Finansai

Baltijos regione didėja e. vaistinių poreikis

Per pastaruosius metus Baltijos šalių rinkai sukurti ir pristatyti nauji skaitmeninių vaistinių projektai rodo, kad elektroninė prekyba vaistinių asortimentu darosi vis populiaresnė. Prognozuojama, kad iki 2025 metų internetinės prekybos vaistais ir sveikatos priežiūros priemonėmis metinio augimo koeficientas bus 14 proc.  

„Jau kurį laiką stebime tendenciją, kad elektroninė prekyba vaistais ir sveikatos priežiūros priemonėmis visoje Europoje auga. Pandemija šį procesą tik paspartino – elektroninę prekybą naudoja daugiau nei 70 proc. europiečių, todėl natūralu, kad šiuo metu investuojama į e. vaistinių kūrimą. Juk tai ne tik patogus, bet ir saugus būdas įsigyti nereceptinių vaistinių preparatų ir kitų sveikatos priežiūrai svarbių prekių“, – sako Andžej Šuškevič, bendrovės „Baltic Amadeus“ generalinis direktorius. 

Įmonė „Baltic Amadeus“ jau ne pirmus metus vysto ir kuria funkcionalias, vartotojų poreikiams pritaikytas e. vaistines Lietuvoje ir Latvijoje. Pasak Andžej Šuškevič, elektroninės vaistinės platformos valdytojos AZETA, UAB užsakymu, „Baltic Amadeus“ sėkmingai perėmė lietuviškos e-vaistinės eurovaistine.lt priežiūrą ir vystymą. Kartu su AZETA, UAB praėjusiais metais sėkmingai paleido e. vaistinę ir Latvijoje (www.azeta.lv). 

Naujausias įmonės projektas kartu su AZETA, UAB – vos prieš kelis mėnesius pradėjusi veikti e. vaistinė, skirta Estijos rinkai. Pasak Andžej Šuškevič, veikiantį svetainės prototipą (angl. MVP) Estijos rinkai pavyko sukurti per rekordiškai trumpą laiką – vos 8 savaites: „Vystant šį projektą pasirinktas visiškai kitoks sprendimas, susidedantis iš modulinių sistemų, kurias sujungus ir padarius reikiamas integracijas, sukuriama e. parduotuvė ir pagrindas inovatyviai daugiakanalei (omnichannel) platformai. Tokia modulinė elektroninių parduotuvių kūrimo technologija IT rinkoje nėra naujiena, tačiau Baltijos šalyse tokio dydžio bei apimties projektų, sukurtų per tokį trumpą laiką, suskaičiuotumėm ant vienos rankos pirštų“.

E-vaistines Baltijos šalyse valdančios UAB „Azeta“ vadovė Justė Levčenkaitė sako, kad įmonės plėtra į Estiją buvo labai svarbus žingsnis. „Pastebime, kad šiandien klientams ypač svarbu turėti galimybių apsipirkti internetu, todėl džiaugiamės, kad savo veiklą vykdome visose Baltijos šalyse, tai leidžia daug geriau pažinti kiekvienos šalies klientų poreikius ir pamatyti skirtumus. Veiklos pradžia kiekvienoje šalyje – įdomi patirtis, kur dažnai tenka susidurti su išskirtiniu teisiniu reguliavimu, rinkos specifika, tačiau tai tik augina. Kiekviena šalis skiriasi, o didžiausias Estijoje išskirtinumas, kad el. vaistinėse klientai gali įsigyti ir receptinių vaistų “, – pastebi vadovė. 

Baltic Amadeus generalinio direktoriaus teigimu, projektas Estijoje buvo be galo įdomus ir dėl šalyje galiojančios įstatyminės bazės, kuria vadovaujantis e-vaistinės gali prekiauti ir receptiniais vaistais: „Yra labai aiškūs nurodymai, ką ir kada reikia padaryti norint parduoti ir nusipirkti receptinį vaistą, tad mūsų kuriama sistema turėjo atitikti visoms šalims keliamus reikalavimus. Sistemoje integruoti pažangiausi sprendimai, kurie padeda užtikrinti gerą vartotojų patirtį. Pavyzdžiui, Estijoje perkant receptinius vaistus prieš tai privaloma pasikonsultuoti su vaistininku pokalbių programoje (live chat)“. 

Nors dažnai sistemų kūrėjų vardas lieka nežinomas ir nematomas galutiniam vartotojui, Andžej Šuškevič  džiaugiasi, kad „Baltic Amadeus“ sprendimus vartotojai vertina ir mėgsta:  bendrovės vystoma elektroninės vaistinės platforma eurovaistine.lt, vienintelė iš nereceptiniais vaistiniais preparatais ir sveikatos priežiūros prekėmis prekiaujančių platformų, lapkričio mėnesio elektroninių parduotuvių reitingo (https://www.internetoparduotuves.lt/reitingas/) duomenimis yra populiariausių Lietuvos e-parduotuvių penkioliktuke. 

„Nors visi sutinka, kad elektroninė prekyba yra ateitis, tačiau daugelis pamiršta, kad esmė ne parduoti prekę internetu, o investuoti į vartotojo patirtį, kad procesas, jam užsukus į svetainę, būtų sklandus ir malonus. Tik taip jis sugrįš ir naudosis paslauga ne vieną kartą.“, – primena „Baltic Amadeus“ vadovas. 

„Baltic Amadeus“ – unikalius IT sprendimus kurianti ir skaitmenizacijos klausimais konsultuojanti bendrovė, kurioje dirba daugiau nei 200 kvalifikuotų profesionalų. Šiaurės Europos finansų, energetikos, telekomunikacijų, logistikos, laivininkystės ir kitų rinkų įmonėms „Baltic Amadeus“ kuria naujausiomis debesijos („Cloud“), dirbtinio intelekto (AI) ir daiktų interneto (IoT) platformų tendencijomis pagrįstus skaitmenizavimo sprendimus, siekdama užtikrinti geriausią patirtį savo klientams, naudotojams ir darbuotojams.   

Pranešimą paskelbė: Marija Dautartaitė, UAB „Fabula ir partneriai“

(Perskaityta per mėnesį: 7, iš jų šiandien: 1.)