Finansai

Bekontakčių atsiskaitymų bumas: ne tik per karantiną

Nuo 3,5 iki 55 proc. – tiek per ketverius metus lietuviško prekybos tinko „Maxima“ parduotuvėse išaugo bekontakčių atsiskaitymų kiekis žvelgiant į atsiskaitymus banko kortelėmis. Ir nors fiksuojama, kad karantino laikotarpiu bekontaktis atsiskaitymas populiarėjo sparčiau nei įprasta, toks atsiskaitymas – vos prilietus kortelę prie skaitytuvo – į populiarumo aukštumas kopia nuosekliai.

„Vis daugiau klientų senas banko korteles, neturinčias bekontakčio atsiskaitymo funkcionalumo, pakeičia į naujas bankines korteles, kuriose galimybė atsiskaityti be kontakto jau būna įdiegta. Taip pat sparčiai auga mobiliųjų programėlių, turinčių atsiskaitymo galimybę, skaičius. Tokią paslaugą teikia ir mūsų prekybos tinklas – mobiliąja programėle galima atsiskaityti įsigyjant prekes, kurių suma neviršija 150 eurų,“ – pagrindines priežastis, kas skatina bekontakčių atsiskaitymų rodiklių augimą, vardina Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Anot prekybos tinklo atstovės, bekontakčiai atsiskaitymai šio prekybos tinklo parduotuvėse populiarėja nuosekliai – kiekvieną mėnesį stebimas kelių procentų augimas. Tačiau retrospektyviai analizuojant ilgesnį laikotarpį, fiksuojamas reikšmingas pokytis. Pavyzdžiui, jei praėjusių metų rugsėjį bekontakčiai atsiskaitymai sudarė 48 proc. nuo visų atsiskaitymų kortelėmis, šių metų rugsėjį šis skaičius jau perkopė 60 proc.

Ir karantino laikotarpiu, ir šiuo metu prekybos tinklas „Maxima“ skatina savo klientus, jei yra galimybė, atsiskaityti už pirkinius banko kortelėmis arba mobiliosiomis programėlėmis, o ne grynaisiais pinigais. Taip siekiama kuo geriau užtikrinti saugumą pasaulinės pandemijos metu. Skaičiuojama, jog karantino laikotarpiu atsiskaitymai banko kortelėmis išaugo nuo 37 proc. iki 45 proc.

„Ir apskritai stebime tendenciją, kad banko kortelėmis žmonės atsiskaito vis dažniau. Tarkime, prieš penkerius metus kortele vidutiniškai atsiskaitydavo apie 20 proc. klientų. Kaip matome, šiuo metu šis skaičius jau išaugęs daugiau nei dvigubai“, – komentuoja E. Dapkienė.

Praėjusią savaitę prekybos tinklas „Maxima“ taip pat pranešė plečiantis bekontakčių aukojimo įrenginių tinklą. Daugiau nei 100 bekontakčių aukojimo įrenginių prekybos tinklo pirkėjai gali rasti didžiosiose „Maximos“ parduotuvėse esančiose savitarnos kasose. Norint paaukoti, pirkėjui tereikia kortele priliesti įrenginį. Tokiu būdu organizacijai „SOS vaikų kaimams“ bus pervestas 1 euras. Aukojimų skaičius nėra ribojamas.

Bekontaktis atsiskaitymas galimas visose prekybos tinklo „Maxima“ kasose visoje Lietuvoje.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

(Perskaityta per mėnesį: 6, iš jų šiandien: 1.)