Finansai

Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte: didesnis efektyvumas kasmet atneš 9,1 mln. eurų finansinę naudą

Miesto savivaldybės valdoma uždaroji akcinė bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) savo veiklą organizuos efektyviau. Nuo praėjusių metų rudens bendrovė vykdo naują veiklos optimizavimo projektą „Banga“, kurio įgyvendinimas ne tik padidins VVT konkurencingumą, užtikrins įmonės skaitmenizaciją, bet ir pagerins darbuotojų įgūdžius. Projektas kasmet atneš apie 9,1 mln. eurų finansinę naudą ir leis toliau kryptingai judėti pokyčių link.

Anot VVT generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, pernai lapkritį startavęs „Bangos“ projektas padės didinti VVT lankstumą ir procesų greitį, leis efektyviau valdyti turtą bei didinti veiklos skaitmenizavimo lygį, taip pat gerės organizacijos adaptavimosi įgūdžiai.

„Šių metų vasarį projektas pasiekė paskutinę – pokyčių plano stadiją, kurią užbaigsime iki 2023 m. Nors įprasta manyti, kad veiklos optimizavimas yra susijęs su darbuotojų skaičiaus mažinimu, vienas iš pagrindinių „Bangos“ tikslų yra jų didinimas. Tai padės paskirstyti vairuotojams tenkantį krūvį, tikslingiau organizuoti darbus ir pasiūlyti kokybiškesnes viešojo transporto paslaugas vilniečiams“, – sako D. Aleknavičius.

Svarbus ir finansinis aspektas

VVT generalinis direktorius tvirtina, kad optimizacija užtikrins geresnius finansinius rezultatus ir padės kasmet sutaupyti reikšmingą pinigų sumą.

„Planuojame, kad permainos dar šiemet leis pagerinti įmonės veiklos rezultatus ir prie jų pridėti apie 500 tūkst. eurų. Kitąmet ši suma turėtų siekti apie 5,7 mln. eurų, o 2024 m. ir ateityje – 9,1 mln. eurų kasmet“, – teigia D. Aleknavičius.

Jis patikslina, kad su „Bangos“ projektu susiję vidiniai pokyčiai pareikalaus ir tam tikrų investicijų į informacines technologijas, esamų sistemų atnaujinimą ir naujų sprendimų diegimą.

„Numatyti vidiniai pokyčiai ilgainiui turės pozityvų indėlį finansiniams VVT rezultatams. Be to, suplanuotos investicijos vilniečiams leis pajusti patogesnes keliones. Didinant viešojo transporto priemonių išleidimą ir maršrutų pasirenkamumą, keleiviai sutaupys laiko bei kelionės tikslą pasieks kur kas greičiau“, – sako D. Aleknavičius.

Komandą papildys 80 naujų darbuotojų

Visą „Bangos“ pokyčių programą sudaro 15 atidžiai prižiūrimų dalių. Pasak D. Aleknavičiaus, didžiausią finansinę naudą – 3,5 mln. eurų – bendrovė gaus įdarbinusi naujų vairuotojų.

„Siekdami patenkinti miestiečių poreikius, per šiuos metus turime nuvažiuoti beveik 36 mln. km. Vis dėlto su dabartiniais pajėgumais tai padaryti būtų sudėtinga, todėl planuojame, kad per metus komandą papildys 80 naujų darbuotojų“, – teigia VVT generalinis direktorius.

D. Aleknavičius pratęsia, jog siekdama pritraukti naujų darbuotojų įmonė ne tik didina konkurencingumą – dalį veiklos efektyvinimo metu gautos finansinės naudos skiria darbo užmokesčio didinimui, bet ir intensyviau vykdo darbuotojų paiešką, įdarbina karo pabėgėlius iš Ukrainos.

Efektyviam valdymui pasitelks dirbtinį intelektą

Efektyviai valdyti transporto parką VVT planuoja diegdama dirbtinį intelektą – naują troleibusų ir autobusų valdymo sistemą.

„Nauja troleibusų ir autobusų valdymo sistema pakeis iki šiol taikytą rankinį vairuotojų ir transporto priemonių darbo planavimo procesą, lėmusį mažesnį, nei norima, keleivių vežimo punktualumą, nepakankamą transporto parko panaudojimo lygį. Naujoji sistema lems didesnę transporto priemonių ridą, našiau paskirstys žmogiškuosius išteklius ir leis operatyviai, atsižvelgiant į dirbtinio intelekto atmintį, keisti maršrutų grafikus“, – sako VVT atstovas.

Pasak D. Aleknavičiaus, pavyzdžiui, vertinama galimybė, kad transporto priemonės vairuotojų pertraukų metu nestovėtų, o būtų nukreipiamos ten, kur yra didžiausias jų poreikis. Toks sprendimas ne tik užtikrintų tinkamą darbuotojų poilsį, bet ir leistų tvariau naudoti transporto priemones. Taip būtų galima 5 proc. sumažinti rezervinių transporto priemonių skaičių, o įmonė gautų apie 30 tūkst. eurų daugiau papildomų pajamų per mėnesį.

Be to, VVT skatins vairuotojus transporto priemones valdyti ekonomiškiau ir įdiegs motyvacinę ekovairavimo sistemą. Mažesnis energijos suvartojimas užtikrins tvarų įmonės augimą ir bus ekologiškai naudingesnis tiek sostinei, tiek ir jos gyventojams.

Tarp kitų „Bangos“ projekto iniciatyvų: remonto ir infrastruktūros aptarnavimo išteklių gerinimas, transporto priemonių paruošimo ir valymo procesų optimizavimas, pajamų iš papildomų veiklų (reklamos, turto nuomos ir kitų) didinimas, eismo valdymo funkcijų skaitmenizavimas, IT sistemų integracija ir „Lean“ valdymo kultūros diegimas.

Apie VVT

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ – Vilniaus miesto savivaldybei priklausanti įmonė, atsakinga už Vilniaus miesto autobusų ir troleibusų maršrutų aptarnavimą, turimų transporto priemonių bei joms reikalingos infrastruktūros priežiūrą. Įmonė siekia tapti inovatyvia, skaidria ir lyderiaujančia keleivių vežimu užsiimančia įmone Lietuvoje ir Baltijos šalių regione. Bendrovėje dirba apie 1900 darbuotojų. Viešuoju transportu Vilniuje kasdien naudojasi apie 400 tūkst. keleivių.

Pranešimą paskelbė: Vygandas Kieras, UAB „Vilniaus viešasis transportas”
Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte: didesnis efektyvumas kasmet atneš 9,1 mln. eurų finansinę naudą

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)