Finansai

Nekantraujantys klientai verčia kurjerių tarnybas pasitempti

Greitųjų siuntų tarnybos siekia prisitaikyti prie kintančių vartotojų įpročių. 2018 metų pabaigoje atlikti tyrimai rodo, kad beveik 88 proc. pirkėjų yra pasirengę mokėti papildomai už prekių pristatymą tą pačią dieną, o beveik pusė pirkėjų, renkantis iš kur pirks produktą, nusprendžia pagal prekės pristatymo greitį.

Tokios tendencijos greitųjų siuntų tarnybas verčia investuoti į spartesnį prekių pristatymą. Bendrovės „Venipak“ vadovas Justas Šablinskas teigia, kad „Same Day Delivery“ („tos pačios dienos pristatymas“) yra viena iš esminių jo vadovaujamos bendrovės paslaugų krypčių tiek Lietuvoje, tiek ir kitose Baltijos šalyse.

„2017 ir 2018 metais daug investavome į terminalų plėtrą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje – vien praėjusiais metais atidarėme penkis naujus terminalus Baltijos šalyse, taip pat stipriai išplėtėme „Pick up“ punktų tinklą. Šios naujovės leidžia užtikrinti, kad siunta gali pasiekti adresatą sutartu laiku per vieną dieną ne tik Lietuvoje, bet ir tarp šalių – siunčiant siuntą iš Lietuvos į Estiją ar Latviją“, – sako J. Šablinskas.

„Greitesnis ir lankstesnis prekių pristatymas prekybos įmonėms leidžia susikurti konkurencinį pranašumą. Jeigu prekė tokia pati ir jos kaina beveik nesiskiria, pristatymo laikas yra esminis pranašumas kovoje dėl kliento. Tai ypač pastebime e-komercijos sektoriuje, kur ne maža dalis klientų norėtų prekę gauti dar tą pačią dieną. Klientų poreikiai auga ir prie jų prisitaikę rinkos dalyviai laimi“, – sako J. Šablinskas.

Europos Sąjungoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose atliktas tyrimas rodo, kad net 47 proc. vartotojų apsisprendimą dėl prekės įsigijimo grindžia jos pristatymo greičiu: „Tačiau tai yra tik pradžia, nes prekių pristatymo tempai turės dar greitėti. Tyrimai rodo, kad beveik pusė visų pirkėjų prekes nori gauti per 1 – 3 valandas“.

Šiuo metu visame pasaulyje beveik pusė prekybos įmonių savo klientams sudaro galimybę prekes gauti per vieną dieną, o per artimiausius dvejus metus šis skaičius padidės iki 65 procentų: „Atliktas tyrimas rodo, kad net 25 proc. pirkėjų atsisako pabaigti pirkimą, jeigu nemato greito pristatymo galimybės. Net ir mes patys sulaukiame skambučių, kai klientai klausia, ar negalėtų patys atvažiuoti pasiimti prekių iš sandėlio, nes jam reikia to produkto kuo skubiau“.

Ir toliau investuos į naujoves

Anot „Venipak“ vadovo, norint siuntas pristatyti per vieną dieną, labai svarbus yra kurjerių efektyvumas. Dėl šios priežasties pasaulyje greitųjų siuntų tarnybos investuoja į naujoves.

„Mūsų pačių vienas iš paskutinių inovatyvių produktų, kurį vieni pirmų pasaulyje pristatėme Lietuvos rinkai ir sėkmingai pradėjome naudoti dar 2016-aisiais, yra  „Venipak Drive“. Šis projektas yra paremtas „crowdsourcing“ principu, kurio esmė yra, kad siuntas konkrečiam gavėjui pristato eiliniai, tačiau kruopščiai atrinkti žmonės, bet ne kurjerių tarnybos darbuotojai.  Pastarąjį projektą toliau sėkmingai plėtojame „tos pačios dienos“ pristatymo paslaugai atlikti.

„Nors jaučiame didelį poreikį iš įmonių, tačiau šiuo metu prekės pristatymas tą pačią dieną labiausiai yra paplitęs tarp fizinių pirkėjų, todėl kurjeriai prekes dažniausiai pristatyto vakarais, patogiausiu laiku klientams. „Venipak Drive“ projekto dėka, mes galime efektyviai, greitai  ir lanksčiai pristatyti prekes pirkėjui. Tokiu būdu „Venipak“ paslaugas naudojančios įmonės įgyja konkurencinį pranašumą prieš konkurentus. Dar šiais metais šį projektą ketiname paleisti Latvijoje ir Estijoje“, – sako J. Šablinskas.

„Per kelis metus prie projekto prisijungė daugiau nei 150 žmonių, kurie bent kartą per savaitę pristato siuntas į kaimynų namus ar aplinkinius biurus. Tai mums ypač padeda šventiniu laikotarpiu, kuomet siuntų kiekiai stipriai išauga. Šiais metais planuojame, kad žmonių dalyvaujančių „Venipak Drive“ projekte skaičius išaugs dvigubai“, – sako J. Šablinskas.

Pranešimą paskelbė: Asta Raudonienė, UAB „Venipak Lietuva“

(Perskaityta per mėnesį: 5, iš jų šiandien: 1.)