Finansai

Tapti „Luminor“ banko klientu – greitai ir patogiai nuotoliniu būdu

Norintiems tapti klientu ir atsidaryti sąskaitą nuotoliniu būdu nuo šiol užtenka vaizdo skambučio metu pasidaryti asmenukę, nufotografuoti asmens dokumentą bei patvirtinti savo tapatybę mobiliuoju parašu arba programėle „Smart-ID“. Skaitmenizuoti šį procesą banke padėjo „fintech“ bendrovės „Ondato“ sukurtas sprendimas.

„Tapti „Luminor“ banko klientu ir atsidaryti sąskaitą nuotoliniu būdu buvo galima ir iki šiol, tačiau naujasis sprendimas sutrumpina ir supaprastina sąskaitos atidarymą. Tapatybės identifikacija vyksta nuskaitant biometrinius duomenis ir naudojant daugiapakopį patikrinimą, kuris apima kliento duomenų ir dokumentų sutikrinimą su duomenimis registruose ir duomenų bazėse. Po trumpo video skambučio su banko konsultantu galite pradėti naudotis banko paslaugomis”, – sako Jevgenijs Kazanins, „Luminor“ Kasdieninių paslaugų vadovas Baltijos šalims.

Šiuo metu „Luminor“ banko paslaugas skaitmeninėje aplinkoje kasdieniniame gyvenime renkasi 85 proc. klientų Baltijos šalyse, o skaitmenizuojant vis daugiau paslaugų, šis skaičius turėtų dar labiau augti.

Naujasis sprendimas leidžia nuotoliniu būdu identifikuoti klientą, naudojant daugiapakopį kliento atpažinimą, įskaitant ir automatinę kliento duomenų ir dokumentų peržiūrą ir jų sutikrinimą su duomenimis registruose ir duomenų bazėse.

„Ondato“ yra pirmaujanti skaitmenines tapatybės identifikacijos paslaugas teikianti bendrovė. Bendradarbiavimas su „Luminor“ yra geriausias pavyzdys, kaip „fintech“ įmonės ir bankai gali sujungti savo patirtį ir panaudoti naujų technologijų skaitmeninį potencialą klientų patogumui. Bendradarbiavimo dėka „Luminor“ tapo pirmasis Lietuvoje veikiantis bankas pilnai skaitmenizavęs klientų identifikavimą ir sąskaitos atidarymą”, – sako Liudas Kanapienis, „Ondato“ direktorius.

L. Kanapienis, tai pat priduria, kad šis klientų pažinimo sprendimas pasižymi itin aukštais saugumo parametrais, o dirbtinis intelektas leidžia išvengti žmogiškųjų klaidų.

„Atliekant kliento identifikavimą yra patikrinamas ne tik dokumento tikrumas, bet ir biometrinių duomenų pagalba nustatoma ar žmogus esantis dokumente iš tiesų atitinka asmenį norintį atsidaryti sąskaitą“, – pasakoja „Ondato“ vadovas.

Šiuo metu analogiškas sprendimas veikia Latvijoje, artimiausiu metu bus prieinamas ir klientams Estijoje. 

„Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje, 2019 m. pabaigoje turėjęs 16,6% indėlių ir 18,7% paskolų rinkos dalis. 2500 „Luminor“ darbuotojų aptarnauja 940 tūkst. klientų. 1 lygio kapitalo pakankamumo (CET1) koeficientas yra 19,7%, o akcininkų kapitalas sudaro 1,6 mlrd. Eur.

Pranešimą paskelbė: Aleksas Rozentalis, UAB „Publicum“

(Perskaityta per mėnesį: 5, iš jų šiandien: 1.)