Finansai

Metai be plastikinių pirkinių maišelių: „Lidl“ ir toliau mažina plastiko kiekį

Lygiai prieš metus „Lidl Lietuva“ plastiko mažinimo kampanijos „Banginio dydžio dėkui“ metu atsisakė vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių. Šis veiksmas lėmė, kad prekybos tinklui per metus pavyko sunaudojamo plastiko kiekį sumažinti daugiau nei 90 tonų. Svoris beveik tolygus sunkiausiam pasaulio žinduoliui – mėlynajam banginiui, į kurio, kaip ir kitų vandens gyvūnų, organizmą, kasdien su maistu patenka ir daug plastiko.

„Nuo pat „Lidl Lietuva“ veiklos šalyje pradžios stengiamės būti socialiai atsakingi visos įmonės mastu ir laikomės „REset Plastic“, tarptautinės „Schwarz“ grupės plastiko mažinimo strategijos, kuri apima plastiko mažinimą, projektavimą, perdirbimą, šalinimą iš aplinkos, inovacijas ir švietimą. Esame užsibrėžę tikslą iki 2025 m. savo prekės ženklų pakuotėms sumažinti plastiko kiekį 20 proc. ir užtikrinti, kad 100 proc. mūsų privačių prekės ženklų pakuočių būtų galima perdirbti“, – sako „Lidl Lietuva“ pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovė Rasa Didjurgytė.

Anot R. Didjurgytės, vien praėjusių metų vasarį prekybos tinkle nebelikus vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, buvo sutaupyta daugiau nei 90 tonų plastiko.

„Šių maišelių atsisakymas yra vienas iš daugelio mūsų vykdomų strategijos žingsnių – tai leido per vienerius metus plastiko kiekį sumažinti daugiau nei 90 tonų. Tikime, kad aplinka, kurioje gyvename, rūpi ne tik mums, bet ir mūsų pirkėjams, tad džiaugiamės, jog jie noriai renkasi aplinkai draugiškesnes alternatyvas, ypač daugkartinius pirkinių maišelius bei daugkartinius maišelius vaisiams ir daržovėms, kuriuos taip pat pristatėme pernai“, – teigia pašnekovė.

Patobulinti vandens buteliukai sutaupo bene 50 tonų plastiko

R. Didjurgytė pažymi, kad nuo praėjusių metų vasario pavyko įgyvendinti ne vieną iniciatyvą, padėjusią sumažinti prekybos tinklo sunaudojamo plastiko kiekį, pavyzdžiui, transformuoti „Saguaro“ vandens buteliukus.

„Mūsų privataus prekės ženklo „Saguaro“ 1,5 l vandens buteliukams yra sunaudojama beveik 18 proc. mažiau plastiko, o 0,5 l talpos buteliams – apie 21 proc. mažiau. Vien šis veiksmas lems, kad kasmet sutaupysime apie 47 tonas plastiko. Itin vertiname faktą, kad šis veiksmas sulaukė palaikymo iš mūsų partnerių, kurių patobulėjusios technologijos leido reikšmingai sumažinti plastiko kiekį, reikalingą vandens buteliukų gamybai“, – sako pašnekovė.

Pasak jos, sunaudojamo plastiko kiekį padėjo sumažinti ir prekybos tinklo privačių prekių ženklų pieno pakuočių patobulinimas – vien dviejų grietinėlės ir grietinės pakuočių transformacija leido sutaupyti dar apie toną plastiko.

Asortimento pakuotės tampa vis draugiškesnės aplinkai

Prekybos tinklo pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovė pratęsia, kad taip pat prekybos tinklo lankytojai gali įsigyti ir įmonės privataus prekės ženklo „W5“ ir „Pure Home by W5“ buitinės chemijos priemonių, kurių buteliai yra gaminami iš perdirbtų medžiagų.

„Pradėjome naudoti iš perdirbto plastiko pagamintus ir toliau perdirbamus „W5“ butelius, taip sutaupydami apie 15 tonų naujo plastiko kasmet. Visų šiuo metu asortimente esančių „Pure Home by W5“, taip pat nemažai kitų „W5“ priemonių buteliukų yra gaminami iš 100 proc. perdirbto plastiko, o tai padeda skatinti žiedinę ekonomiką – taupyti išteklius ir mažinti atliekų kiekius“, – sako R. Didjurgytė.

Ateityje – mažiau mikroplastiko

Pašnekovės teigimu, prekybos tinklas nuolat imasi ir naujų tvarumo tikslų, o vienas iš jų – mikroplastiko atsisakymas kosmetikos ir kūno priežiūros asortimente. „Lidl Lietuva“ turėtų iki 2021 m. pabaigos pakeisti privačių prekių ženklų kosmetikos ir kūno priežiūros priemonių formules, panaikinant pridėtinį mikroplastiką ir taip mažinant jo patekimą į aplinką, vandenynus ir organizmus.

Ši kaip ir kitos „Lidl Lietuva“ priemonės yra „REset Plastic“, tarptautinės „Schwarz“ grupės plastiko mažinimo strategijos, prie kurios yra prisijungęs ir prekybos tinklas, dalis. Strategija apima plastiko mažinimą, projektavimą, perdirbimą, šalinimą iš aplinkos, inovacijas ir švietimą. Ji prisideda prie žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimo, siekiant uždarų medžiagų ciklų.

„REset Plastic“ strategijos veiksniai

REduce. Stengiamės mažinti plastiko kiekius visur, kur įmanoma ir yra tvaru

REdesign. Stengiamės pakuotes kurti tokias, kad jas būtų galima perdirbti, siekiant uždarų medžiagų ciklų

REcycle. Mes renkame, rūšiuojame ir perduodame perdirbimui

REmove. Mes palaikome iniciatyvas dėl plastiko atliekų pašalinimo iš aplinkos

REsearch. Siekdami inovatyvių sprendimų, investuojame į tyrimus ir plėtrą bei šviečiame visuomenę apie perdirbimą ir išteklių taupymą

Pranešimą paskelbė: Eglė Girdauskaitė, UAB „Gravitas Partners“

(Perskaityta per mėnesį: 3, iš jų šiandien: 1.)