Finansai

„Novaturo“ grupės 2023 m. pirmojo ketvirčio rezultatai: stabilus augimas, atnaujinta teigiama finansinė prognozė

Baltijos šalių turizmo rinkos lyderė „Novaturo“ grupė pirmąjį šių metų ketvirtį fiksuoja užtikrintą augimą – tai vienas geriausių ketvirčių visoje įmonės istorijoje. Diversifikuota ir plačiausia regione krypčių programa bei efektyvus kaštų valdymas leidžia atnaujinti ir finansinę prognozę 2023 m. Metų pradžioje skelbta numatoma  3-5 mln. eurų EBITDA koreguojama į 4-6 mln. eurų prognozę.

Per pirmąjį ketvirtį  bendrovė sugeneravo 39,6 mln. eurų pajamų, o tai yra 35 proc. daugiau nei pernai šiuo laikotarpiu. Aptarnauta iš viso 38,1 tūkst. keliautojų – 4.6 proc. daugiau nei 2022 m. Bendrovės EBITDA rodiklis buvo teigiamas ir siekė 2.6 mln. eurų, kai tuo tarpu praėjusių metų pirmąjį ketvirtį buvo neigiamas ir siekė -96 tūkst. eurų.  

„Solidūs pirmojo ketvirčio rezultatai suteikia tvirtą pagrindą prognozuoti tolimesnius rezultatus. Šiuo metu esame pardavę daugiau nei 56 proc. visos šių metų programos, o išankstinių žiemos kelionių pardavimai beveik trigubai didesni nei pernai. Įvertindami sėkmingus pirmų trijų mėnesių rodiklius, grupės metinę finansinę prognozę peržiūrėjome ir pagerinome. Numatome 4-6 mln. eurų EBITDA bei 2-4 mln. eurų grynąjį pelną. Šį didėjimą planuojame užtikrinti siūlydami klientams subalansuotą programą, platų krypčių asortimentą ir toliau efektyviai valdydami kaštus, ką pavyko pasiekti ir pirmąjį ketvirtį“, – sako Vitalij Rakovski, „Novaturo“ grupės vadovas.  

Konkurencinis pranašumas – diversifikuota programa ir pardavimų kanalai

Įmonė dalinasi, kad sėkmingus pirmojo ketvirčio rezultatus nulėmė ir operatyvus reagavimas į realius keliautojų poreikius. 

„Viena didžiausių mūsų įmonių grupės stiprybių yra kelionių krypčių diversifikavimas. Tai ir svarbus konkurencinis pranašumas, nes kiti rinkos žaidėjai, taip pat ir naujai ateinantys, dažniausiai siūlo patikrintus turizmo produktus, kuriuose yra ir didžiausia konkurencija. Tuo tarpu mes atnaujiname savo programą pagal paklausos tendencijas, siūlome naujas kryptis, tad drąsiai galime sakyti, kad prisidedame prie keliautojų Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje keliavimo įpročių formavimo, ne tik poreikių patenkinimo. Tokiu būdu ne tik geriname įmonės pelningumą bet ir iš esmės plečiame galimybes pažinti naujas ar dar nelankytas kryptis“, – komentuoja V. Rakovski.

Pirmąjį šių metų ketvirtį išaugusius pardavimus bendrovė fiksuoja ir savo e. komercijos kanale.  Unikalių lankytojų skaičius „Novaturo“ tinklapyje praėjusiais metais pirmąjį ketvirtį buvo virš 900 tūkst., o šiais metais tuo pačiu laikotarpiu virš 1,1 mln. – tai reiškia, kad lankytojų skaičius šiemet apie 26 proc. didesnis. Pardavimų skaičius išaugo virš 16 proc., lyginant su praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu. Be to, jau netrukus bendrovė pristatys atnaujintą internetinę svetainę, kurioje bus pasiūlyta įvairių naujų funkcionalumų, o klientai keliones įsigys dar paprasčiau ir greičiau.

Balandį bendrovė pradėjo išankstinius kitos žiemos sezono pardavimus, o gegužę paskelbė pilną programą. Pristatytos naujos kryptys Jordanija, Vietnamas, be to, populiarias slidinėjimo kryptis Italijoje, Prancūzijoje „Novaturas“ papildė ir Zalcburgu Austrijoje. Atsižvelgdama į augantį keliautojų susidomėjimą egzotinėmis šalimis, bendrovė išplėtė vietų ir krypčių pasiūlą jose, pasiūlydama 12 tolimųjų šalių.

Keliautojai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos kitos žiemos sezonui iš viso gali rinktis iš 22-ų skirtingų krypčių, 19-oje šalių. Vis ryškėjanti išankstinio atostogų planavimo tendencija suteikia užtikrintumo –  išankstinių žiemos pardavimų programoje bendrovė numato bent 15 proc. didesnę vietų pasiūlą.

Nauja veiklos strategija

Šį pavasarį „Novaturo“ grupė pristatė naują veiklos strategiją 2023-2025 metams ir išsikėlė ambicingus tikslus stiprinti savo lyderystę regione. Bendrovė koncentruosis į keturias pagrindines sritis – technologinę pažangą, keliautojų patirties ir pasirinkimo galimybių gerinimą, tvaresnes keliones bei darbuotojų įsitraukimą. 

Naujoji strategija nubrėžia prioritetus sukurti daugiau vertės keliautojams, darbuotojams, partneriams ir akcininkams.

Bendrovė investuoja į populiarėjančią tendenciją – darbostogas

Vienas išskirtinesnių pasiekimų – balandį „Tesonet“ akseleratorius („Nord Security“, „Oxylabs“, „Surfshark“, „CyberCare“) kartu su kelionių organizatoriais „AirGuru“ ir „Novaturu“ įgyvendino didžiausios apimties grupinę darbostogų kelionę Lietuvos turizmo istorijoje. Užsakomaisiais „Novaturo“ reisais skraidinta beveik 2,5 tūkst. keleivių.   

Tarp prioritetų – ir rizikų valdymas 

Vadovaudamasi lyderiaujančių oro bendrovių gerosiomis praktikomis, išvestinėmis finansinėmis priemonėmis nuo aviacinio kuro ir valiutos kurso svyravimų „Novaturo“ grupė šiuo metu yra apdraudusi didžiąją dalį visų parduotų vasaros programos pardavimų. Tokiu būdu bendrovė ne tik siekia užtikrinti tvarius finansinius rezultatus, bet ir maksimaliai sumažinti rizikas savo klientams.

Be to, pirmąjį ketvirtį fiksuodama ryškiai išaugusią Egipto pasiūlą, bendrovė dalį skrydžių konsolidavo su kitais rinkos dalyviais. Tai padėjo suvaldyti vietų užpildymo rizikas ir lėmė gerus pelningumo rodiklius.  

Siekiama proaktyviai valdyti ir kitas galimas rizikas metų eigoje. Trečiasis ketvirtis tradiciškai yra žemesnio aktyvumo periodas turizmo industrijoje, todėl siekdama tvarių rezultatų dalį skrydžių bendrovė planuoja konsoliduoti su kitais rinkos dalyviais.

„Novaturo“ grupės 2023 m. pirmojo ketvirčio veiklos rezultatai:

Finansiniai rodikliai

2023 m. I ketvirtis

2022 m. I ketvirtis

2021 m. I ketvirtis

Pajamos 

39 602

29 254

5 571

Bendrasis pelnas 

6 244

2 746

1 617

EBITDA 

2 641

-96

615

Grynasis pelnas (nuostolis) 

2 260

-505

191

Apie įmonę

AB „Novaturo“ grupė yra didžiausias kelionių organizatorius Baltijos šalyse, siūlantis vasaros ir žiemos atostogų paketus lėktuvu daugiau kaip 30 krypčių visame pasaulyje bei daugiau nei 100 pažintinių kelionių maršrutų. 

Pranešimą paskelbė: Akvilė Sabaliauskaitė, Integrity PR

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)