Finansai

Net 50-čiai senelių padovanojo nemokamų pokalbių telefonu visus metus

„Nenustebkite. Šalia duonos, pieno, mėsos ar šampūno galima „nusipirkti“ (arba padovanoti) pokalbį. Nors vieną. O gal ir visus penkis“, – apie antrojo čekio akciją „Rimi“ prekybos centruose pasakoja „Sidabrinės linijos“ įkūrėjas Marius Čiuželis. Skaičiuojama, jog „Rimi“ pirkėjų šiemet skirta parama jau bent 50-čiai vyresnio amžiaus žmonių užtikrino nemokamus draugystės pokalbius „Sidabrinėje linijoje“ visus metus.

Lapkritį prekybos centro iniciatyva skatino prasmingą pirkimą. Atsiskaitę už prekes „Rimi“ kasose, pirkėjai gaudavo antrą čekį su specialiu numeriu 1405. Nusiuntę juo žinutę su tekstu „1440“ pirkėjai į savo pirkinių krepšelį galėjo „įsidėti“ ir vyresnio amžiaus žmonėms nupirktą draugystės pokalbį „Sidabrinėje linijoje“.

Kita iniciatyva švenčia daugiau nei metus besitęsiančią partnerystę: pirkėjai, grąžinę tarą į „Rimi“ taromatus, sukauptą sumą gali skirti „Sidabrinės linijos“ pašnekovams ir jų pokalbiams. Galvodami apie senelių gerovę, pirkėjai jau paaukojo 42 600 tuščios taros vienetų.

„Pasinaudoję šiomis galimybėmis, „Rimi“ klientai iš viso „Sidabrinei linijai“ skyrė kone 6 000 Eur, taip užtikrindami net 50 vyresnio amžiaus žmonių nenutrūkstamus pokalbius su bendraminčiu visus metus. Tai realus pokytis, tikri žmonės, tikros istorijos ir šypsenos tikros. Kasdien atsakinėdami į skambučius ir organizuodami draugystės pokalbius, jaučiame jų ilgalaikį teigiamą poveikį. Globaliai – tai vienišumo ir socialinės atskirties mažinimas. Tačiau kiekvienam mūsų pašnekovui atskirai – dažnai tai vienas svarbiausių įvykių savaitėje, laukiamiausias susitikimas. Ir visai nesvarbu, kad tik telefonu,“ – sako Marius Čiuželis.

„Gera kurti kartu, kai tame įžvelgiame prasmę. Mūsų ir „Sidabrinės linijos“ požiūriai sutampa, mums itin aktuali vyresnių žmonių įgalinimo tema, tad įvairiais būdais ir veiklomis siekiame atliepti jų poreikius, suprasti ir padėti. Drauge su mumis šiuo keliu žengia ir mūsų pirkėjai, vis aktyviau prisidėdami prie geresnės, laimingesnės visuomenės bei jos stiprinimo“, – sako Renata Keršienė, „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė.

Apie „Sidabrinę liniją“

„Sidabrinė linija“ yra nemokama draugystės pokalbių ir emocinės pagalbos linija vyresnio amžiaus žmonėms. Linija siūlo galimybę turėti telefoninį draugą, su kuriuo galima reguliariai kalbėtis įvairiausiomis temomis, aptarti aktualijas ar tiesiog pasišnekučiuoti.

„Sidabrinėje linijoje“ bendraujančių senolių skaičius artėja prie 3 300. Nuo veiklos pradžios 2016 metais „Sidabrinėje linijoje“ įvyko per 63 000 pokalbių, trukusių daugiau nei 22 000 valandų. Tai geriausias mūsų kuriamo poveikio – vienišumo mažinimo – įrodymas.

Iš pašnekovų lūpų

„Žmonės nežino, jie net neįsivaizduoja, kaip senatvėje gali pasikeisti gyvenimas. Prieš tai turi vyrą, šeimą, darbą, sukiesi namuose, nuvažiuoji į sodybą tėviškėje, lipdai, dalyvauji keramikos parodose, o dabar – tik viena ir viena, dieną naktį… Ačiū jums labai labai, kad tokie esate“, – sako „Sidabrinės linijos“ pašnekovė ponia Elena iš Vilniaus raj.

„Aš labai patenkinta savo pašnekove. Lyg kalbėtume viena kalba. Užvakar kalbėjomės, bet aš ir vėl noriu su ja kalbėtis, taip viskas atitiko, lyg seserys būtume“, – taip draugystės pokalbiais džiaugiasi ponia Valda iš Kauno.

„Žinau, kad penktadienį vakare skambins „Sidabrinė linija“, tai laukiu. Man patinka tai, kad esame nepažįstami ir niekada nesusitiksim, todėl galiu atvirai išsipasakoti asmenines bėdas“, – savo patirtimi dalinasi ponas Gintautas iš Kalvarijos.

Pranešimą paskelbė: Marius Čiuželis, M. Čiuželio labdaros ir paramos fondas
Net 50-čiai senelių padovanojo nemokamų pokalbių telefonu visus metus

(Perskaityta per mėnesį: 20, iš jų šiandien: 1.)