Finansai

,,Omniva LT“ kalėdinė kampanija pasiteisino: idėją padiktavo vertybės ir vartotojų įpročiai

Didžiąsias metų šventes įprastai lydi įmonių reklaminės kampanijos, bet kiek iš jų sėkmingos? Bendrovės „Omniva LT“ pavyzdys rodo, kad šventinė komunikacija pasiteisina – ją teigiamai apklausose įvertino respondentai iš visų Baltijos šalių. Viena pirmųjų rinkoje kalėdinę kampaniją pradėjusi bendrovė pasirinko šūkį „modernus kalėdinio džiaugsmo pristatymas“, o kampanijos akcentu tapo Kalėdų Senelį primenantis darbuotojas.

Video reklama: https://youtu.be/P67u-HSdPQE

Kampanijos vizualai: https://we.tl/t-KvdeHUUdA8

Remiantis rinkos tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta apklausa*, trečdalis Lietuvos gyventojų pastebėjo kampaniją. Gerai bei labai gerai ją įvertino 65 proc. apklaustųjų ir panašiai tiek pat (61 proc.) prisipažįsta, kad reklama juos paskatino naudotis paslauga.

Kalėdų Senelio misija

„Omniva” grupės rinkodaros vadovas Vadimas Komarskis sako, kad kalėdinės kampanijos idėją padiktavo bendrovės vertybės ir misija – pristatyti džiaugsmą, kad kiekviena diena primintų Kalėdas. Todėl kampanijos akcentu buvo pasirinktas Kalėdų Senelį primenantis bendrovės darbuotojas Krisas (vardas kildinamas iš angliško Kalėdų pavadinimo Christmas), kuris kasdienybę paverčia švente.

„Mūsų auditorija ir iš ankstesnių kampanijų prisimena, kad visa įmonės komanda vadovaujasi džiaugsmo filosofija. Džiaugsmą siuntose pristatome ištisus metus, tad ir pastarojoje kampanijoje nuosekliai išlaikyta džiaugsmo tema. Šia kampanija norėjome ir toliau dalintis savo vertybėmis. Esame komanda, kurios susitelkimas ir komandiškumas yra ypač matomi paskutiniais metų mėnesiais, kai išauga el. prekybos mastai ir vieni kitiems pradedame siųsti kalėdines dovanas. Būtent šiuo laikotarpiu žmonės pirmą kartą atranda mus ir pasiryžta išbandyti mūsų paslaugas. Todėl nors ir ženkliai išauga darbų apimtys, norėjome priminti, kad mums kiekviena siunta ir klientas yra ypatingi ne tik per šventes, o kasdien“, – apie kampanijos detales kalba Vadimas Komarskis.

Kampanijos šūkiu „modernus kalėdinio džiaugsmo pristatymas“, pasak V. Komarskio, buvo siekiama pagerbti ilgametes tradicijas ir tuo pačiu priminti apie šiuolaikinę technologinę pažangą.

Tinkamai parinktas startas ir kanalai

Pasak V. Komarskio, didžiausią paštomatų tinklą Baltijos šalyse valdanti bendrovė „Omniva“ Lietuvoje per metus aptarnauja apie 1,2 mln. unikalių vartotojų. Pažinti vartotojų įpročiai leido tinkamai suplanuoti šventinę kampaniją, išsiskirti rinkoje bei pasiekti puikių rezultatų.

„Atsižvelgiant į skirtingus auditorijos vartojimo įpročius, kampanijai buvo pasirinkti skirtingi kanalai – televizija, lauko stendai, internetas, socialiniai tinklai ir kino teatrai. Po kampanijos vykdyta apklausa parodė, kad reklamą, kaip ir planuota, skirtinguose kanaluose pagal vartojimo įpročius geriausiai pastebėjo tam priskirtos tikslinės auditorijos. Geriausiai šventines reklamas įvertino Lietuvos auditorija, itin pozityviai atsiliepė jaunimas – dešimtukus reklamai daugiausiai skyrė 25-34 metų auditorija“, – nurodo Vadimas Komarskis.

Pasak rinkodaros eksperto, vienas iš sėkmingos kampanijos elementų buvo tinkamai parinktas laikas. Reklamos kampanija startavo dar lapkričio mėnesį, tad „Omniva LT“ vieni pirmųjų televizijos eteryje pristatė kalėdinę nuotaiką. Tai, pasak V. Komarskio, padėjo įmonei išsiskirti.

„Norėjome padovanoti gerą emociją dar prieš prasidedant kalėdiniam šurmuliui. Iš atliktos vartotojų apklausos matome, kad auditorija vertina mūsų pasirinktą kryptį. Na, o kai televizijos eteris jau buvo užpildytas ir kitų kalėdinėmis reklamomis, mes perkėlėme džiaugsmo dalybas į realų gyvenimą“, – pasakoja Vadimas Komarskis.

Kelionė į Laplandiją

Skatindama klientus nepavėluoti su šventiniais siuntiniais, „Omniva“ Lietuvoje ir Estijoje tęsė kalėdinę komunikaciją ir inicijavo paštomatų žaidimą kelionėms į Laplandiją laimėti.

„Kelių metų patirtis parodė, kad klientai vangiai varžosi, kas greičiau atbėgs atsiimti siuntą, kai jau ir taip laikas spaudžia. Todėl skatinome žmones tiesiog aktyviau naudotis paslauga dar prieš patį šventinį piką. Kuo anksčiau ir daugiau siuntų išsiuntei, tuo daugiau turėjai galimybių laimėti“, – sakė Vadimas Komarskis, pasidžiaugęs, kad keliones į Laplandiją laimėjo klientės iš Marijampolės ir Estijos Viimsi miesto.

Šventiniu laikotarpiu „Omniva LT“ skaičiuoja apie 30 proc. išaugančius siuntų srautus ir pastebi, kad klientų švietimas ir komunikacija nepalikti dovanų siuntimo paskutinei minutei duoda rezultatų. Pavyzdžiui, paskutinėmis metų savaitėmis buvo galima stebėti gana tolygiai augančius siuntų srautus, kuriuos nulėmė efektyviai prieš šventes dešimtimis naujų paštomatų ir tūkstančiais naujų skyrelių praplėstas tinklas. Per „karščiausią“ savaitę, pasak Vadimo Komarskio, logistikos centre buvo išskirstyta tiek siuntų, kad po vieną gautų kiekvienas Kauno ir Alytaus gyventojas.

Bendrovė „Omniva LT“ valdo didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje, kurį šiuo metu sudaro 498 paštomatų su daugiau nei 64 tūkst. siuntų skyrelių. Bendrovė sukūrė pirmąją lietuvišką išorinę prekių grąžinimo paslaugą. „Omniva LT“ priklauso tarptautinei įmonių grupei „Omniva“, kurią valdo Estijos paštas – AB „Eesti Post“.

*Rinkos tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta reprezentatyvi tiesioginė apklausa Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, 2023 m. lapkričio 27 – gruodžio 3 dienomis (N=500).

Pranešimą paskelbė: Vytautas Lukaševičius, Integrity PR, UAB

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)