Finansai

Paskui saulės elektrinių bumą ir apyvartų šuolius – platėjantys veiklos horizontai

Individualių saulės elektrinių montavimo verslą tik nuo 2019 metų pradėjusi UAB „Veesla“ – ant spartaus augimo bangos. 2022 metais įmonės apyvarta augo net 4 kartus, palyginti su 2021 m. Tai paskatino dar didesnes investicijas į didėjantį prekių ir paslaugų krepšelį, ir jau šiandien bendrovė save pozicionuoja rinkoje kaip įvairius atsinaujinančios energetikos sprendimus siūlanti kompanija.

„Mūsų verslas startavo 2019 metų viduryje, o jau 2020 metais pasiekėme 1 milijono eurų apyvartą. Dar kitais metais šį rodiklį pavyko padidinti 1,75 karto, tuo tarpu pernai, palyginti su užpernai, augome net 4 kartus. Pirmieji metai, kaip ir daugeliui verslų, pareikalavo investicijų tiek į gebėjimų vystymą, tiek į įrangą ir technologinius procesus. Tačiau 2022 metus pasitikome su stipriu žmogiškuoju kapitalu, techniniu know-how, todėl ir galime pasigirti itin gerais rezultatais“, – pasakoja Evaldas Jakubavičius, „Veesla“ komercijos vadovas.

Praėjusiais metais bendrovė sumontavo šiek tiek daugiau nei 900 saulės elektrinių, o šiemet planuoja įrengti apie 1,5 tūkst. saulės elektrinių. Be to, jau trečius metus iš eilės ši veikla bendrovei nebėra vienintelė.

„Savo prekių ir paslaugų portfelį pradėjome plėtoti 2020 metų pabaigoje, pamatę, jog vis daugiau mūsų klientų įsirengę saulės elektrinę įsigyja ir elektromobilį. Be to, dirbdami saulės elektrinių sektoriuje, pastebėjome, jog kai kurie gamintojai siūlo sprendimus, leidžiančius savo jėgainėje pagamintą saulės energiją išmaniau panaudoti elektromobilio baterijai įkrauti. Nieko nelaukdami reagavome į savo klientų poreikį ir technologinį potencialą rinkoje. Didysis mūsų proveržis įvyko praėjusių metų antroje pusėje. Tuo metu ne tik  praplėtėme elektromobilių įkrovimo stotelių asortimentą, bet įkūrėme įmonėje šildymo sprendimų padalinį, pradėjome teikti saulės elektrinių priežiūros bei aptarnavimo paslaugas“, – pasakoja E. Jakubavičius.

Pasak „Veesla“ komercijos vadovo, šiuo metu įmonės misija yra sutvarkyti visą kliento namų energetikos ūkį, įskaitant šildymo-vėdinimo spendimus, ir paruošti jį ateities aktualijoms. Ši ambicija ir realios bendrovėje įvykusios permainos paskatino inicijuoti ir dar palyginti naujo kompanijos logotipo pokyčius.

„Pasakodami savo verslo istoriją, pabrėžiame, kad pradėjome nuo nulio. Tai norėjome užkoduoti ir savo pavadinimu. „Veesla“ prekių ženklas buvo išrinktas tarsi baltas popieriaus lapas, nekeliantis jokių asociacijų. Pavadinimui prasmę savo darbais ir idėjomis turėjome suteikti mes. Išlieka ir stiprėja siekis, kad žodis „Veesla“ daugeliui asocijuotųsi su tvarios energijos gamyba ir išmaniu jos naudojimu. Logotipą atnaujinome, kad jis geriau atspindėtų mūsų įmonės veiklas bei vertybes. Buvo pasirinktas spalvų perėjimas, simbolizuojantis energijos tėkmę, permainas ir mūsų transformaciją, be to, buvo panaudota ir raudona spalva, tinkanti tiek saulei, tiek ir šilumai nusakyti“, – aiškina E. Jakubavičius.

Kompanijos sėkmę pirmaisiais matais jis grindžia ne vien dideliu saulės elektrinių poreikiu rinkoje, bet ir paslauga, padedant gauti klientams valstybės paramą.

„Tuo metu importuodavome saulės elektrinių įrangą, komponentus – projektuodavome bei montuodavome saulės elektrines. Jau pradžioje matėme, kad klientams svarbu, jog saulės elektrinės įrengimo procesas vyktų kuo paprasčiau, todėl padėdavome klientams užpildyti ESO sąlygas bei APVA paramą. Dėl to sulaukėme puikių įvertinimų, jie pas mus atvesdavo vis daugiau naujų klientų. Be to, auganti mūsų patirtis lėmė, kad tarp jų vis dažniau pasitaikydavo verslo atstovų“, – atkreipia dėmesį „Veesla“ komercijos vadovas.

Šiuo metu saulės elektrinių įrengimas siekia apie 65 proc. įmonės apyvartos, dar 20 proc. sudaro šilumos siurblių oras-vanduo ir oras-oras įrengimas, likę 15 proc. siejami su elektromobilių įkrovimo stotelių ir saulės elektrinių įrangos bei komponentų pardavimais. Šiuo metu kompanijos personalą sudaro 63 darbuotojai – palyginti su 2021 metais, kai jų buvo 17, šis skaičius išaugo daugiau nei 3 kartus.

„Esame įsitikinę, jog energetika užims vis svarbesnę dalį kiekvieno žmogaus gyvenime, o patys žmonės taps energetiškai sąmoningesni. Pasaulis siekia vis daugiau elektros energijos pasigaminti iš atsinaujinančių elektros energijos šaltinių. Kadangi mūsų šalyje yra itin palankios sąlygos saulės elektrinių plėtrai, šią sritį vertiname kaip turinčią didelį potencialą. Be to, itin svarbūs tampa energijos kaupimo ir vartojimo įrenginiai. Jų reikšmė tikrai išaugs, kuomet esant energijos kainų nestabilumams vartotojai galės sukaupti pigios elektros generacijų šuolių metu ar net užsidirbti iš elektros tarifų skirtumų. Taip pat didelę reikšmę ateityje gali turėti vandenilio gamyba bei energijos kaupimas šiluminiu pavidalu požeminėse talpyklose“, – įžvalgomis apie energetikos sektoriaus ateitį dalijasi E. Jakubavičius.

Pranešimą paskelbė: Monika Kubiliūtė, UAB IC BALTIC
Paskui saulės elektrinių bumą ir apyvartų šuolius – platėjantys veiklos horizontai

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)