Finansai

Pokyčiai „Kėdainių konservų fabrike“ – plėtra į Afriką ir naujas kategorijas

Įmonė „Kėdainių konservų fabrikas“ keičia strateginę kryptį ir planuoja plėtrą naujose rinkose –  ketina tapti lyderiais ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, daugiaueksportuoti į  Afriką.  Įmonės planuose dvigubai padidėjęs gamybos našumas. Iš pagrindų atnaujinta įmonės vadovybė, anot „Vikondos“kuriai priklauso „Kėdainių konservų fabrikas“, generalinio direktoriaus Mindaugo Snarskio, rodo, kad bendrovė išaugo savo seną rūbą ir yra pasiruošusi esminiams pokyčiams.

„Kėdainių konservų fabrike“ jau dirba naujas generalinis direktorius, prekybos direktorius ir rinkodaros vadovas, kurie iš esmės keičia įmonės kryptį ir strateginius tikslus.  

„Dabar daugelyje kategorijų mes esame lyderiai Lietuvos rinkoje. Tačiau mes pakeitėme savo namų rinkos apibrėžimą ir nuo šiol mums namų rinka yra ne tik Lietuva, bet ir visos Baltijos šalys – siekiame ir ten tapti lyderiais. Norėtumėme išauginti eksportą į Latviją ir Estiją ne mažiau nei 50 proc. per metus – tai mūsų artimiausiuose planuose“, – sako „Vikondos“ generalinis direktorius M. Snarskis.

Anot koncerno vadovo, „Kėdainių konservų fabrikas“ šiemet mini savo veiklos 75 metų sukaktį, kuri tapo simboliniu atspirties tašku esminiams įmonės pokyčiams. Nors šių metų pirmojo pusmečio bendrovės apyvarta viršijo 11 mln. EUR ir paaugo 12 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, dabar ant įmonės stalo – dar ambicingesni tikslai.

„Kai 1944 m. bendrovė įsikūrė, laisvosios rinkos sąlygos neegzistavo, todėl fabriko tikslas buvo gaminti maisto produktus ir maitinti žmones. Natūralu, kad šiandien rinkos situacija visiškai kita – mes privalome ne tik maitinti, mes turime suteikti didesnę vertę – produktą, kuris atitiktų sveikos gyvensenos, augančio gyvenimo tempo ir kitus vartotojų keliamus reikalavimus“, – teigia M. Snarskis.

Eksportuos į Afriką

Artimiausiuose įmonės planuose – ženkliai augintieksporto apimtis už Europos ribų. Šiuo metu įmonės eksportas sudaro apie 25 proc. apyvartos, tačiau jis didžiąja dalimi yra etninis – tai tokios šalys, kur gyvena didelės lietuvių bendruomenės:  Jungtinė karalystė, JAV, Airija. Tačiau bendrovė ketina plėsti rinkų geografiją. Šiuo metu pagrindinis taikinys – Afrika.

„Nusitaikėme į augančias rinkas, pirmoji iš jų – Afrika. Nors tai rizikinga rinka, tačiau mes jau turime pirmuosius susitarimus su būsimais partneriais. Tačiau mūsų planuose – ne tik egzotinės šalys, dar turime neišnaudoto potencialo ir Europoje, kur bandysime stipriau įsitvirtinti. Čia turime didelę konkurentę – Lenkiją, kuri yra  tikrai efektyvi ir turi didesnių našumų, bet mes turėsime galimybę konkuruoti dėl savo kokybinių rodiklių“, – sako „Vikondos“ vadovas.

Snarskis tikina, kad Baltijos šalyse didžiausias potencialas matomas konservuotų sriubų ir pietų patiekalų kategorijoje. Tačiau kitose Europos šalyse paklausa eksportui skiriasi. Nors teoriškai atrodo, kad konservuotas maistas – palankus eksportui dėl ilgo galiojimo laiko, kita vertus, tenka konkuruoti su rinkomis, kur per metus užauga ne vienas šviežių daržovių derlius. Todėl skiriasi tiek savikainos, tiek ir masto ekonomika, o tai apsunkina eksporto sąlygas.

1,5 mln. investicijos majonezų gamybai

Majonezas – tai produktas, kurio eksportui įmonėje matomas didžiausias potencialas. Praeitų metų pabaigoje „Kėdainių konservų fabrikas“ baigė įrengti naują itin modernų majonezų ir padažų gamybos padalinį, į kurį investavo 1,5 mln. eurų. Per valandą nauja linija leidžia pagaminti ir išpilstyti iki 6 000 vienetų produkto arba iki 18tūkst. tonų per metus – kelis kartus daugiau nei bendrovė gamindavo iki šiol. Be to, įmonė galės gaminti majonezą, kurio pakuotės transportavimui ir laikymui prekybos vietose nebūtina žema šaldytuvų temperatūra.

„Pasaulio rinkose majonezas transportuojamas ir parduodamas kambario temperatūroje, o ne šaldytuve, kaip įprasta pas mus. Naujoji linija leidžia sukurti tokius gaminius, tad galimybė gaminti klientų poreikius atitinkančius produktus leis dar reikšmingiau padidinti eksportuojamų produktų kiekį. Be to, šiuo metu laukiame aukščiausio tarptautinio BRC FOOD maisto standarto sertifikato įvertinimo, kuris taip pat padidins mūsų galimybes“ – teigia „Vikondos“ vadovas.

Anot M. Snarskio, ateityje šios kategorijos produktų planuojama parduoti daugiau ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje. Nors čia šiandien majonezų ir pomidorų padažų kategorijos mažmeninėje prekyboje krenta, tačiau stebimas B2B sektoriaus pardavimų augimas. Šiuo metu iki 7 proc. įmonės produkcijos sudaroB2B pardavimai, tačiau šią sritį ateityje planuojama stiprinti.

Edukuos vartotoją

Snarskis priduria, kad artimiausiu metu įmonėje bus orientuojamasi ne tik į naujus produktus ir receptūrą, bet ir esamų produktų atnaujinimą. Vienas iš jų – sriubos. Šių metų pirmojo pusmečio rezultatai rodo beveik 13 proc. šių produktų pardavimų augimą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

„Didėjantis gyvenimo tempas lemia, kad vartotojas skuba ir dažnai ieško jau paruošto vartoti maisto. Tačiau jis privalo būti kokybiškas, priminti ruoštą namuose. Mes tokių gaminių turime – tai sriubos, kurios turi puikias receptūras ir yra paruoštos vartoti, tačiau šiandien jų potencialas – neišnaudotas. Ir nors tokių produktų paklausa rinkoje auga, mums dar reikia edukuoti vartotoją, pasirinkus tinkamą žinutę, kad jis pamatytų skaidrią sudėtį, kokybišką produktą, lengvą paruošimą, tvarią stiklo pakuotę“, – sako „Vikondos“ vadovas.

Paklausiausi – burokėliai

Labiausiai auganti „Kėdainių konservų fabriko“ gaminių kategorija – tai majonezo užtepėlės, kurių šių metų pardavimai augo beveik dvigubai. Taip pat stebimas kone 50 proc. daržovių vakuume, ypač – burokėlių – pardavimų augimas.

„Burokėliai – tai lyderiaujanti daržovių kategorija mūsų asortimente, šio gaminio pardavimai sudaro kone trečdalį visų mūsų daržovių pardavimų. Tai lemia šios daržovės populiarumas – šiandien burokėliai naudojami ne tik tradicinėse, bet ir daugelio restoranų virtuvėse. Žinoma, negalime nuvertinti ir agurkų, kurių vien po šios vasaros derliaus konservavome ir marinavome beveik 1,2 tūkst. tonų. Tačiau burokėlių vakuume užsakymų turime daugiau, negu fiziškai pajėgiame pagaminti“, – sako M. Snarskis.

 UAB „Kėdainių konservų fabrikas“ gamina platų spektrą produktų: majonezus, padažus, konservuotas daržoves, vaisius, uogienes, džemus, konservuotas sriubas, o įmonės produkcija eksportuojama į 27 šalis. Bendrovei priklausantis prekės ženklas „Kėdainių konservai“ yra vienas iš žinomiausių konservuotų produktų prekės ženklų Lietuvoje. Šiuo metu įmonėje dirba per 230 darbuotojų.

UAB „Kėdainių konservų fabrikas“ yra  koncerno „Vikonda“ dalis, kuriam taip pat priklauso „Dadu“ ledus gaminanti bendrovė UAB „Vikeda“, žemės ūkio bendrovė UAB „Krekenava“, grūdus superkanti bendrovė UAB „Kėdainių aruodai“, mažmeninės prekybos tinklas UAB „Sibena“, valdantis 21 parduotuvę, bei kitos įmonės.

Pranešimą paskelbė: Agnė Kalinkaitė, UAB Headline agency

(Perskaityta per mėnesį: 4, iš jų šiandien: 1.)