Pandemija ir karantinas gerokai pakeitė e. prekybą ir natūraliai suformavo naujus vartotojų įpročius. Pastebėję naujas tendencijas, rudens pradžioje „Pigu.lt” prekybos centras internete ir ZITICITY, logistikos įmonė, sukirto rankomis bei pasiūlė e. parduotuvės pirkėjams tos pačios dienos pristatymo galimybę.
„Mūsų klientai įpratę prekes gauti greitai, dar tą pačią ar kitą dieną. Todėl daugiau kaip pusę užsakymų atiduodame per fizines parduotuves. Įprastai vos per kelias minutes aptarnaujame ir atiduodame internetu užsakytas prekes, tad klientai vertina galimybę valdyti savo laiką. Atsiradus naujam pristatymo būdui, pamažu stebime persiskirstymą. Ypač vilniečiai ėmė naudotis ZITICITY kurjerių paslaugomis. Matome, kad kiekvieną mėnesį vis daugiau siuntų iškeliauja būtent per ZITICITY, o turint mintyje, kad užsakymų kiekiai sparčiai auga, tai mums padeda efektyviai dirbti ir gerinti klientų patirtį”, – įžvalgomis dalinasi Ernestas Kačerauskas, „Pigu.lt” rinkodaros vadovas.
Vartotojai laukia užsakytų prekių ir sekmadieniais
Greitu „Pigu.lt” prekių pristatymu šiuo metu sėkmingai naudojasi trijų Lietuvos miestų, Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos, bei Estijos sostinės, Talino, gyventojai. Stebint ir sparčiai reaguojant į vartotojų elgesio dinamiką, vos po mėnesio bendradarbiavimo buvo nuspręsta tos pačios dienos pristatymus siūlyti ne šešias, kaip įprasta, o visas septynias dienas per savaitę.
ZITICITY komanda pastebėjo, kad „Pigu.lt” klientai labiau linkę gauti savo užsakymus sekmadienį negu šeštadienį. Dažniausiai jie užsisako mažas, lengvas, skubias prekes, todėl patogiai renkasi ZITICITY tos pačios dienos pristatymą.
Vartotojų įpročių pokyčiai lemia verslų kryptis
Rugpjūtį atliktos Lietuvos pirkėjų apklausos metu, ZITICITY išsiaiškino, kad virš 61 proc. vartotojų nori gauti prekes, užsakytas internetu, kaip įmanoma greičiau. Net 34 proc. vartotojų 2020 m. pasirinko nepirkti prekės dėl per ilgo pristatymo laikotarpio.
„Akivaizdu, kad vartotojų elgsenos pokyčiai lemia spartų e. komercijos vystymąsi. Todėl prasidėjus karantinui adaptavome ir savo platformą – sukūrėme papildomos vertės e. prekybos verslams. Praėjus vos pusei metų, Lietuvoje e. komercijos užsakymai sudaro 44 proc. mūsų pristatymų,“ – komentuoja Laimonas Noreika, ZITICITY vadovas.
„Pigu.lt“ ir ZITICITY ruošiasi rekordiniam šventiniam laikotarpiui
Atsižvelgiant į pastaruoju metu sparčiai augančių COVID-19 užsikrėtimų atvejus ir dalinį karantino įvedimą Lietuvoje, saugumo klausimas tampa vis aktualesnis. Nors lankymasis fizinėse parduotuvėse yra ypač svarbus Kalėdų ir dovanų maratono kontekste, abiejų įmonių atstovai prognozuoja, kad didelė dalis vartotojų visgi šventiniais pirkiniais pasirūpins internetu saugiai iš savo namų.
„Rekordinė Vienišių dienos prekyba, aplenkusi pernykštį „juodąjį penktadienį“, parodė, kad pirkinių ir kalėdinių dovanų paieškos sparčiai keliasi į internetinę erdvę. Klientai šiuo metu daugiausiai domisi šventinėmis dekoracijomis, kalėdine apranga, advento kalendoriais, įvairiomis interjero detalėmis, arbatų, kavų ar prieskonių rinkiniais, žaislais, knygomis, aktualesnės tampa ir sporto ir laisvalaikio prekės. Niekas nenori dovanų laukti ilgai, todėl itin aktualus tampa greitas pristatymas“, – pasakoja E. Kačerauskas.
Anot L. Noreikos, laukia rekordinis gruodis. Šiais metais prekybininkai kalėdines akcijas pradėjo daug anksčiau, skatindami pirkėjus pasirūpinti dovanomis iš anksto. Logistikos paslaugų teikėjas jaučia padidėjusį pristatymų poreikį jau dabar. Taigi ateinančiam šventiniam periodui ZITICITY taip pat pradėjo ruoštis iš anksto.
„Jeigu iki pandemijos e. komercija dauguma atvejų sudarė tik apie 10 proc. viso verslo, dabar šis skaičius išaugo iki 30 proc. ir daugiau. Vis daugiau žmonių supranta, kad pirkti internetu yra saugiausia. Įsigyti galima viską, nuo maisto ir vaistų iki buities ar elektronikos prekių, kurių nereikia laukti tris dienas. Lietuvoje greiti pristatymai vis dar yra naujiena, bet prie patogių paslaugų greitai priprantama”, – teigia L. Noreika.
Pranešimą paskelbė: Rasa Aleškevičiūtė, UAB „Gravitas Partners”