Finansai

Tyrimas: dėl techninių kliūčių atliekant mokėjimus išmaniuoju telefonu – jaudinasi mažuma

„Įvairios paslaugos į išmaniuosius telefonus sumigravo per labai trumpą laiką – kiek daugiau nei 10  metų“, – teigia „Citadele“ banko Skaitmeninių kanalų vystymo projektų vadovė Ieva Vaitiekūnienė. Ne išimtis ir bankų paslaugos, kurias šiuo metu galime atlikti vis inovatyvesniais būdais – pavyzdžiui, patvirtinti mokėjimus biometriniais duomenimis, t. y. su veido atpažinimo(„Face ID“) arba piršto atspaudo („Touch ID“) identifikacija.

Šiais metais atlikto reprezentatyvaus tyrimo duomenimis, mobiliojo banko paslaugomis pasitiki 33 proc. respondentų. Per išmaniuosius telefonus atliekami pavedimai draugams už kartu pirktas dovanas ar bendrus pietus, sumokami komunaliniai mokesčiai, perkamas maistas ar rūbai. 

Pasitikėjimas mobiliojo banko paslaugomis – augs dar labiau

„Labiausiai žmonės pasitiki paslaugomis, teikiamomis banko skyriuje – tai nurodė 67 proc. reprezentatyvios apklausos dalyvių. Žmonės vis dar labiausiai pasitiki  paslaugomis ir konsultacijomis, kurios yra suteikiamos susitikus gyvai“, – teigia I. Vaitiekūnienė.

Antroje vietoje – internetinio banko paslaugos, kuriomis pasitiki 57 proc. žmonių, trečioje vietoje – mobiliojo banko paslaugos (33 proc.).

„Kol kas matome nemažą atotrūkį – 24 proc. – tarp internetinio ir mobiliojo banko teikiamų paslaugų pasitikėjimo. Tačiau šis skirtumas turėtų sparčiai mažėti. Atsiradus internetinei bankininkystei žmonės į ją taip pat žiūrėjo gana skeptiškai, tačiau dabar pasitikėjimas interneto ir banko skyriaus paslaugomis skiriasi vos 10 proc.“, – atkreipia dėmesį I. Vaitiekūnienė.

Pasak jos, pasitikėjimas mobiliuoju banku kol kas mažesnis dar ir dėl to, kad per ilgą laikotarpį yra susiformavęs įprotis naudotis banko paslaugomis per kompiuterį.

„Taip pat tyrimas rodo, jog mobiliosiomis banko programėlėmis naudojasi 28 proc. respondentų, o teigiančiųjų, jog tokiu būdu teikiamomis banko paslaugomis pasitiki yra 5 proc. daugiau (33 proc.). Vadinasi, Lietuvos gyventojai palankiai žiūri į bankų kuriamas naujoves ir jas vertina teigiamai net tuo atveju, kai jų dar nėra išbandę“, – teigia I. Vaitiekūnienė.

Dėl techninių kliūčių atliekant mokėjimus – jaudinasi mažuma

„Naudojimasis naujausiomis integruotomis technologijomis – kaip mokėjimų tvirtinimas su veido atpažinimu ar piršto atspaudu mūsų banko programėlėje, tikėtina, taps kasdienybe, nes tai leidžia atlikti mokėjimus akimirksniu, ir tam nereikia prisiminti savo prisijungimo duomenų, taip pat tai mažina klaidų skaičių, pasitaikančių renkant simbolius“, – teigia I. Vaitiekūnienė.

Pasak jos, šią banko naujovę turėtų pamėgti tiek jauni, tiek vyresni žmonės. Pastariesiems – tai ypač aktualu, nes, pavyzdžiui, turintiems regėjimo problemų, patvirtinti mokėjimus per mobiliąją programėlę su veido identifikacija yra kur kas paprasčiau.

„Dėl techninių kliūčių, atliekant mokėjimus išmaniuoju telefonu, jaudinasi maža respondentų dalis – pavyzdžiui, bijo, kad atliekant mokėjimą užstrigs telefonas tik 9 proc. apklausos dalyvių, jog išsikraus telefonas – 6 proc.“, – teigia I. Vaitiekūnienė.

Taip pat nemažai gyventojų prisipažįsta, kad jų turimas telefonas nėra išmanus arba nepakankamai išmanus tam, kad galėtų naudotis mobiliosiomis programėlėmis (18 proc.).

„Matome tendenciją, jog kol kas žmonėms daugiausiai abejonių kelia saugumo (22 proc.) ir patogumo (41 proc.) klausimai. Tačiau dėl pastarųjų dalykų mobilioji banko aplikacija yra kur kas geresnis pasirinkimas. Jau dabar pasaulyje saugiausia asmens identifikacija pripažįstama per biometrinius duomenis, o tie klientai, kurie išbandė mokėjimų tvirtinimą su veido atvaizdo ar piršto atspaudo identifikacija, nebenori grįžti prie senų būdų atlikti pavedimus“, – sako I. Vaitiekūnienė.

 Apie „Citadele“ grupę

Pagal klientų skaičių „Citadele“ yra trečiasis bankas Latvijoje. Banko akcininkai yra Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas bei pasaulinės patirties bankininkystės sektoriuje turinčių tarptautinių investuotojų grupė. „Citadele“ grupė yra valdoma iš Latvijos, o jos pavaldžiosios bendrovės ir filialai veikia Latvijoje, Lietuvoje, Estijoje ir Šveicarijoje. „Citadele“ vykdo sandorius ir mokėjimus kortelėmis, teikia kreditavimo, indėlių, investicines, lizingo ir aktyvaus valdymo paslaugas, taip pat siūlo daug išskirtinių ir unikalių produktų, pavyzdžiui, bekontakčius mokėjimus su nešiojamais įrenginiais – apyrankėmis, lipdukais ir telefonais. 2019 metais bendrovė „Dive“, viena iš pirmaujančių klientų aptarnavimo vertinimo ir gerinimo įmonių Centrinėje ir Rytų Europoje, pripažino „Citadele“ banką vienu iš geriausią klientų aptarnavimą užtikrinančių bankų Latvijoje ir Lietuvoje.

Daugiau informacijos: 
Rasa Petruškevičiūtė
Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė
Mob. +370 61629395
El. p. rasa.petruskeviciute@citadele.lt

Pranešimą paskelbė: Akvilė Pušinskaitė, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

(Perskaityta per mėnesį: 17, iš jų šiandien: 1.)