Finansai

Taivano Kalėdinė dovana Lietuvai – išskirtinis dėmesys

Gruodžio 22–25 dienomis vyko viena didžiausių tarptautinių maisto produktų ir gėrimų parodų Taivane „Food Taipei“, kurioje pirmą kartą dalyvavo ir Lietuva. Taivano išorės prekybos plėtros tarybos (TAITRA) pirmininko James C. F. Huang teigimu, Lietuva pirmą kartą pakviesta dalyvauti parodoje dėl stiprėjančios draugystės bei abipusės paramos. Taivano valdžia šiuo gestu nori išreikšti solidarumą lietuviams, kurie patiria Kinijos spaudimą dėl Taivano atstovybės Vilniuje atidarymo. James C. F. Huang pabrėžia, jog tai puiki galimybė Taivano rinkai pristatyti šalyje dar nežinomus gamintojus bei tiki, kad taivaniečiai noriai pirks lietuviškus gaminius, kad parodytų savo dėkingumą partnerei.

Lietuviškai produkcijai – ypatingas Taivano žiniasklaidos dėmesys

Nacionalinis Lietuvos paviljonas, kuriame savo produkciją pristatė 21 Lietuvos maisto produktų ir gėrimų gamintojas, atidarytas tradicinio šokio pasirodymu, o TAITRA pirmininkas pristatė šokolado luitą, papuoštą Taivano ir Lietuvos vaizdais. Dar 5 įmonės dalyvavo virtualioje parodoje, kurioje turėjo galimybę savo produktus pristatyti virtualiame stende bei susitikti su potencialiais partneriais. Lietuvos paviljono atidarymas susilaukė ir itin didelio žiniasklaidos dėmesio – reportažai apie Lietuvos dalyvavimą parodoje buvo transliuojami ir per televizijos žinias.

„Taivane jau šiandien prekiaujama „Rūta“, „Birštono mineraliniai vandenys“, „Volfas Engelman“, „Straikas“ produkcija. Šių įmonių gaminama produkcija taip pat buvo prekiaujama ir parodoje – viskas buvo išpirkta dar pirmoje dienos pusėje. Parodoje dalyvaujančių įmonių profilis gana platus – džiugu, jog itin didelio Taivano vartotojų dėmesio susilaukė ne tik vietiniams jau pažįstama produkcija, pavyzdžiui, alus ar šokoladas, tačiau ir lietuviški pieno produktai, arbata, medus, įvairios užtepėlės, konditeriniai gaminiai. Kaip vieną iš parodos favoritų būtų galima išskirti kviečių trapučius – jų skonis taivaniečiams primena savus ryžių trapučius“, – įspūdžiais dalinosi Lietuvos nacionalinio stendo parodoje organizatorių „Litfood“ atstovė Irma Šlaičiūnaitė–Černiauskienė.

Sėkmingi pirmieji žingsniai Taivano rinkoje

Taivanas maisto produktų ir gėrimų gamintojams – nauja ir dar iki galo neatrasta rinka, laikoma viena iš alternatyvų eksportui į Kiniją. „Taivanas yra labai atvira ekonomika, lyginant su žemynine Kinija, kurioje yra daug tiek mokestinių, tiek netarifinių barjerų. Taivano atveju prekyba yra gana atvira, todėl Lietuvos eksportuotojams tikrai neturėtų kilti mokestinių sunkumų. Dėl logistikos – mūsų žemės ūkio ir maisto produktų gamintojai sėkmingai eksportuoja į kitas Pietryčių Azijos rinkas, todėl ir šiuo atveju papildomų trikdžių neturėtų kilti. Šiuo metu svarbiausia sutvarkyti eksporto sertifikatus, kurie realiai atvertų Taivano rinką ne tik negyvūninės kilmės produktams, bet ir Lietuvos pieno bei mėsos pramonės produkcijai. Intensyviai dirbama su Taivano kompetentingomis institucijomis šiais klausimais ir tikimės rezultatų jau pirmais kitų metų mėnesiais“, – teigia Žemės ūkio ministerijos Tarptautinių reikalų ir eksporto skatinimo skyriaus vedėjas Antanas Venckus.

„Taivano „Food Taipei“ paroda ir rugsėjo bei spalio mėnesį vykę verslo kontaktų renginiai tėra pirmieji Lietuvos verslo žingsniai šioje rinkoje, tačiau džiugu, jog kai kurios įmonės jau ėmė bendradarbiauti su tokiais Taivano rinkos žaidėjais kaip „Carrefour Taiwan“. Tikimės, jog ir su nacionaliniame Lietuvos paviljone apsilankiusiais didžiųjų prekybos centrų, viešbučių ir restoranų tinklų atstovais užmegzti ryšiai atneš apčiuopiamų rezultatų ir netrukus Taivane galėsime rasti vis daugiau lietuviškų produktų,“ – teigia Irma Šlaičiūnaitė-Černiauskienė.

Pranešimą paskelbė: Gabrielė Jonauskaitė, VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra
Taivano Kalėdinė dovana Lietuvai – išskirtinis dėmesys

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)