Prieš atsirandant šiuolaikiniai transporto priemonių kompiuterinei diagnostikai, transporto priemonių gamintojai į savo markės autorizuotus servisus tiekdavo specializuotą diagnostikos įranga, kuri tikdavo tik tos markės automobiliams. Kai diagnostikos įranga tuometiniais laikais būdavo papildoma naujais sukurtais elementais, tada reikėjo specializuotiems servisams tiek naujus laidus, adapterius, jungtis, kad būtų įmanoma toliau atlikinėti kompiuterinę diagnostiką.
Tuo metu diagnostikos įranga turėjo tiek daug problemų, kad daugelis automobilių remonto specialistų neigiamai apie ją atsiliepdavo. Todėl teko sukurti bendrą standartą, kuris viską palengvintų. Tą paspartino du pagrindiniai kriterijai: sparčiai tobulėjančios kompiuterinės ir elektroninės technologijos transporto priemonėse ir aplinkos apsaugos įstatymai.
Kalbant apie pastarąjį punktą, tai viską įtakojo tai, kad visi pradėjo susimastyti dėl atmosferos užterštumo, tai turėjo svarią įtaką automobilių gamybai ir jų eksploatacijoje. Todėl automobiliuose turėjo būti sistemos, kurios kontroliuoja automobilio išmetamųjų dujų kiekį, o tam reikėjo sukurti bendrą sistemą, kuri kontroliuotų visus elektroninius ir kompiuterizuotus elementus automobiliuose.
Sukurta OBD sistema buvo įmontuojama į tokias sistemas automobiliuose, kurios yra visiškai ir tiesiogiai susijusios su išmetamosiomis dujomis. Automobiliuose, kurių varikliuose yra įmontuojamas elektroninis kuro tiekimas, turėjo būti įmontuojamos sistemos ir davikliai, kurie atitiktų naujus sukurtus aplinkos apsaugos standartus. Šios sistemos kontroliuoja išmetamųjų dujų sudėtį ir ją prireikus, vėl panaudoja. Bet koks šios sistemos gedimas, kuris įtakoja automobilio išmetamųjų dujų kiekį ar sudėtį, turi įspėti signaline lempute prietaisų skydelyje.
Sukurta nauja OBD sistema gelbėjo ne tik aplinkosauginiais atvejais. Kadangi buvo sukurtas sistemos pamatas ir automobilių gamintojai privalėjo laikytis standarto, jie prie šios sistemos prijungė ir kitus, jau sukurtus elementus. Todėl esant OBD sistemai, su diagnostikos įranga galima nustatyti gedimo vietą automobilyje. Šių prietaisų pagalba galime spręsti automobilio sistemų ir pagrindinių prietaisų esamą techninę būklę. Todėl šios įrangos pagalba galima greičiau pašalinti gedimus ir dabartinis servisas, nesvarbu ar jis yra specializuotas, ar smulkus, be automobilių diagnostikos įrangos nebe įsivaizduoja savo darbų kasdienybės. Kadangi kiekvienas automobilio remonto specialistas puikiai supranta, kad šių prietaisų pagalba gedimai yra kur kas greičiau aptinkami ir pašalinami, taip sutaupant laiko ir pinigų.