Finansai

„Anykščių vyno“ gamykloje įrengta daugiau nei pusę milijono eurų kainavusi nauja gamybos linija

Viena didžiausių Baltijos šalyse gėrimų gamintojų „MV GROUP Production“ modernizavo jos valdomą „Anykščių vyno“ gamyklą, kurioje įrengė daugiau nei pusę milijono eurų kainavusią naują ramaus vyno gamybos liniją. Į modernios gamybos linijos ir jai palaikyti skirtos įrangos įdiegimą bendrovė investavo 614 tūkst. eurų.

Naujosios gamybos linijos įrengimas vainikavo trejus metus trukusį gamyklos modernizavimo etapą. „MV GROUP Production“ investicijos į gamyklos atnaujinimą siekia 2,5 mln. eurų, iš jų 1 mln. investuotas per pastaruosius metus.

„Anykščių vyno“ gamyklą bendrovė „MV GROUP Production“ įsigijo 2014 metų pabaigoje. Kaip teigia bendrovės generalinis direktorius Algirdas Čiburys, atgaivinti beveik šimto metų lietuviškos vyndarystės tradicijas puoselėjančią vyno gamyklą, vaisinių vynų gamybos pradininkę Lietuvoje ir Baltijos šalyse, buvęs svarbus iššūkis.

„Gamyklos modernizacija ir naujos linijos įdiegimas mums reiškia daugiau nei tik investicijas į „Anykščių vyno“ pajėgumo didinimą. Tai daugiau nei 90 metų tradicijas turinčios gamyklos ir jos darbuotojų išsaugojimas, gamybos pritaikymas šiuolaikiniams vartotojų poreikiams, o kartu ir galimybė rinkai pasiūlyti naujovių. Mūsų žiniomis, „Anykščių vyne“ įdiegta ramaus vyno pilstymo įranga − moderniausia regione. Tokios nėra nė vienoje kaimyninėje šalyje, o ir vyndarystės tradicijomis garsėjančiose Italijoje ar Prancūzijoje retas gamintojas panašia įranga gali pasigirti. Jos įrengimas buvo savotiška vyšnia ant torto, kuria baigiame trejus metus trukusį modernizavimo etapą ir pradedame naują, telkdamiesi į gaminių krepšelio plėtrą, eksporto rinkas ir naujų partnerių pritraukimą“, – sakė A. Čiburys.

Bendrovės vadovas skaičiuoja, kad įdiegus naują, universalią gamybos liniją, gamyklos produktyvumas padidės dešimtadaliu. Be to, nauja linija pritaikyta ne tik vaisių ar uogų, bet ir vynuogių vyno gamybai, o tai leis pasiūlyti įvairesnį asortimentą. Pasak A. Čiburio, modernizacija gamyklą leido pakylėti į naują kokybės lygmenį ir žengti į naujas veiklos sritis, tokias kaip vynuogių vynų ir nealkoholinių gėrimų gamyba. Šios naujovės padės sustiprinti gamyklos potencialą ir į Lietuvą pritraukti užsienio gamintojų, siūlant jiems galimybę pastebimai sutrumpinti gėrimo kelią nuo jo išpilstymo į butelius iki patekimo į parduotuvių lentynas bei užtikrinant šviežią ir kokybišką gaminį vartotojams.

Nauja visiškai automatizuota gamybos linija atliks skalavimo, pilstymo ir kamščiavimo funkcijas. Kartu su ja buvo įrengti ir papildomi plovimo bei mikrofiltracijos mechanizmai. Diegiant naują modernią liniją buvo atnaujintos ir gamyklos patalpos – atnaujintas ir išplėstas gėrimų pilstymo cechas.

Pasak šią įrangą pagaminusios Italijos bendrovės „Gruppo Bertolaso“ komercijos vadovo Roberto Azzolini, joje buvo pritaikyta nemažai inovatyvių sprendimų.

„Be to, kad ši linija pasižymi dideliu universalumu – leidžia pilstyti gėrimus į skirtingos talpos butelius, naudoti ir įprastus, ir užsukamus kamščius, joje įdiegta inovatyvi mikrofiltravimo sistema. Būtent mikrofiltravimas padeda užtikrinti, kad vynas ar kitoks gėrimas butelyje išlaikys savo kokybę bei skonį. Linija užtikrina ir tai, jog gamybos proceso metu į gėrimus nepatenka deguonis. Tai itin svarbu vyno gamyboje, nes dėl oksidacijos pakinta vyno spalva ir skonis, taigi  nukenčia kokybė“, – pasakojo R. Azzolini.

Savo ruožtu „MV GROUP Production“ vadovas A. Čiburys pabrėžia, kad bendrovė ne tik investuoja į gamyklos modernizavimą, bet ir nuosekliai plečia Anykščiuose gaminamų gėrimų asortimentą. Atsižvelgdamas į sparčiai augantį nealkoholinių gėrimų populiarumą, „Anykščių vynas“ neseniai pristatė du naujus produktus: natūralų nealkoholinį juodųjų serbentų vyną „Voruta“ ir nealkoholinį obuolių sidrą „Tinginio pantis“. Be šių nealkoholinių gėrimų, gamyklos krepšelį papildė ir nauja „Vorutos“ vynų linija „Blossom“, kurią šiuo metu sudaro du gaminiai.

„Esame lietuviškas gamintojas ir mus labiausiai džiugina tai, kad pagaliau galime lygiaverčiai konkuruoti su pasauliniais žaidėjais, suteikti vartotojams to, ko jie ieško, – kokybiškų, natūralių, įdomių produktų. Kad mums tai sekasi, rodo pavyzdžiai. Žiemos švenčių laikotarpiu pasirodžius mūsų kalėdiniam vynui „Voruta Winterspice“, „Vorutos“ pardavimai Lietuvoje pirmavo visoje vynų kategorijoje. Tai, kas anksčiau atrodė neįtikėtina, tapo realybe. Tai nuteikia optimistiškai“, – sakė A. Čiburys. ­

Bendrovei „MV GROUP Production“ taip pat priklauso „Stumbro“, „Alitos“ ir „Gubernijos“ gamyklos. Iš visų keturių bendrovės valdomų gamyklų būtent „Anykščių vynas“ šiemet planuoja išleisti daugiausiai naujų gaminių.

Pranešimą paskelbė: Viktorija Navickaitė, UAB „Fabula ir partneriai”

(Perskaityta per mėnesį: 51, iš jų šiandien: 1.)