Finansai

Paklauskite draugo, kaip jis laikosi – tuo pačiu paremsite ir vienišus senolius

Paklauskite draugo, kaip jis laikosi – vien už tai bus skirtas 1 euras vienišiems senjorams, o jums patiems tai nieko nekainuos. Tokią socialinę akciją, siekiant atkreipti dėmesį į pandemijos metu ypač aktualią vienišumo problemą, skelbia Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“. Visą savaitę, vasario 15-19 dienomis, prisidėti prie akcijos ir paremti senolius gali kiekvienas, besinaudojantis „Instagram“ socialiniu tinklu: tereikia savo profilyje užduoti šį vieną klausimą draugui, pažymėti jį ir lietuviškąją „Bolt“ paskyrą, kurioje detaliai skelbiamos šios akcijos taisyklės.

Už vieną tokią žinutę įmonė skirs po 1 eurą paramos. O visą surinktą sumą „Bolt“ dar ir padvigubins – ją perves senjorų vienišumo problemas sprendžiančiai „Sidabrinei linijai“.

„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius sako, kad „Bolt“, kaip socialiai atsakinga įmonė, šįkart paramą nusprendė skirti „Sidabrinę linijai“ – ši parama, ypač pandemijos metu, senoliams yra gyvybiškai svarbi.

„Karantino metu po vieną gyvenantys žmonės jaučiasi dar vienišesni, jiems trūksta vienas kito dėmesio ir tiesiog paprasto pokalbio. Pastebime, kad šiuo metu pavežėjai tampa išklausytojais ir vienais iš tų nedaugelio žmonių, su kuriais dar pabendraujama gyvai. Senjorams, kuriems karantino metu rekomenduojama niekur neiti iš namų, tų pokalbių dar labiau trūksta, tad kviečiame žmonės susitelkti ir drauge padėti tiems, kuriems šiuo metu mūsų pagalbos reikia labiausiai“, – sako A. Pacevičius.

Senjorų, ieškančių emocinio ryšio – dvigubai daugiau

Skaičiuojama, kad Lietuvoje kas trečias vyresnis nei 65-erių metų žmogus gyvena vienas, todėl kiekvienas pašnekesys, ypač karantino metu, jiems tampa nedidele švente. „Turime porų, kurios susiskambinusios kartu dainuoja, diskutuoja apie kasdienes akimirkas, taip pat kalbasi apie svarbius, skaudžius gyvenimiškus įvykius. Pokalbio metu žmonės dalijasi džiaugsmais, rūpesčiais, patirtimi, tokiu būdu pajunta, kad jie rūpi, nėra vieniši. Visiems mums reikia bendravimo, nesvarbu, kiek mums metų bebūtų“, – sako „Sidabrinės linijos“ komunikacijos vadovė Giedrė Rutkauskaitė.

Nevyriausybinės organizacijos, telkiančios savanorius ir kviečiančios bendrauti su vyresnio amžiaus žmonėmis, atstovė sako, kad per pandemiją pašnekesio ieškančių senjorų Lietuvoje ženkliai išaugo. O pokalbių trukmė tampa vis ilgesnė.

„Pandemija pagilino visuomenėje esančius skaudulius. Viena vertus, ėmėme daugiau kalbėti apie emocinę sveikatą. Kita vertus, tų, kurie skambina prašydami pagalbos, patarimo, kurie nori būti išklausyti, pandemijos metu padvigubėjo”– dalijasi „Sidabrinės linijos“ atstovė.

Organizacija siekia padėti kuo daugiau vienišų žmonių, todėl kviečia vaikus, anūkus, kaimynus ir visus, kurie pažįsta vienišų senolių, papasakoti jiems apie šią galimybę – paskambinti nemokamu numeriu 8 800 800 20,  paskatinti tai padaryti savo artimuosius, kaimynus ar draugus, nes šiltas, nuoširdus pokalbis – galbūt kaip tik tai, ko jiems šiuo metu labiausiai reikia.

G. Rutkauskaitė džiaugiasi, kad visuomenė darosi vis empatiškesnė ir dažniau atsigręžia į vyresnio amžiaus žmones. Ir patys senjorai, atradę pokalbiams skirtą skambučių liniją, kartais patys tampa emocinės paramos teikėjais. Vyriausiai savanorei – jau 87-eri. „Turime puikių istorijų, kai padėti vienišiems savanoriškai pasiryžta žmogus, kuris pagal amžių pats galėtų būti pašnekovas. Bet jis jaučiasi laimingas, visko turintis, dar daug ką galintis nuveikti, tad yra labiau linkęs pagelbėti kitiems, siekia įprasminti savo laiką. Šiuo metu net 4 mūsų savanoriai yra sulaukę 80-ies ir daugiau metų“, – sako G. Rutkauskaitė.

Pasidalijimas žinute „Instagram“ užtikrins paramą ir skatins bendrauti

Pokalbių telefonu poreikiui augant, didėja organizacinių iššūkių. Todėl pavėžėjimo platformos parama bus skiriama sklandesniam veiklos organizavimui. „Bendri projektai su verslu padeda pasiekti daugiau žmonių, nes drauge galime ne tik mažinti vienišumo statistiką šalyje, bet ir iš esmės pakeisti konkrečių žmonių gyvenimą, suteikti jiems vilties ir noro sulaukti rytojaus“, – neabejoja G. Rutkauskaitė.

A. Pacevičius viliasi, kad ši akcija socialinių tinklų naudotojus paskatins ir pačius prisiminti seniai matytus draugus, užmegzti su jais pokalbį.

„Akivaizdu, kad bendravimo trūkumą jaučia ne tik senoliai. Socialiniuose tinkluose užduotas klausimas „kaip laikaisi?“ gali inicijuoti dialogą, nuoširdžius pokalbius su seniai matytais bičiuliais apie tai, kas šiuo metu neramina, prisiminti smagias kartu praleistas akimirkas. Kažkam tai gali būti netikėtas, tačiau itin reikšmingas dėmesys“, – sako A. Pacevičius.

Apie „Bolt“ 

„Bolt“ – Europoje lyderiaujanti susisiekimo platforma, kurios pagrindinis tikslas – įperkamas, patogesnis ir patikimesnis keliavimas mieste. Kompanijos teikiamų paslaugų sąraše – pavėžėjimas ir mikromobilumą gerinantys elektriniai paspirtukai bei dviračiai, maisto į namus ir siuntų pristatymas. „Bolt“  paslaugomis  šiuo metu naudojasi daugiau nei 50 mln. klientų 40 šalių Europoje ir Afrikoje. Įmonė veikia pagal „Žaliąjį planą“ ir yra įsipareigojusi mažinti savo automobilių paliekamą ekologinį pėdsaką, tad kiekviena kelionė su „Bolt“ – draugiška aplinkai. Elektrinių paspirtukų nuomos paslaugas „Bolt“ teikia penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

(Perskaityta per mėnesį: 7, iš jų šiandien: 1.)