Finansai

„Populiariausių prekių“ krepšelį koreguoja ir sveikos mitybos tendencijos: sąraše bus naujovių

Ekologiški ir sveikatai palankūs maisto produktai vis dažniau atsiduria pirkėjų krepšeliuose. Prekybos tinklai sako pastebintys, kad gyventojai kur kas aktyviau pereina nuo kalbų apie sveiką mitybą prie realių veiksmų – daugiau perkama ekologiškų, pilno grūdo, didesnės maistinės vertės, augalinių produktų ir produktų be laktozės ar glitimo. Tokios tendencijos pakoregavo ir kasmet skelbiamą „Populiariausių prekių“, t.y. prekių, kurių gyventojai pirko daugiausiai, sąrašą. Jame atsiras per 40 naujų maisto ir ne maisto produktų kategorijų, tarp kurių – ir gyventojų dažniausiai pirkti sveikatai palankūs produktai.

Ekologiškas pienas, daugiau baltymų turintis jogurtas, makaronai be glitimo ir pieno produktai be laktozės – prekės, kurios vis dažniau atsiduria pirkėjų krepšeliuose. Prekybos tinklai sveikesnės mitybos tendencijas stebi pastaruosius kelerius metus, tačiau praėjusieji metai atnešė ryškesnių pokyčių.

„Siekį gyventi ir maitintis sveikiau pastebime mūsų klientų pasirinkimuose įvairiuose parduotuvių skyriuose. Lyginant su praėjusiais metais, net 65 proc. šiemet augo produktų be laktozės – pieno produktų, šaldytų miltinių gaminių, saldumynų – paklausa. 25 proc. didesnį susidomėjimą nei pernai fiksavome veganams skirtų prekių kategorijoje. Ją sudaro pieno produktai, gaminiai galintys pakeisti mėsą ar žuvį, konditerijos, kulinarijos patiekalai, ledai ir kitos prekės. 10 proc. šiemet didesnė ekologiškų produktų – daržovių, vaisių, uogų, duonos gaminių, pieno produktų, kiaušinių – paklausa“, – sako Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.

Daugiau perka šviežios vištienos

Dar viena pastebėta tendencija – auganti šviežios mėsos paklausa. Vertinant praėjusių metų perkamiausias prekes, taip pat buvo įtraukta nauja šviežios paukštienos kategorija. Kaip pastebi prekybos tinklo „Iki“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė, jei lygintume 2019-uosius su 2018-aisiais, šviežios vištienos nupirkta dešimtadaliu daugiau. Šių metų pirmaisiais mėnesiais jos pirkimai išlieka tokie patys kaip praėjusiais metais. 

„Mūsų pardavimai rodo, kad žmonės vis dažniau renkasi šviežią vištienos krūtinėlę ir blauzdeles. Mes, „Iki“, didžiuojamės galėdami savo pirkėjams pasiūlyti įvairios šviežios mėsos – šiais ir kitais metais segėsime prestižinį tarptautinio sertifikavimo asociacijos (ICERTIAS) medalį QUDAL kaip tinklas, turintis kokybiškiausią šviežios mėsos skyrių. Kokybė visada buvo svarbiausias mūsų prioritetas tiek prekių asortimento, tiek aptarnavimo prasme. Džiaugiamės, kad mūsų pirkėjai visuomet gali įsigyti kokybiškos lietuvių ūkininkų produkcijos“, – sako N. Kvietkauskaitė. 

Kintanti vartotojų elgsena ir prekių pasirinkimo kriterijai, skatina ir prekybos tinklus peržiūrėti savo rinkodaros planus. Nesunku pastebėti ir pačių prekybininkų aktyvias priemones, skatinančias sveikesnius maisto produktų pasirinkimus.  

„Dėmesys sveikatai – viena svarbiausių krypčių, kuri turi įtakos mūsų sprendimams tiek formuojant prekių asortimentą, tiek pristatant jį pirkėjams. Ekologiškų bei sveikatai palankių maisto produktų pardavimų dalis mūsų tinklo parduotuvėse nuosekliai auga. Šios tendencijos nepakeitė ir dabartinė situacija – stebime šių, taip pat specialiuosius mitybos poreikius tenkinančių – vegetarams, veganams skirtų prekių pardavimų augimą“, – sako „Rimi Lietuva“ komercijos skyriaus vadovė Ieva Gindrėnė.

Jos teigimu, prekybininkai – vieni pirmųjų pastebi kintančius pirkėjų poreikius, augantį jų domėjimąsi sveikesniu gyvenimo būdu, sveikatai palankesne mityba. Tuo pačiu „Rimi“ pati skatina pirkėjus rinktis šias prekes, žymėdama jas „Rinkis sveikiau“ ženklu.  

Į galutinį „Populiariausios prekės 2019“ sąrašą pateko 195 pernai dažniausiai lietuvių pirkti maisto ir ne maisto produktai skirtingose kategorijose, pernai sąrašą sudarė 151 prekė. Šiemet vartotojų laukia naujovė – visuomenei bus pristatytas pilnas populiariausių produktų sąrašas. Iki šiol viešai buvo skelbiama tik dalis perkamiausių prekių – tos, kurias tiekėjai nuspręsdavo pažymėti karuliais prekybos vietose. 

„Populiariausia prekė“ yra vienas objektyviausių verslo apdovanojimų, nes čia prekių vietą sąraše nulemia tik vartotojų pasirinkimas. Todėl šiais metais nusprendėme suteikti grįžtamąjį ryšį ir patiems pirkėjams – galimybę susipažinti su visomis prekėmis, kurios Lietuvoje praėjusiais metais buvo perkamos dažniausiai. Praplėtus sąrašą naujomis produktų kategorijomis, galėsime dar objektyviau vertinti lietuvio pirkinių krepšelį, jų lojalumą tradiciniams, lietuviškiems prekių ženklams ar norą išbandyti naują produkciją“, – sako Rūta Vainienė, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomoji direktorė.

Tikrino kokybę ir gamintojų reputaciją

Produktams, pretenduojantiems į „Populiariausios prekės“ apdovanojimus, taikomi aukšti kokybės ir gamintojo bei tiekėjo reputacijos reikalavimai. Išanalizavusi iš 4 prekybos įmonių gautus pardavimų rezultatus ir atrinkusi perkamiausias prekes skirtingose kategorijose, asociacija šį sąrašą siunčia Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai bei Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Šios tikrina, ar nominuotos prekės per pastaruosius 24 mėnesius nebuvo sulaukusios nuobaudų už kokybę ir saugą.

„Po tokios griežtos patikros pradinis 200 kategorijų sąrašas sutrumpėjo 5 pozicijomis. Antrą vietą pagal pardavimus užėmusi prekė tokiu atveju nėra nominuojama – „Populiariausia prekė“ gali būti tik pirma“, – aiškina R. Vainienė.

Šiais metais buvo atnaujintas ir „Populiariausios prekės“ ženklo šūkis – „Populiariausia prekė – gera be reklamos“. Šūkiu siekiama akcentuoti pirkėjų dėmesį produktų kokybei ir pasitikėjimui gamintojais bei tiekėjais.

Pranešimą paskelbė: Jurgita Gižaitė-Tulabienė, UAB Headline agency

(Perskaityta per mėnesį: 15, iš jų šiandien: 1.)