Populiariausi produktai lapkritį: atpigę avokadai pralenkė mandarinus

Konkretus metų laikas ir orai už lango turi įtakos tam, kokius produktus pirkėjai renkasi parduotuvėse. Prekybininkai vertindami lapkričio mėnesio pardavimus pastebi, kad šiam laikotarpiui įprastą lietuvių pirkinių krepšelių sudėtį šiemet koregavo mažėjusios kai kurių produktų kainos ir šiltesnis, nei įprasta, ruduo.

Pigo avokadai ir persimonai

Prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė sako, kad permainos šį lapkritį visų pirma užfiksuotos daržovių bei vaisių asortimente. Praėjusių metų lapkritį pirmojoje pozicijoje įsitaisiusios lietuviškos bulvės šiemet vietą užleido bananams. Bulves šiemet aplenkė ir persimonai, o mandariną iš sąrašo viršūnės išstūmė avokadas.

Čaikauskaitė šiuos pokyčius aiškina šiltesniu nei įprasta rudeniu ir užsitęsusiu kai kurių vaisių bei daržovių sezonu.

„Avokadų sezonas šiemet buvo ilgesnis nei įprastai dėl šiam vaisiui augti palankių oro sąlygų. Dėl to avokadai vidutiniškai atpigo net ketvirtadaliu. Persimonai dėl tų pačių priežasčių buvo 14 proc. pigesni nei pernai. Tai neabejotinai lėmė aukštesnes šių vaisių pozicijas populiariausiųjų sąraše. Tuo metu mandarinai, neabejoju, savo meto dar neabejotinai sulauks. Daugeliui tai bene labiausiai su Kalėdomis ir žiema besisiejantis vaisius, o jo pardavimai jau dabar sparčiai auga“, – pasakoja B. Čaikauskaitė.

Prastesnis bulvių ir kopūstų derlius

Tiesa, jei egzotiniams vaisiams auginti šilta vasara ir ruduo buvo palankūs, to paties negalima pasakyti apie lietuviškas bulves ir kopūstus. Šalies ūkininkai skundėsi gerokai prastesniu jų derliumi ir išaugusiomis sąnaudomis. Tai atsiliepė ir šių daržovių pasiūlai bei kainai. Dėl to iš populiariausių daržovių ir vaisių penketuko kopūstai šį lapkritį visai pasitraukė, o lietuvių mėgiamos bulvės smuktelėjo į trečiąją poziciją.

„Nors bulvės ir kopūstai populiariausiųjų sąraše kiek smuktelėjo žemyn, tačiau pakankamai nežymiai. Tai tik dar kartą parodo, kaip labai lietuviai mėgsta šias sezonines daržoves. Siekiame užtikrinti, kad jų mūsų asortimente niekuomet nepritrūktų, o gyventojai kopūstų ir bulvių galėtų įsigyti palankiausiomis kainomis“, – sako B. Čaikauskaitė.

Masinio citrinų, imbiero ir medaus pirkimo dar nestebi

Čaikauskaitė atkreipia dėmesį ir į tai, kad įprastai lapkritį į viršų gerokai šoktelintys citrinų, imbiero ir medaus pardavimai šiemet buvo kuklesni. Praėjusį lapkritį 15 poziciją tarp visų vaisių užėmusi citrina šiemet smuktelėjo į 20 vietą, o imbiero, nors ir beveik trečdaliu atpigusio, nupirkta buvo du kartus mažiau.

„Šiais metais šalį kol kas aplenkė didesnės peršalimų ar gripo bangos, o rudens mėnesių orai buvo gan nuosaikūs. Tai atsiliepė ir su peršalimu kovoti padedančių produktų pardavimams. Vis tik, panašu, kad tikroji žiema nevėluoja, todėl jau artimiausiu metu galima tikėtis citrinų, imbiero ar medaus pardavimų augimo. Be to, matome, kad ilgesniuoju laikotarpiu imbierą atranda vis daugiau gyventojų, todėl metiniai šio sveikatai palankiomis savybėmis pasižyminčio šakniastiebio pardavimai auga“, – sako B. Čaikauskaitė.

Anot B. Čaikauskaitės, gruodį paprastai yra nuperkama pusė visų per metus parduodamų citrinų ir trečdalis imbiero.

Prekybos tinklo atstovė taip pat pažymi, kad vieną didžiausių augimų šį lapkritį pademonstravo visa nealkoholinio alaus produktų kategorija. Lyginant su praėjusiu lapkričiu, šių gėrimų nupirkta virš dviejų kartų daugiau.

„Gamintojai šiemet šioje kategorijoje pristatė nemažai naujovių, vykdė aktyvią komunikaciją, atnaujino produktų pakuočių dizainą ir prekės ženklus. Visa tai turi reikšmingos įtakos nealkoholinio alaus pardavimams ir ši tendencija stebima visus 2018 metus“, – sako B. Čaikauskaitė.

Pranešimą paskelbė: Aistė Malakauskaitė, UAB „INK agency“

(Perskaityta per mėnesį: 2, iš jų šiandien: 1.)