Finansai

Prekybininkai: žmonės pradeda pirkti racionaliau, poreikio reguliuoti srautus nėra

Prekybininkai pastebi, kad gyventojai mokosi gyventi karantino sąlygomis ir nepasiduoti panikai. Buvo du prekybos šuoliai, tačiau dabar pirkėjų srautai jau sumažėjo, todėl jų reguliuoti nebėra būtinybės. Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovės Rūtos Vainienės, gyventojai apsipirkimą pradeda planuoti racionaliau – perka daugiau, tačiau rečiau. Kartu prekybininkai ragina nepamiršti saugoti didžiausios rizikos grupėje esančių gyventojų.  

„Nors prekybininkai yra įpratę aptarnauti didelius pirkėjų srautus, pavyzdžiui, per Kalėdas apsilanko dar daugiau žmonių, tačiau šį kartą teko užtikrinti ir saugų apsipirkimą bei patenkinti neplanuotai išaugusią paklausą. Tiek prekybininkai ir jų darbuotojai, tiek gyventojai mokėsi, kaip apsirūpinti svarbiausiais produktais, saugant save ir savo artimuosius. Matome, kad ore tvyrojusi panikos nuotaika po truputį sklaidosi. Sąmoningas ir racionalus pirkėjų elgesys yra labai svarbus. Kai gyventojai nepuola visi vienu metu šluoti lentynų, lengviau ir taip didesniu nei įprastai pajėgumu dirbančiam prekybos centrų personalui – gali greičiau užpildyti tuštėjančias lentynas“, – sako Rūta Vainienė.

Vertindami pirkėjų srautus karantino metu, prekybininkai pastebi, kad eilės prie kasų trumpėja, pirkėjų srautai normalizuojasi. Pasak Asociacijos vadovės, poreikio kaip nors papildomai reguliuoti srautus šiuo metu tikrai nėra. Tai tik ir vėl sudrumstų nusistovėjusį pirkėjų srautą.

Maisto produktų tiekimas vyksta be trikdžių

Pasak R. Vainienės, susidariusi krizinė padėtis parodė, kad Lietuvos prekybos sektorius yra atsparus šokams. Nepaisant staiga išaugusių pirkėjų srautų ir dideliais kiekiais perkamų maisto produktų, prekybos tinklams pavyko išlaikyti tiekimo grandinę nenutrūkusią.  

„Visi prekybininkai užtikrino, kad sandėliuose turi pakankamai visų svarbiausių maisto produktų. Matant poreikį jų atsargas papildyti, tai pavyksta padaryti be trikdžių. Šioje situacijoje jaučiame glaudų bendradarbiavimą visoje tiekimo grandinėje, taip pat ir su valdžios institucijomis. Visi supranta, kad, tik būdami vieningi, užtikrinsime, kad gyventojai būtų aprūpinti. Tokia prekybos sektoriaus misija, kurią net ir tokios krizės sąlygomis pavyksta įgyvendinti“, – kalba Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomoji direktorė.

Ragina padėti senjorams išvengti apsilankymų parduotuvėse 

Praėjusią savaitę didžiuosius prekybininkus – „Maxima“, „Iki“, „Rimi“, „Lidl“ ir „Grūstę“ – vienijanti asociacija išplatino kreipimąsi, prašydama pirkėjų nepasiduoti panikos bangai ir apsipirkimą planuoti sąmoningai. Gyventojai ir toliau raginami neiti į parduotuves be reikalo, lankytis rečiau ir vienu kartu apsipirkti ilgesniam laikui.

„Nenorime, kad gyventojų apsipirkimą valdytų baimė, kad maisto produktų visiems neužteks. Kaupti sandėliukuose atsargų nėra reikalo – jų pakanka prekybos centrų sandėliuose. Tiesiog užtenka pakeisti apsipirkimo įpročius – vienu kartu pasirūpinti maisto ir kitų kasdienių produktų bent savaitei. Retindami apsilankymus parduotuvėse, mažinsime eiles ir žmonių susibūrimus“, – pataria R. Vainienė.

Didieji prekybos tinklai ėmėsi įvairių priemonių, siekdami kuo labiau sumažinti kontaktą tarp pirkėjų, padėti saugiau apsipirkti rizikos grupėje esantiems asmenims.

„Prekybose centruose srautas atslūgęs. Ir toliau ragintume jaunesnius pirkėjus nepamiršti ne tik savo tėvų ar senelių, bet galbūt ir greta gyvenančių vienišų senolių. Pirkdami sau, galite svarbiausiais maisto produktais aprūpinti ir greta gyvenančius vyresnius žmones. Susitelkdami ir padėdami vieni kitiems prisidėsime prie COVID-19 koronaviruso plitimo prevencijos”, – ragina prekybininkų asociacijos vadovė.

Įžvelgia riziką, jei būtų reguliuojamas pirkėjų srautas

Kadangi pirkėjų srautas sumažėjo, ketinimas kaip nors papildomai tai riboti gali duoti priešingą efektą. Tik tuomet pirkėjų eilės būriuotųsi lauke bet kokiomis oro sąlygomis. Be to – rastųsi dar vienas nereikalingas kontaktas su apsaugos darbuotojais.

Pranešimą paskelbė: Jurgita Gižaitė-Tulabienė, UAB Headline agency

(Perskaityta per mėnesį: 3, iš jų šiandien: 1.)