jos valdomų restoranų pajamos Lietuvoje siekė 30 mln. eurų, o pelnas po mokesčių – 2 mln. eurų.

V. Janevski teigia, kad Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos šalyse, „McDonald’s“ produktų paklausa ir reikalavimai teikiamai patirčiai išlieka aukšti. Šiandien kiekvienas gali pastebėti „McDrive“ populiarumą. „McDelivery“ pardavimai taip pat nuosekliai auga. Metiniai verslo rezultatai yra teigiami –  pajamos 2020 metais augo 3,3 proc., lyginant su 2019 metais.

Dėmesio centre – žmonės

„Žmonių saugumas yra svarbiausias mūsų prioritetas. Taikome visus vyriausybės ir pasaulinius „McDonald‘s“ standartus, kurie 100 proc. užtikrina mūsų darbuotojų ir lankytojų saugumą. Atsižvelgiant į kiekvieno restorano interjerą, įrengėme pertvaras, kurios atlieka papildomą saugumo užtikrinimo funkciją ir padeda valdyti lankytojų srautus“, – pabrėžia „McDonald’s“ generalinis direktorius Baltijos šalyse Vladimir Janevski. 

„Rūpinamės asmeniniu kiekvieno mūsų darbuotojo tobulėjimu, rengiame įgūdžių gerinimo mokymus taip augindami ateities lyderius ne tik „McDonald‘s“, bet ir visai Lietuvos rinkai“, – priduria V. Janevski.

Restoranų tinklas planuoja investuoti 700 tūkst. eurų į mokymų ir motyvacines programas iki 2023 m. „McDonald’s“ motyvuoja savo komandos narius būti geresniems ir kilti karjeros laiptais. Būdami „McFamily“ šeimos dalimi jie gauna daugybę naudų, tokių kaip lankstus darbo grafikas, puiki komanda, karjeros galimybes ir kt. „McDonald’s“ yra populiarus studentų, sezoninių darbuotojų ar norinčių dirbti ne visu etatu pasirinkimas, nes įmonė siūlo lanksčias darbo valandas ir smagią darbo aplinką.

Aktyvus bendruomenės narys

Jau 18 metų restoranų tinklas aktyviai bendradarbiauja su Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubu ir prisideda prie šios sporto šakos rėmimo. Siekiant įamžinti partnerystę ir šalies krepšinio pasiekimus, Kaune įkurta „McDonald‘s žvaigždžių alėja“, kurioje šiuo metu puikuojasi jau 19 garsių krepšininkų delnų įspaudų.

Ryškiausius įspūdžius augančiai kartai dovanojo tarptautinė programa „Į stadioną – su žvaigžde!”, Lietuvoje įgyvendinama nuo 2008 metų. Šešiems vaikams iš Lietuvos restoranų tinklas suteikė nepamirštamas keliones į Europos ir pasaulio futbolo čempionatus.

Vaikų gydymo bei ugdymo įstaigoms Lietuvoje „McDonald‘s“ kartu su lankytojais nuo 2001 m. yra paaukojęs 326 tūkst. eurų. O kilus Covid-19 pandemijai, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių bei Marijampolės mobilių patikros punktų darbuotojams buvo išdalinta daugiau kaip 7000 pakvietimų pasivaišinti „McDonald‘s“ restoranuose.

V. Janevski taip pat pabrėžia, kad „McDonald‘s“ yra įsipareigojęs saugoti planetą ir užtikrinti tvarumą dabar ir ateityje – iš restoranuose panaudoto aliejaus gaminamas biokuras, o šiais metais plastikiniai šiaudeliai buvo pakeisti į popierinius. Iki 2025 metų „McDonald’s“ lankytojams skirtos pakuotės bus pakeistos ir gaminamos iš perdirbtų medžiagų bei naudojant sertifikuotus atsinaujinančius šaltinius. Siekiama, kad iki 2025 metų visos lankytojų pakuočių atliekos būtų perdirbamos.

Be to, „McDonald’s“ restoranams Lietuvoje šiemet buvo suteiktas sertifikatas, kuris įrodo, kad energijos valdymo sistema įmonėje atitinka ISO 50001 2018 reikalavimus. Tai reiškia, kad verslas nuolat mažina energijos vartojimą, o tuo pačiu ir energijos kaštus bei šiltnamio dujų emisijas.

Ateities investicijos

Iš viso nuo 2007 metų, kai „Premier Capital“ įsigijo licenciją plėtoti veiklą, įmonė Lietuvoje jau investavo 18,6 mln. eurų.

Lietuvoje ir visame Baltijos regione tinklo restoranai nuolat atnaujinami, įgyvendinami plėtros planai. Pernai bendrovės investicijos Lietuvoje siekė beveik 2 mln. eurų, o šiemet – jau per 1 mln. eurų.

V. Janevski atskleidžia, kad iki 2023 metų restoranų tinklas Lietuvoje planuoja 3,5 mln. eurų siekiančias investicijas – ateityje „McDonald‘s” restoranai bus dar modernesni, labiau skaitmenizuoti ir dar arčiau bendruomenių negu šiandien.

Gimtadienio šventė

„McDonald‘s“ gimtadienio Lietuvoje dieną, gegužės 31-ą, išskirtinio dėmesio ir padėkų sulaukė darbuotojai, nes jie yra didžiausias bendrovės turtas.

„Esame paruošę specialią programą ir lankytojams. Ją pradėjome dar gegužės 31 d., kuomet išdalinome 25 tūkst. mėsainių su sūriu kaip staigmeną gimtadienio proga – po tūkstantį už kiekvienus veiklos metus. Ateinančiais vasaros mėnesiais mūsų lankytojų laukia dar daugiau staigmenų“, – atskleidžia V. Janevski. 

Apie „Premier Capital“:

„Premier Capital plc“ yra licencijuota „McDonald‘s“ prekės ženklo plėtotoja Estijoje, Graikijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Maltoje ir Rumunijoje. 2021 m. gegužės mėn. „Premier Capital“ valdė 162 restoranus, įskaitant „McDrive“ ir „McCafe“ paslaugas teikiančias vietas.

„Premier Capital plc“ priklauso „Hili Ventures“ bendrovių grupei, kuri įvairiose rinkose bendradarbiauja su „McDonald‘s“ ir „Apple“ prekių ženklais, taip pat veikia logistikos, inžinerijos, nekilnojamojo turto, technologijų, turizmo ir nuomos srityse. Grupė veikia 10 šalių Vidurio ir Rytų Europoje bei Šiaurės Afrikoje, jos komandą sudaro 9500 žmonių. „Hili Ventures“ didžiuojasi bendradarbiaudama su tokiais partneriais kaip CMA CGM, IBM, „Konecranes“, „Lenovo“, „Microsoft“, NCR, „Peterson“, „Diebold Nixdorf“ ir daugybe kitų pasaulinių prekės ženklų.

Pranešimą paskelbė: Rūta Pastarnokienė, UAB „Fabula ir partneriai“

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)