Tris dešimtmečius rinkoje veikianti įmonė „PakMarkas“ įgyvendino stambų – daugiau nei pusės milijono eurų vertės – projektą. Pasinaudojusi Norvegijos finansinio mechanizmo „Norway Grants“ finansavimu, pakavimo ir ženklinimo paslaugas siūlanti bendrovė įsigijo 9 naujos kartos gamybos įrenginius, taip padidindama savo konkurencingumą vietos ir tarptautinėse rinkose.
„Siekiame didinti efektyvumą ir mažinti rankų darbo apimtis, tad pagrindinis projekto tikslas ir buvo modernizuoti gamybą, įdiegiant naujas technologijas, leisiančias pasiekti didesnį darbo našumą, vykdyti sudėtingesnius užsakymus ir užtikrinti produkcijos kokybę“, – dalijasi įmonės direktorius Aidas Mackevičius.
Jo teigimu, projekto rėmuose įsigyta įranga jau pasiteisino: atnaujinusi turimą mašinų parką, įmonė smarkiai praplėtė asortimentą, turi galimybę spausdinti platesnės spalvinės gamos ir įmantresnės konfigūracijos etiketes, sumažinti žaliavų poreikį bei jų atliekas.
Projektą įgyvendino kartu su partneriais iš Norvegijos
Viso projekto vertė – 537 tūkst. eurų, kurių beveik pusė buvo finansuota Norvegijos finansinio mechanizmo „Norway Grants“ lėšomis. Projektas buvo įgyvendintas kartu su Norvegijos partneriais „Oddvar Johnsen AS“, kurie, anot A. Mackevičiaus, pasidalijo skandinaviška patirtimi.
Įmonė įsigijo apsitraukiančių etikečių formavimo įrenginį, automatinį spaudos formų pjaustymo stalą su programine įranga, sandėlio valdymo sistemą su mobilių skenerių komplektu, UPS įrenginį, programinę įrangą „Navision“, spaudos formų plovimo įrenginį, ultragarsinę spaudos velenų plovyklą bei garo tunelį aptraukiančių plėvelių testavimui.
„Jausmas toks, tarsi iš senos, sovietinės „Lados“ būtume persėdę į „Mercedes-Benz“ automobilį. Turime galimybę dirbti švariau ir ekologiškiau, automatizavome didelę dalį savo procesų, darome mažiau klaidų“, – dalijasi A. Mackevičius.
Didelis dėmesys tvarumui
Vilniaus rajone įsikūrusi bendrovė gamina etiketes ir pakuotes įvairioms sritims, pradedant maistu ir gėrimais, baigiant baldais, taip pat projektuoja pakavimo-pilstymo linijas, jas montuoja. 30 metų patirtį rinkoje skaičiuojantis „PakMarkas“ trečdalį savo produkcijos eksportuoja į Europos šalis, turi filialus Lietuvoje, Latvijoje ir Vokietijoje.
Paklaustas, kas padeda įmonei išsiskirti iš konkurentų, A. Mackevičius teigia, kad pranašumų – keletas.
„Esame greiti, lankstūs, ypatingą dėmesį skiriame klientų aptarnavimui ir tvarumui. Pavyzdžiui, gamyboje naudojame UV technologiją – dažus, kurie džiovinami UV spinduliais, kai dauguma mūsų konkurentų naudoja spiritinę technologiją, kuri yra taršesnė ir mažiau ekologiška. Nors užsakovai dažnai nekelia didelių reikalavimų tvarumui, tai nuolat yra mūsų dienotvarkėje – stengiamės kiek įmanoma daugiau naudoti aplinkai draugiškesnes technologijas, turime ir savo saulės elektrinę“, – dalijasi įmonės direktorius.
Siekia skatinti Lietuvos verslų konkurencingumą
Inovacijų agentūros „Norway Grants“ programos vadovės Monikos Kemežytės-Vaitiekūnienės teigimu, programa siekia prisidėti prie didesnės pridėtinės vertės kūrimo ir tvaraus ekonomikos augimo, skatinti Lietuvos įmonių konkurencingumą ir dvišalį bendradarbiavimą tarp Lietuvos ir Norvegijos.
„Inovacijų kūrimas ir diegimas reikalauja didelių investicijų, kurių įmonės – dažniausiai smulkus ir vidutinis verslas – tiesiog neturi, todėl išorinė finansinė pagalba yra itin svarbi mūsų verslams. Jų kuriami produktai šiandien vertinami ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautinėse rinkose“, – sako Inovacijų agentūros ekspertė.
Viso programos metu Lietuvos verslui buvo numatytas 15,4 mln. Eur finansavimas, kuriuo pasinaudojo per 26 šalies įmones – investicijos buvo skirtos inovacijoms, verslumui, konkurencingumui, informacinių, ryšių bei žaliosios ekonomikos srityse.
Pranešimą paskelbė: Giedrė Buivydaitė, Inovacijų agentūra, Všį