Finansai

Žmonėms su negalia – vis daugiau pritaikytų pašto skyrių ir LP EXPRESS paštomatų

Jau šiandien 7 iš 10 Lietuvos pašto skyrių yra pritaikyti žmonėms su judėjimo negalia, o iki 2027 m. tokie bus visi. Be to, plečiant LP EXPRESS paštomatų tinklą, yra užtikrinamas ir patogus priėjimas prie jų žmonėms, esantiems neįgaliojo vežimėlyje. Tokiu būdu siekiama užtikrinti įtraukias pašto paslaugas žmonėms, turintiems specialiųjų poreikių.

Pasak Lietuvos pašto Darnumo projektų vadovės Bertos Bitvinskaitės, negalią turintiems klientams pritaikytų pašto skyrių dalis nuolat auga. 2021 m. tokių buvo 52 proc., o šiuo metu kone 70 proc. Sužinoti, kurie pašto skyriai turi neįgaliesiems pritaikytus įėjimus galima Lietuvos pašto internetinėje svetainėje, skiltyje „Kur mus rasti“.

„Jei pašto skyrius dar neturi įrengto įvažiavimo žmonėms su neįgaliojo vežimėliu, klientas, turintis negalią, gali registruotis vizitui iš anksto, susisiekdamas su Lietuvos pašto klientų aptarnavimo specialistais telefonu 1842 arba el.paštu. Tokiu atveju pašto darbuotojai, esant galimybei, klientą rezervuotu laiku aptarnaus lauke. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad klientai su specialiaisiais poreikiais pašto skyriuose aptarnaujami be eilės“, – sako B.Bitvinskaitė.

Pagalba klientams su specialiais poreikiais teikiama ir atsiimant siuntas iš LP EXPRESS paštomatų. Jeigu žmogus turi regos negalią, paskambinus Lietuvos pašto klientų aptarnavimo specialistams pastarieji atidaryti paštomato dėžutę gali nuotoliu.

Visuose LP EXPRESS paštomatuose yra įdiegtas specifinis garsas, kurį skleidžia atsidariusios dėžutės. Šis garsas leidžia suprasti ne tik kada atsidarė paštomato skyrelis, tačiau nustatyti ir siuntinio vietą. Tokiu būdu regėjimo negalią turintys žmonės gali savarankiškai atrasti jiems reikalingą siuntos skyrelį.

Statant LP EXPRESS paštomatus visada įvertinamas jų prieinamumas žmonėms su negalia – šalia paštomato turi būti galima patogiai užvažiuoti ant šaligatvio, turi užtekti vietos sustoti su neįgaliojo vežimėliu. Renkant vietą paštomatui taip pat atsižvelgiama, kad 50 metrų spinduliu būtų automobilių stovėjimo vieta neįgaliesiems, arba suplanuota erdvė su reikalavimus atitinkančia išlaipinimo zona.

Daugumos paštomatų ekranai taip pat įrengti tokiame aukštyje, kuris patogus ir neįgaliojo vėžimėlyje sėdintiems asmenims.

B.Bitvinskaitė pastebi, kad didelis dėmesys klientams, turintiems specialiųjų poreikių, yra skiriamas ir pernai atnaujintame Lietuvos pašto klientų aptarnavimo standarte. Jis buvo net tik pristatytas bendrovės viduje, atskiri standarto mokymai buvo surengti tiesiogiai klientus aptarnaujantiems Lietuvos pašto darbuotojams.

Dar viena naujovė klientams su regos negalia bus pristatyta jau šįmet – planuojama, kad iki 2024 m. pabaigos interneto svetainė www.post.lt bus technologiškai pritaikyta šio tipo negalią turintiems žmonėms.

Pranešimą paskelbė: Lukas Zadarackas, AB Lietuvos paštas

(Perskaityta per mėnesį: 1, iš jų šiandien: 1.)